P II-es pótkocsik

motorkocsi (1910-ig, amikor pótkocsivá építették át/vissza)
MTR
BHÉV psz.
MÁV psz.
1953.
selejtezve
megjegyzés
M 1
1906.
BC 81
Ce 58100
1964.12.31.
1931-33 között vegyesüzeműre alakítva.
M 2
1906.
BC 82
Ce 58102
1959.->
1931-33 között vegyesüzeműre alakítva.
1959.06.: P 376 
M 3
1906.
BC 83
Ce 58104
1966.
1931-33 között vegyesüzeműre alakítva.
M 4
1906.
BC 84
Ce 58105
1966.
1931-33 között vegyesüzeműre alakítva.
M 5
1906.
BC 85
Ce 58101
1966.
1931-33 között vegyesüzeműre alakítva.
M 6
1906.
BC 86
Ce 58103
1964.12.31.
1931-33 között vegyesüzeműre alakítva.
1908-ban 400 V-os motorkocsivá építve
1906.08.16.
BC 87
Ce 58150
1966.
1931-33 között vegyesüzeműre alakítva.
-
1906.09.29.
BC 88
-
1946.
1931-33 között vegyesüzeműre alakítva.
A szigetszentmiklósi balesetben (1946.06.01.) megsérült.
-
1906.08.16.
BC 89
Ce 58151
1958.->
1931-33 között vegyesüzeműre alakítva.
1958.03. Be 58352 -> P 373
-
1906.09.29.
B 90
Ce 58158
1966.
1925-ben vegyesüzeműre alakítva
-
1906.09.29.
B 91
Ce 58152
1966.
1925-ben vegyesüzeműre alakítva
-
1906.09.29.
B 92
Ce 58156
1957.->
1925-ben vegyesüzeműre alakítva
1957. 10. Be 58351 -> P 372
-
1906.09.29.
B 93
Ce 58153
1958.->
1925-ben vegyesüzeműre alakítva
1958. 04. Be 58353 -> P 374
-
1906.09.29.
B 94
Ce 58157
1964.12.31.
1925-ben vegyesüzeműre alakítva
1908-ban a három kocsi egyike 400 V-os motorkocsivá építve
1907.01.23.
BC 95
Ce 58160
1964.12.31.
1927-ben akkumulátorral és dinamóval felszerelve
1907.01.23.
BC 96
Ce 58161
1964.12.31.
1927-ben akkumulátorral és dinamóval felszerelve
1907.01.23.
BC 97
Ce 58162
1966.
1927-ben akkumulátorral és dinamóval felszerelve
-
1907.01.23.
BC 98
Ce 58163
1957.->
1927-ben akkumulátorral és dinamóval felszerelve
1957. 09. Be 58350 -> P 371
-
1906.09.19.
C 141
-
1946.
1931-33 között vegyesüzeműre alakítva.
A szigetszentmiklósi balesetben (1946.06.01.) megsérült.
-
1906.09.19.
C 142
Ce 58154
1959.->
1931-33 között vegyesüzeműre alakítva.
1959. 06.: P 375
-
1906.09.19.
C 143
Ce 58155
1964.12.31.
1931-33 között vegyesüzeműre alakítva.
A gyártáskori betűjelzés (B - BC - C bizonytalan). A II. világháború után ez P-re változott.


P III-as pótkocsik

BHÉV psz.
gyártva
MÁV
acélvázasítva selejtezve
megjegyzés
BC 301
...
Ce 58250
1956.12. D
...
acélvázasításkor vezérlőpótkocsivá alakítva
BC 302
...
Ce 58251
1956.08. D
...
acélvázasításkor vezérlőpótkocsivá alakítva
BC 303
...
Ce 58200
1957.01. D
...
 
BC 304
...
Ce 58201
1957.08. D
...
 
BC 305
...
Ce 58264
-
...
favázas maradt
BC 306
...
Ce 58202
1960.03.31. F
1978.11.01.
acélvázasításkor vezérlőpótkocsivá alakítva
BC 307
...
Ce 58203
1960.06.30. F
1978.11.01.
acélvázasításkor vezérlőpótkocsivá alakítva
BC 308
...
Ce 58204
1959.06. D
...
 
BC 309
...
Ce 58205
1959.12.31. F
1978.11.01.
acélvázasításkor vezérlőpótkocsivá alakítva
BC 310
...
-
 
1918-24.
 
BC 311
...
Ce 58252
1956.09. D
...
A '40-es években vezérlőpótkocsivá alakítva.
BC 312
...
Ce 58206
 
->
motorkocsivá építve 1961.06.08. F,  M 236
BC 313
...
Ce 58240
-
...
favázas maradt
BC 314
...
Ce 58253
1956.12. D
...
 
BC 315
...
Ce 58207
1960.04.30. F
1978.11.01.
acélvázasításkor vezérlőpótkocsivá alakítva
BC 316
...
Ce 58208
 
->
motorkocsivá építve 1961.06.26. F,  M 237
BC 317
...
Ce 58209
1957.03. D
...
 
BC 318
...
Ce 58254
1957.02. D
...
A '40-es években vezérlőpótkocsivá alakítva.
BC 319
...
Ce 58210
1958.08. D
...
 
BC 320
...
Ce 58211
1960.03.30. F?
...
acélvázasításkor vezérlőpótkocsivá alakítva
1978-ban szakszolgálati állományba került.
BC 321
...
Ce 58212
1960.03.31. F
...
acélvázasításkor vezérlőpótkocsivá alakítva
1978-ban szakszolgálati állományba került.
múzeumi célra félrerakott kocsi
BC 322
...
Ce 58213
1957.02. D
...
 
BC 323
...
Ce 58214
1960.03.30. F
1978.11.01.
A '40-es években vezérlőpótkocsivá alakítva.
acélvázasításkor vezérlőpótkocsi maradt
BC 324
...
Ce 58255
1956.07. D
...
 
BC 325
...
Ce 58215
1958.12. D
...
 
BC 326
...
-
 
1944-45.
háborús sérült
BC 327
...
Ce 58256
1956.07. D
...
 
BC 328
...
Ce 58216
1958.08. D
...
 
BC 329
...
Ce 58257
1956.08. D
...
 
BC 330
...
Ce 58217
1957.04. D
...
 
BC 331
...
Ce 58218
1959.11. D
...
 
BC 332
...
Ce 58258
1956.08. D
...
 
BC 333
...
Ce 58259
1956.07. D
...
 
BC 334
1914.
-
 
1918-24.
 
BC 335
1914.
Ce 58219
1960.03.31. F
1978.11.01.
acélvázasításkor vezérlőpótkocsivá alakítva
BC 336
1914.
Ce 58220
1959.06.30. F
1978.11.01.
acélvázasításkor vezérlőpótkocsivá alakítva
BC 337
1914.
Ce 58260
1956.09. D
...
 
BC 338
1914.
-
 
1944-45.
háborús sérült
BC 339
1914.
Ce 58221
1958.11. D
...
 
BC 340
1914.
Ce 58222
 
->
motorkocsivá építve 1961.07.05. F,  M 238
BC 341
1914.
Ce 58223
1959.05. D
...
 
BC 342
1914.
Ce 58224
 
->
motorkocsivá építve 1961.05.31. F,  M 239
BC 343
1914.
Ce 58225
1960.06.30. F
1978.11.01.
acélvázasításkor vezérlőpótkocsivá alakítva
C 401
...
Ce 58261
1956.09. D
...
 
C 402
...
Ce 58226
1960.12.14. F
...
1978-ban szakszolgálati állományba került.
C 403
...
Ce 58227
1960.12.05. F
1978.11.01.
 
C 404
...
Ce 58228
1960.11.04. F
1978.11.01.
 
C 405
...
Ce 58229
1960.12.31. F
1978.11.01.
 
C 406
...
Ce 58230
1957.01. D
...
 
C 407
...
Ce 58231
1957.08. D
...
 
C 408
...
Ce 58241
-
...
1932-38 között üzemképesen félreállítva
favázas maradt
C 409
...
Ce 58242
-
...
Az 1952.12.26-i császárfürdői balesetben súlyosan sérült, eredetileg pőrekocsivá készültek lebontani, 1954-ben mégis újjáépítették.
Favázas maradt.
C 410
...
Ce 58232
1961.03.31. F
1978.11.01.
 
C 411
1914.
Ce 58233
1960.11.11. F
1978.11.01.
1932-38 között üzemképesen félreállítva
C 412
1914.
Ce 58234
1960.12.31. F
1978.11.01.
1940-ben vezérlőpótkocsivá alakítva
C 413
1914.
Ce 58262
1956.06. D
...
 
C 414
1914.
Ce 58263
1959.12. D
...
 
C 415
1914.
Ce 58243
-
...
favázas maradt
C 416
1914.
Ce 58235
1961.03.31. F
...
1978-ban szakszolgálati állományba került.
C 417
1914.
Ce 58236
1957.03. D
...
 
C 418
1914.
Ce 58237
1959.11. D
...
 
C 419
1914.
Ce 58238
1960.06.30. F
1978.11.01.
 
C 420
1914.
Ce 58239
1960.03.30. F
1978.11.01.
 
P 371
1957.09.
Be 58350
D
->
1963.11.15. motorkocsivá építve M 171
P 372
1957.10.
Be 58351
D
->
1963.12.27. motorkocsivá építve M 172
P 373
1958.03.
Be 58352
D
->
1963.12.07. motorkocsivá építve M 173
P 374
1958.04.
Be 58353
D
->
1963.12.30. motorkocsivá építve M 174
P 375
1959.06.
-
D
->
1964.02.27. motorkocsivá építve M 175
P 376
1959.06.
-
D
->
1964.03.31. motorkocsivá építve M 176
P 377
1959.09.
-
D
->
1964.05.04. motorkocsivá építve M 177
P 378
1959.12.
-
D
->
1964.05.29. motorkocsivá építve M 178
A gyártáskori betűjelzés (B - BC - C bizonytalan). A II. világháború után ez P-re változott.
D - debreceni acélváz, F - Füzesi acélváz


P IV-es pótkocsik

BHÉV psz.
MTR
MÁV psz.
1953.
selejtezve
BC 351
1924.03.20.
Ce 58300
1969-70.
BC 352
1924.03.20.
Ce 58301
1969-70.
BC 353
1924.03.20.
Ce 58302
1969-70.
BC 354
1924.03.20.
Ce 58303
1969-70.
BC 355
1924.03.20.
Ce 58304
1969-70.
BC 356
1924.03.20.
Ce 58305
1969-70.
BC 357
1924.03.20.
Ce 58306
1969-70.
BC 358
1924.10.03.
Ce 58307
1969-70.
BC 359
1924.10.03.
Ce 58308
1969-70.
BC 360
1924.10.03.
Ce 58309
1969-70.
BC 361
1924.10.03.
Ce 58310
1969-70.
BC 362
1924.10.03.
Ce 58311
1969-70.
BC 363
1924.10.10.
Ce 58312
1969-70.
BC 364
1924.10.10.
Ce 58313
1969-70.
BC 365
1924.10.10.
Ce 58314
1969-70.
A gyártáskori betűjelzés (B - BC - C bizonytalan). A II. világháború után ez egységesen P-re változott.

Mindenféle észrevételt, kommentárt, javítást örömmel veszek!
Készítette: Németh Zoltán Ádám