M I-es motorkocsik

psz.
gyártva
acélvázasítva
MÁV
1953.
MÁV 
1954.05.10.
selejtezve
megjegyzés
M 51
1913.
-
-
-
1918-24. között
(az M 51 helyére az M 102-es (M II-es) 
kocsit számozták 1933-58 között)
M 52
1913.
1942-49. Gy
Cvill 252
Cvill 601
...
 
M 53
1913.
1949. Gy
Cvill 253
Cvill 602
1973.06.
1949-ben Budafokon acélvázasítva, 
győri szekrénnyel
M 54
1912.
1958.10. D
Cvill 254
Cvill 610
...
 
M 55
1912.
-
Cvill 255
Cvill 615
...
 favázas maradt
M 56
1912.
1942-49. Gy
Cvill 256
Cvill 603
1973.06.
 
M 57
1912.
1959.06. D
Cvill 257
Cvill 611
1973.06.
 
M 58
1913.
-
Cvill 258
Cvill 616
...
favázas maradt 
M 59
1912.
-
Cvill 259
Cvill 614
...
 favázas maradt
M 60
1912.
1942-49 Gy
Cvill 260
Cvill 604
1973.06.
 
M 61
1914.
1958.08. D
Cvill 261
Cvill 618
1973.06.
 
M 62
1914.
1942-49 Gy
Cvill 262
Cvill 605
1973.06.
 
M 63
1914.
-
Cvill 263
Cvill 617
...
favázas maradt, múzeumi kocsi
M 64
1914.
1957.09. D
Cvill 264
Cvill 612
1973.06.
acélvázasítva, viszonylatszámjelzővel
M 65
1914.
1958.04. D
Cvill 265
Cvill 613
1973.06.
 
M 66
1914.
1942-49. Gy
Cvill 266
Cvill 606
1973.06.
 
M 67
1914.
1937. C
Cvill 267
Cvill 600
...
1937-ben Cinkotán szegecselt acélvázat kapott. 
Ez lett az M I-VII-es típus, mert az M VII-esek 
negyedik motorkocsijává vált Csepelen.
M 68
1914.
1942-49. Gy
Cvill 268
Cvill 607
1973.06.
 
M 50
1950.
1950. Gy
Cvill 270
Cvill 609
 1973.06.
1950-ben gyártva, a Jh 1373 teherkocsi alvázára 
Cinkotán, győri acélvázzal. 1952-ben M 70-re (?) számozva, 
1958-ban is ezt a számot kapta
Cvill 600-609 - acélvázas
Cvill 610-618 - favázas
M 69 = ex M 201

C - Cinkotán gyártott egyedi szegecselt acélváz
D - Debreceni szekrényes acélvázas kocsi
Gy - Győri szekrényes acélvázas kocsi

A MÁV III. osztályát 1956-ban szűntették meg, ekkor módosultak a pályaszám Cvill tagja Bvill-re.
Ahol nincs külön jelölve, a BHÉV 1958.07.01.-i újjáalakulásával az eredeti pályaszámukat kapták vissza a motorkocsik.


M II-es motorkocsik

psz.
gyártva 
MÁV
1953.
MÁV
1954.05.10.
acélvázasítva
selejtezve
megjegyzés
M 101
1911.
Cvill 101
Cvill 620
1956.08. D
...
 
M 102
1911.
Cvill 102
Cvill 619
1958.05. D
M 102
1978.
1933. M I-esre alakítva, M 51II számon
1958-ban az M 102-es számot visszakapta
M 103
1911.
Cvill 103
Cvill 622
1959.03. D
...
1979-ben szakszolgálati állományba került
M 104
1911.
Cvill 104
Cvill 623
1959.09. D
...
 
M 105
1911.
Cvill 105
Cvill 638
-
1967.
favázas maradt
M 106
1911.
Cvill 106
Cvill 624
1957.07. D
1978.
 
M 107
1911.
Cvill 107
Cvill 625
1958.12. D
1979.
 
M 108
1911.
Cvill 108
Cvill 626
1957.04. D
1981.07.01.
 
M 109
1911.
Cvill 109
Cvill 627
1958.11. D
...
 
M 110
1911.
Cvill 110
Cvill 628
1957.02. D
1979.
 
M 111
1914.
Cvill 111
Cvill 629
1957.05. D
...
 
M 112
1914.
Cvill 112
Cvill 630
1956.09. D
1978.
 
M 113
1914.
Cvill 113
Cvill 639
-
1967.
favázas maradt
M 114
1914.
Cvill 114
Cvill 631
 1956.07. D
...
a debreceni szekrény prototípusa
M 115
1914.
Cvill 115
Cvill 632
1959.02. D
...
1979-ben szakszolgálati állományba került
M 116
1915.
Cvill 116
Cvill 633
1956.12. D
...
 
M 117
1915.
Cvill 117
Cvill 634
1958.12. D
1979.
 
M 118
1915.
Cvill 118
Cvill 635
1959.09. D
...
 
M 119
1915.
Cvill 119
Cvill 636
 1957.03. D
...
 
M 120
1915.
Cvill 120
Cvill 637
 1959.03. D
...
 
M 171
1963.11.15.
-
-
 D
...
1957.09. újonnan építve Be 58350 -> P 371-es pótkocsiként
(a P 98-as P II-es pótkocsi helyett)
M 172
1963.12.27.
-
-
 D
...
1957.10. újonnan építve Be 58351 -> P 372-es pótkocsiként
(a P 92-es P II-es pótkocsi helyett)
M 173
1963.12.07.
-
-
 D
...
1958.03. újonnan építve Be 58352 -> P 373-as pótkocsiként
(a P 89-es P II-es pótkocsi helyett)
M 174
1963.12.30.
-
-
 D
...
1958.04. újonnan építve Be 58353 -> P 374-es pótkocsiként
(a P 93-as P II-es ptkocsi helyett)
M 175
1964.02.27.
-
-
 D
1982.12.31.
1959.06. újonnan építve P 375-ös pótkocsiként
(a P 142-es P II-es pótkocsi helyett)
M 176
1964.03.31.
-
-
 D
1982.12.31.
1959.06. újonnan építve P 376-os pótkocsiként
(a  P 82-es P II pótkocsi helyett)
múzeumi kocsi, 2000-ig Ráckevén volt kiállítva
M 177
1964.05.04.
-
-
 D
1982.12.31.
1959.06. újonnan építve P 377-es pótkocsiként
(a 2104-es FVV SS típusú ikerkocsi helyett)
M 178
1964.05.29.
-
-
 D
1982.12.31.
1959.12. újonnan építve P 378-as pótkocsiként
(a 2105-es FVV SS típusú ikerkocsi helyett)
M 102II = M 210 (1933 - '50-es évekig)
az utolsó nyolc kocsi átépítésénél gyakorlatilag az alváz is újonnan lett legyártva, így csak névlegesen történt a P II-es és SS kocsik átépítése

D - Debreceni szekrényes acélvázas kocsi

A MÁV III. osztályát 1956-ban szűntették meg, ekkor módosultak a pályaszám Cvill tagja Bvill-re.
Ahol nincs külön jelölve, a BHÉV 1958.07.01.-i újjáalakulásával az eredeti pályaszámukat kapták vissza a motorkocsik.


M III-as motorkocsik

psz.
gyártva
átalakítva
MÁV
1953.
MÁV
1954.05.10.
acélvázasítva
selejtezve
megjegyzés
M 201
1910.
1933. M I-esre M 69
Cvill 269
Cvill 608
1942-49. Gy
...
 
M 202
1910.
1939. DM 91
Cmot 291
Cmot 590
1939.
...
1932-38 között pótkocsiként üzemeltették
1939-ben DM III-as motorkocsivá alakítva
1958-ban M 291-es számot kapott
M 203
1910.
-
-
-
-
1944.06.14.
légitámadás során Közvágóhídon elpusztult
M 204
1910.
1941. ikresítve M 205-tel
'50-es évek M 142 (?)
Cvill 142
Cvill 672
1958.05. D
...
 
M 205
1910.
1941. ikresítve M 204-gyel
'50-es évek M 143 (?)
Cvill 143
Cvill 671
1960.12.20. F
 M 205
1978.
1932-40 között pótkocsiként üzemeltették
M 206
1910.
'50-es évek M 134 (?)
Cvill 134
Cvill 665
1961.09.21. F 
M 206
1978.
1932-38 között üzemképesen félreállítva
M 207
1910.
-
-
-
-
1918.10.20.
a kocsi elégett 1917-ben
M 208
1910.
'50-es évek M 139 (?)
Cvill 139
Cvill 666
1961.12.30. F 
M 208
1978.
1978. után szakszolgálati járművé minősítve
M 209
1910.
'50-es évek M 135 (?)
Cvill 135
Cvill 651 -> Cvill 645
1959.09. D
...
1932-38 között üzemképesen félreállítva
acélvázasítva, viszonylatszámjelzővel
M 210
1910.
1933. M 102II
'50-es évek M 141 (?)
Cvill 141
Cvill 670
1960.12.31. F
M 210
 1978.
 
M 211
1910.
'50-es évek M 136 (?)
Cvill 136
Cvill 652
 1956.07. D
...
a debreceni szekrény prototípusa
M 212
1911.
'50-es évek M 138 (?)
Cvill 138
Cvill 654
1959.09. D
...
 
M 213
1911.
1939. DM 93
Cmot 293
Cmot 592
1939.
...
1932-38 között pótkocsiként üzemeltették
1939-ben DM III-as motorkocsivá alakítva
1958-ban M 293-as számot kapott
M 214
1910.
1941. ikresítve M 215-tel
'50-es évek M 146 (?)
Cvill 214
(iker)
Cvill 655
1959.04. D
...
1932-40 között pótkocsiként üzemeltették
M 215
1911.
1941. ikresítve M 214-gyel
'50-es évek M 147 (?)
Cvill 215
(iker)
Cvill 656
1958.05. D
...
 
M 216
1911.
'50-es évek M 144 (?)
Cvill 144
Cvill 673
1958.05. D
...
1932-38 között üzemképesen félreállítva
M 217
1911.
1942. ikresítve M 228-cal
Cvill 217
(iker)
Cvill 667
1960.12.31. F
M 217
 1978.
1932-40 között pótkocsiként üzemeltették
M 218
1911.
'50-es évek M 137 (?)
Cvill 137
Cvill 653
1959.09. D
...
 
M 219
1911.
1943. M 128
Cvill 128
Cvill 661
1960.08.31. F
M 219
 1978.
az első Füzesi acélvázas M III-as motorkocsi
M 220
1911.
1933. M 121
Cvill 121
Cvill 657
1961.12.30. F
M 220
 1978.
1978. után szakszolgálati járművé minősítve
M 221
1911.
1939. DM 92
Cmot 292
Cmot 591
1939.
1985.11.20.
1932-38 között pótkocsiként üzemeltették
1939-ben DM III-as motorkocsivá alakítva
1958-ban M 292-es számot kapott
M 222
1911.
'50-es évek M 133 (?)
Cvill 133
Cvill 664
1961.12.30. F
M 222
 1978.
1932-38 között üzemképesen félreállítva
1978. után szakszolgálati járművé minősítve
M 223
1911.
1942. ikresítve M 230-cal
'50-es évek M 131 (?)
Cvill 131
Cvill 663
1961.12.30. F
M 223
 1978.
1932-40 között pótkocsiként üzemeltették
M 224
1911.
1937. M 122
Cvill 122
Cvill 658
1961.09.20. F 
M 224
 1978.
 
M 225
1911.
'50-es évek M 140 -> M 145 (?)
Cvill 145
Cvill 674
1958.08. D
...
1932-38 között üzemképesen félreállítva
M 226
1911.
-
-
-
-
1944.06.14.
légitámadás során Közvágóhídon elpusztult
M 227
191x.
'50-es évek M 130 (?)
Cvill 130
Cvill 650 -> Cvill 644
1959.07. D
...
 
M 228
1911.
1942. ikresítve M 217-tel
Cvill 228
(iker)
Cvill 668
1960.12.31. F
M 228
 1978.
 
M 229
191x.
1944. M 129
Cvill 129
Cvill 662
1960.12.31. F
M 229
 1978.
 
M 230
1912.
1942. ikresítve M 223-mal
'50-es évek M 132 (?)
Cvill 132
Cvill 643
1957.01. D
...
 
M 231
1911.
1939. M 126
Cvill 126
Cvill 660
1961.06.08. F
M 231
 1978.
 
M 232
1912.
1937. M 123
Cvill 123
Cvill 640
1959.06. D
...
1932-38 között üzemképesen félreállítva
M 233
1912.
1940. M 127
Cvill 127
Cvill 642
1956.10. D
...
1932-38 között üzemképesen félreállítva
M 234
1912.
1938. M 124
Cvill 124
Cvill 659
1961.12.30. F
M 234
 1978.
 
M 235
1912.
1938. M 125
Cvill 125
Cvill 641
1959.05. D
...
 
M 236
1961.06.08.
-
-
-
F
 1978.
a P 312-es P III-as átépítve a Füzesi főműhelyben
M 237
1961.06.26.
-
-
-
F
 1978.
a P 316-os P III-as átépítve a Füzesi főműhelyben
1978. után szakszolgálati járművé minősítve, jelenleg múzeumi célú jármű
M 238
1961.07.05.
-
-
-
F
 1978.
a P 340-es P III-as átépítve a Füzesi főműhelyben 
M 239
1961.05.31.
-
-
-
F
 1978.
a P 342-es P III-as átépítve a Füzesi főműhelyben
Az '50-es évekbeli átépítésekkor már lehet, hogy a Cvill-es pályaszámot kapták az M III-asok.

Cvill 640-643, 644-645: Az M II-esekkel egyező TS 100-as motorokkal, kerékpárokkal és fogaskerékáttétel, átmenő hossztartóval
Cvill 657-668, 670-674: az M III-asok eredeti alváz, kerékpár és motor maradt
Cvill 650-656: TC 7,5/14 - 1100 V-os motorokkal

D - Debreceni szekrényes acélvázas kocsi
F - Füzesi acélvázas kocsi
Gy - Győri szekrényes acélvázas kocsi

A MÁV III. osztályát 1956-ban szűntették meg, ekkor módosultak a pályaszám Cvill, Cmot tagja Bvill, Bmot-ra.
Ahol nincs külön jelölve, a BHÉV 1958.07.01.-i újjáalakulásával az 1952-ben érvényes pályaszámukat kapták vissza a motorkocsik.


Mindenféle észrvételt, kommentárt, javítást örömmel veszek!
Készítette: Németh Zoltán Ádám