N típusú kocsik

A közölt adatok különböző megbízhatóságú forrásokból származnak, nem tekinthetők hivatalos állományi nyilvántartásnak, az esetleges utánközlés, illetve forrásként való felhasználás következményeiért felelősséget nem vállalunk.

Műtanrendőri vizsga: 1-120: 1896., 121-130: 1897.

A színek a következőt jelentik:
Piros színnel: az 1-es motorkocsit A típus -> P típus -> N típus átalakítást kapott (Drezdai alvázas -> egyedi forgóvázas -> beálló tengelyes)
Kék színnel: A típus -> G típus -> N típus átalakítás (Drezdai alvázas -> forgóvázas -> beálló tengelyes)
Zöld színnel: Egyedi alvázúra átépített A típusú kocsi -> N típus
Lila színnel: Bizottsági kocsi (A típus) -> N típus átalakítás
Szürke színnel: B típus -> N típus átalakítás
 
BKVT
(pályaszám cserék 1911-12-ben)
BSzKRt (1923.)
1947-1949.
ikresítés
eladva
selejtezés
1
1100
 
1944: BHÉV P 3053 pótkocsi
1946.
23 -> 2II
1101
   
1942.
1102
1102
párja az 1103
1953: MKV 1102
1958: MKV 178
1963.
27 -> 4II
1103
1103
párja az 1102
1953: MKV 1103
1958: MKV 179
1963.
28 -> 5II
1104
 
1944: NVV 25
?
31 -> 6II
1105
   
1942.
34 -> 7II
1106
 
1944: BHÉV P 3051 pótkocsi
1952: DKV 130 
1955: DKV 48 vezérlőpótos szerelvény pótkocsija (motor: DKV 51 ex 1160) áramszedővel!
1958: DKV 78
1968. 
(Az '50-es években egy volt J típusú kocsi is 130-as
pályaszámot viselt Debrecenben, egyidőben ezzel a kocsival.
Motoros párja 1960-tól a DKV 131-es ex 1155.)
35 -> 8II
1107
1947: 1183II
szólókocsi maradt
1950: 1136II
1951: SzKV 82
1967-től a pályaszolgálaté
1970.
9
1108
1945: 8027 
zárt csarnoki kocsi
8135 lowry
1952: 8633
 

1963-ban még megvan
37 -> 10II
1109
1945: 8129
nyitott csarnoki kocsi
1950: 7102 -> 8570
sínhoronytisztító
SzKV
?
11
1110
 
1944: NVV 26
?
12
1111
1100II
párja az ex 1120
1953: MKV 1100
1955: MKV 170
1964.
38 -> 13II
1112
   
1942.
41 -> 14II
1113
   
1942.
15
1114
1945: 8024
zárt csarnoki kocsi
8119 lowry
1952: 8632
 

1963-ban még megvan
44 -> 16II
1115
 
1944: NVV 27

más forrás szerint S: 1941.
17
1116
1945: 8025
zárt csarnoki kocsi
8136 lowry
1952: 8634
 

1963-ban még megvan
18
1117
1104II
párja az ex 1119
1953: MKV 1104
1957: MKV 176
1963.
45 -> 19II
1118
1946: 8136 lowry
1952: 8630
 

1963-ban még megvan
47 -> 20II
1119
1105II
párja az ex 1117
1953: MKV 1105
1957: MKV 177
1963.
49 -> 21II
1120
1101II
párja az ex 1111
1953: MKV 1101
1955: MKV 171
1957. 
ütközött az 1109-essel (ex 1169)
22
1121
1118II
párja az ex 1162
1953: MKV 1118
1959: MKV 23
1964.
2 -> 23II
1122
 
1943: BSzKRt  leállította
1944: MKV 35
ikresítés 1953-ban az MKV 36-tal (ex 1148)
1957: MKV 175
1964.
24
1123
   
1942.
25
1124
 
1944: BSzKRt leállította
1944: SzKV 81
1951: SzKV eladta ekkor négyablakosra átépítve az FVV-nél, ikresítve az ex 1125-tel
1952: MKV 37
1956: MKV 172
1960.
26
1125
 
1944 : BszKRt leállította
1944: SzKV 80
1951 : SzKV eladta ekkor négyablakosra átépítve az  FVV-nél, ikresítve az ex 1124-gyel
1952: MKV 38
1956: MKV 173
1960.
4 -> 27II
1126
1110II
párja az ex 1151
1955: MKV 1110
1958: MKV 186
1961.
5 -> 28II
1127
 
1944: NyVKV 
MÁV B 530

1966-ban még megvan Balatonfenyvesen
29
1128
1128
párja az ex 1176
1957: MKV 1128
1960: MKV 188
1966.
30
1129
   
1942.
6 -> 31II
1130
   
1947. Elégett.
32
1131
   
1947. Elégett.
33
1132
   
 1947. Elégett.
7 -> 34II
1133
   
 1947. Elégett.
8 -> 35II
1134
1124II
párja az ex 1136
PKV 
valószínűleg pályaszámfelújításra
1957?
36
1135
   
 1947. Elégett.
10 -> 37II
1136
1125II
párja az ex 1134
PKV 
valószínűleg pályaszámfelújításra
1957?
13 -> 38II
1137
1120II
párja az ex 1181
1957: FVV leállítja
1958: DKV 57
1961-ben az áramszedő lekerül a kocsiról
1971.
39
1138
   
 1947. Elégett.
40
1139
   
 1947. Elégett.
14 -> 41II
1140
   
 1947. Elégett.
42
1141
   
 1947. Elégett.
43
1142
   
 1947. Elégett.
16 -> 44II
1143
   
 1947. Elégett.
19 -> 45II
1144
   
 1947. Elégett.
46
1145
   
 1947. Elégett.
20 -> 47II
1146
   
 1947. Elégett.
48
bizottsági kocsi
1147
1950: 1137II
szólókocsi maradt
1951: PKV 11
1954-től vezérlőpótos szerelvény motoros része (párja PKV 61 ex 5452)
1960: DKV 95
vezérlőpót párja DKV 96 lett
1965.
21 -> 49II
1148
 
1943: BSzKRt  leállította
1944: MKV 36
ikresítés 1953-ban az MKV 35-tel (ex 1122)
1957: MKV 174
1964. 
50
1149
1112II
párja az ex 1152
1955: MKV 1112
1959.
51
1150
 
1943: BSzKRt  leállította
1944: MKV 34
1944. 
Harcok során megsemmisült.
52
1151
1111II
párja az ex 1126
1955: MKV 1111
1958: MKV 187
1961.
53
1152
1113II
párja az ex 1149
1955: MKV 1113
1959.
54
1153
1116II
párja az ex 1154
1957: FVV leállítja
1958: DKV 55
1961.
55
1154
1117II
párja az ex 1153
1957: FVV leállítja
1958: DKV 56
1961.
56
1155
 
1944: BHÉV P 3057
pótkocsi
1953: DKV 131
1960: DKV 77 vezérlőpótos szerelvény motorkocsija lett az eredeti DKV 77-es (ex 1160) helyett
1968.
57
1156
 
1944: BHÉV P 3054 pótkocsi
1946.
58
1157
   
1947. Elégett.
59
1158
 
1944: Szabadka
?
60
1159
1945: 8023
zárt csarnoki kocsi
8137 lowry
1952: 8635
 
 ? 
1963-ban még megvan
61
1160
 
1944: BHÉV P 3060 pótkocsi
1952: selejtezés
1953: DKV 51 motorkocsi
1955: DKV 47 vezérlőpótos szerelvény motoros része (pótkocsi a DKV 130 ex 1106) áramszedő nélkül.
1958: DKV 77
1960 
leromlott műszaki állapota miatt a vezérlőpótos szerelvény motoros tagját lecserélték a DKV 131-esre (ex 1155)
62
1161
1108II
párja az ex 1169
1955: MKV 1108
1957: MKV 171II
1964.
63
1162
1119II
párja az ex 1121
1953: MKV 1119
1959: MKV 24
1964.
64
1163
   
1942.
65
1164
1126II
párja az ex 1167
1957: MKV 1126
1958: MKV 184
1960.
66
1165
 
1944: BHÉV P 3059 pótkocsi
1952: selejtezés
1952: DKV 52 motorkocsi
1956: DKV 71
1958: DKV 34 (?) négymotoros ikerkocsi (párja a DKV 53 ex 1172)
1959: DKV 82
1961.
67
1166
1115II
párja az ex 1177
1957: FVV leállítja
SzKV 310
SzKV 502
1966-tól pályaszolgálaté
1972.
68
1167
1127II
párja az ex 1164
1957: MKV 1127
1958: MKV 185
1960.
69
1168
 
1944: BHÉV P 3055 pótkocsi
1946.
70
1169
1109II
párja az ex 1161
1955: MKV 1109 
1958. 
1957-ben ütközött a 171-essel (ex 1120)
71
1170
1134II
párja az ex 1179
1958: MKV 180
1963.
72
1171
 
1944: BHÉV P 3058 pótkocsi
1952: 8030 tartózkodó kocsi
1965.
73
1172
 
1944: BHÉV P 3056 pótkocsi
1952: DKV 53 motorkocsi
1956: DKV 72
1958: DKV 35 (?) négymotoros ikerkocsi (párja a DKV 52 ex 1165)
1959: DKV 81
1961.
74
1173
 
1944: BHÉV P 3052 pótkocsi, 1952: selejtezés
1953: DKV 54 motorkocsi
1955: DKV 45 vezérlőpótos szerelvény motoros része (pótkocsi a DKV 46 ex 1323)
1958: DKV 75 párja 76-os lett.
1969.
75
1174
 
1944: Szabadka
?
76
1175
1132II
párja az ex 1178
1957: FVV leállítja
1958: DKV 61
1967.
77
1176
1129II
párja az 1128
1957: MKV 1129
1960: MKV 189
1966.
78
1177
1114II
párja az ex 1166
1957: FVV leállítja
1959: SzKV 309
1960: SzKV 501
1966-tól pályaszolgálaté
1972.
79
1178
1133II
párja az ex 1175
1957: FVV leállítja
1958: DKV 62
1967.
80
1179
1135II
párja az ex 1170
1958: MKV 181
1963.
121
1180
   
1945.
122
1181
1121II
párja az ex 1137
1957: FVV leállítja
1958: DKV 58
1971.
123
1182
   
1947. Elégett.
124
1183
1106II
párja az ex 1188
1955: MKV 1106
1958: MKV 182
1962.
125
1184
1130II
párja az ex 1186
1957: MKV 1130
1960.
126
1185
1122II
párja az ex 1187
1957: FVV leállítja
1959: SzKV 307
 1960: SzKV 503
1971.
127
1186
1131II
párja az ex 1184
1957: MKV 1131
1960.
128
1187
1123II
párja az ex 1185
1957: FVV leállítja
1959: SzKV 308
1960: SzKV 504
1971.
129
1188
1107II
párja az ex 1183
1955: MKV 1107
1958: MKV 183
1962.
130
1189
   
1945.

Megjegyzés: a pályaszámok melletti II jelöléssel nem mindenhol voltam következetes.
A P 3052, 3056, 3059, 3060 eredeti száma körül ellentmondásos adatok keringenek.
Az 1947-ben elégett kocsik mind a Kispesti kocsiszíntűzben semmisültek meg.

Cégjezlések:
DKV - Debrecen, MKV - Miskolc, NVV - Nagyvárad, PKV - Pécs, SzKV - Szeged
Itt sem voltam következetes, a cégjelzések változtak az egyes korszakokban, de az áttekinthetőség kedvéért egy jelölést használtam. (Pl.: DHV -> DVV -> DKV cégjelzésváltozással nem törődtem)

Néhány más helyen is ellentmondásosak az adatok: különösen a Debrecennél.


Készítette: Németh Zoltán Ádám
Köszönet Balázs Szilárdnak és Tóth Ferencnek.
 A vidéki városok adatai bizonytalanok.
Esetleges pontosításért kérem, forduljon e-mailben a szerzőhöz, vagy a webmesterhez!