... amit nem láthatunk és amit láthatnánk!

Az S típusú villamosokat 1907 és 1909 között gyártották:
95-öt, köztük 1907-ben az 1714-es kocsit, a Schlick-Nicholson;
15-öt a Weitzer, 20-at a Ganz és társa cég készített el.

E motorkocsi eredeti pályaszáma a 571 volt, majd a BSZKRT 1820-ra számozta.
Az 1950-es ikresítéskor kapta az 1714-es pályaszámot.

 
 
~
 
 
     
 
 
 
 

 

A kocsiszínben

 

Nosztalgia villamosnak átfestve.( a fekete-fehér felvételből ítélve a színe bordó.)
 Az oldalán levő pályaszám valahogy sehogy nem stimmel.
 

  1714

a Ferencváros kocsiszínben
1982-ben.

 
   

 Fotók: Vitányi

   
  A felvételek 1982,
vagy 83-ban készültek
 
         

 

Egy felújítás után, gyönyörű állapotban, talán egy vagy két évre a fentebb látott felvételeknél.

     
         

Ezen képek láttán felmerül az emberben a kérdés. Hogyan lehetséges az, hogy tízen valahány év elteltével olyan állapotba kerüljön, egy igen sok pénzbe került felújítás után, mint fentebbi felvételeken? Egy használaton kívüli kocsi, megfelelő körülmények között tárolva, lényegesen jobb állapotba kellene legyen, hacsak......

Vissza a http://villamos.budapest.hu  oldalra

 

 
Hatvan db. K típusút motorkocsit 1911-12-ben a Schlick gyár készítette.
A 2806 ex. BVVV. 382-es motorkocsit is félreállították múzeumi célra. Eleinte Újpesten tárolták, azonban itt a berendezését tönkretették. Jelenleg fedetlenül áll Szentendrén. Ez a kocsi volt a '30-as években a rekuperációs fékezéssel felszerelt kocsik prototípusa, ez indokolja, hogy jövendőbeli újjáépítésekor az 1936-os állapotára fogják visszaalakítani.

 
~

 
 
     
 
 
 
Vissza a http://villamos.budapest.hu oldalra

Az előtte álló 2806-os, valószínűleg
többször is vontatta

   

 

 
 
 
 
     
 
 

 

     

Szerkesztés alatt