BKVT - 1912, vasvázasítás: 1959. IX. 9
Az 1067 a 43-as viszonylaton, Budafokon
 
 
 
 
 
 
Az 56-oson a Budagyöngye megállóban
Az 1067 felújítás után

Az 1067 motorkocsi a kettősfeljáróssá átépített 5206-os pótkocsival.

(BVVV 597 -> 5206) 

 
 
BKVT - 1911, vasvázasítás: 1960. VII. 7
A felvétel 1974 tavaszán készült
Egy 1046(?)-os motorkocsi az 58-as viszonylaton
 
 
1000-esek a 33-as és az 55-ös vonalon, nem sokkal megszűnésük előtt
     
 
     
     
 
Az 1031 sorsára várva
 
 

 

~

~

     
 
 
 
 

Vissza a http://villamos.budapest.hu/ oldalra

 

Ikerkocsi

Műbőrülésekkel

 

 

Az 1500-asokról

ex. 1556 motorkocsi forgalomban, a 67-esen és szétbontásakor az Újpesti kocsiszínben

Az 1500-as, szétbontás előtt.

"az 1963-ban zártperonosra, központi ajtóműködtetésűre átalakított F1A motorkocsi típus egyetlen prototípus példánya."

"A homlokfal átépítése műszakilag indokolatlan, esztétikailag hátrányos és gazdaságilag megvédhetetlen volt, forgalomtechnikailag előnyt sem jelentett. Így a KPM intézkedésére a további zárt peronosítások az eredeti homlokfalak meghagyásával történtek. Az 1500-as átépítés utáni színezése eltért a hagyományoktól, mert az NDK-ban használt elefántcsont színre, bordó-vörös díszléccel fényezték, de később a BFT VB. utasítására a kocsit a szabványos sárgára festették át."

Részlet: A FŐVÁROSI TÖMEGKÖZLEKEDÉS MÁSFÉL ÉVSZÁZADA 1919-1958

 

1943-ban gyártották Győrben. 5 évig, 1948-ig pótkocsiként futott
 
Az 1501-es a 67-es vonalán 64-es táblával.
Az 1501, A Thököly úton, és a remízben, az 1521-es és egy Bengáli társaságában.
1557-ről számozták 1501-re, 1949-ben, miután az eredeti F1 típusú motorkocsikat, amelyek eddig 1500-as számmal voltak ellátva 1600-as pályaszámra módosították

 

Az 1501-es ex. 1557 selejtezése
 
 

 

 

1509 és a ferde elejű 1524-es
   
     
A ferde elejű 1524-es és egy Ikarusz 620
Plusz fotó       1547-ről számozták 1524-re, 1942-ben


A különleges sorsú 1520-as és az 1533-as a 25-ösön


még "élőben", és egy felvétel testvéréről az 1525-ösről.

5983, 1521, 2075
Az 1521-es a filmmúzeumban.

Balról mellette az 1962-ben épített 5983-as pótkocsi.

Abban az időben még bontottak 2000-es és 1900-as ikerkocsikat is.

Az 1521-es "utastere".
A vezetőállás a többi, 1500-as motorkocsitól eltérő volt.

 

pályaszám műtanrendőri vizsga
M = motor P = pót
gyártó átszámozás 
(1950-ben)
tolóajtós átépítés selejtezés
1516 M 1939.01.20. Budai fmh. 1522 (1942.) - 1979.12.17.
 

Az 1522-es múzeumi célra felújítva az Újpesti kocsiszínben. Ott a szerelvényt (5884) megrongálták, ablakait betörték.
Itt még forgalomban
Jelenleg a Ferencvárosi kocsiszínben áll, felújításra várva, szürkére festve.

 

Az 1516-os alváza szétdarabolva,
 
és a darabjai.
1541 lefejezve
 
Az 1517-es és az 1523-as.

Az 1523 forgalomban

 

Arcnélküli 1545, és az 1534, 1535
 
Az 5884, az előtérben az 1535, mellette az 1541, már szétbontva
1545
1545

 


 





1533

Állományi adatok
 
1983.12.06. Határ út - Köteles u. sk. : MÁV M62 160 BKV villamos

5,20-kor ütközött a Száva kocsiszínből Pesterzsébetre kiálló 13-as villamos (1518+5905) pótkocsijával a tehervonattal a Kis Burmán Soroksár felé kihúzó Szergej. A villamoson utas nem tartózkodott.
A mozdonyvezető elaludt.

A pótkocsit a BKV 1983.12.31-én selejtezte.

 

Az M2240-es vezérlőpótkocsi pedig az M2250-essel (->1625+1624) ikerkocsiként  járt tovább 1952-től rövid ideig  az Albertfalva kitérő-Körtér között.

Az 1625-ös motorkocsi, amelyiket ma már láthatjuk, Szentendrén a múzeumban. Mellette az 1522-vel felújított 5884-es pótkocsi.
Szentendre 2001. május

 

~
 

~