A Fővárosi Közgyűlés Városüzemeltetési Bizottsága elfogadta a BKV Rt. 2000.
évi keretmenetrendjét. A beterjesztett anyag szerint hamarosan az alábbi
tömegközlekedési változásokra számíthatunk Budapesten:
-
Május 1-jétől megszűnik a 10-es jelzésű autóbuszvonal. Még nincs
döntés arról, hogy az önálló szakasz pótlására sor kerül-e és milyen módon.
A javaslatok szerint a legcélszerűbb a 3-as autóbuszok Építész,
ill. Vegyész utcán történő közlekedtetése lenne.
-
Meghosszabbodik a 99A jelzésű autóbuszvonal a pesterzsébeti Vasút
sorig. Az alap és a betétjárat között csak annyi lesz a különbség, hogy
a 99A nem teszi meg a Kulcsár u.-Udvarhely u.-Szabadka u.-Szilágyság u.-Temesvár
u. hurkot, hanem a régi 99gyors útvonalán
fordul vissza a Blaha Lujza tér felé. Ezzel együtt a reggeli csúcsidőben
a 99-esen 4-gyel kevesebb, a 99A-n 3-mal több jármű közlekedik.
-
Meghosszabbodik és módosul az útvonala a 13 és 13A jelzésű
autóbuszoknak. Belső végállomásukat a Camponához helyezik át, módosított
útvonaluk pedig lefedi a 101-es járat jelenlegi önálló szakaszát.
Az így kiváltott 101-es járat megszűnik. Még nincs döntés a 113-as
sorsáról, amelynek útvonalát ugyan nem váltják ki, de az alacsony kihasználtság
miatt megszüntetése napirenden van.
-
A 22gyors jelzésű autóbuszjárat kocsijait
véglegesen a 22-es alapjáratba osztják be, így a gyorsjárat megszűnik.
A reggeli csúcsidőben már hosszabb ideje csak a Moszkva tér felé járt a
gyorsjárat, a kocsik az ellenkező irányban eddig is az alapjáratba beosztva
közlekedtek. Most ez az állapot mindkét irányra és a teljes üzemidőre igaz
lesz.
-
Csökken a Ráckevei HÉV üzemideje. Az utolsó szerelvény a módosítás
után Bp. Vágóhídtól Ráckevére 23.10-kor, Ráckevéről Bp. Vágóhídra 22.35-kor
indul.
-
Típuscsere lesz a 67V villamospótló autóbuszjáraton. A csuklós járművek
helyett ezentúl szóló autóbuszok közlekednek, ugyanakkor egy többletjárművel
a reggeli csúcsidőszakban 15 perc helyett 10 perces követést biztosítanak.
-
Típuscsere lesz a 20-as autóbuszjáraton is, ahol hétköznap a szóló
autóbuszok helyett csuklós járművek viszik az utasokat. Mivel a csuklósokból
eggyel kevesebb kocsi kerül beosztásra, a járművek ritkábban követik majd
egymást.
-
Április 1-jétől a 79A és a 170gyors
autóbuszok szombat délutáni és vasárnapi közlekedése a csekély utasszám
miatt megszűnik.
-
Április 1-jétől a 93-as jelzésű autóbuszvonalról 2 autóbuszt a 82-es,
ill. a 82A vonalakra irányítanak át. A 93-as ezután teljes üzemidőben
30 percenként közlekedik, vasárnapi üzeme pedig megszűnik.
-
Május 1-jétől az 50-es villamos esti, 21.25 utáni Határ úti indulásai
helyett ezután az 50É jelzésű autóbuszokkal lehet majd utazni. Az
50É a metróhoz hangolva, 21.35-22.45 között 10 percenként, 22.45 után pedig
15 percenként közlekedik, egész héten csuklós járművel. Hasonlóképpen reggel
az
első villamos 30 perccel később indul, az éjszakai autóbusz üzemideje
pedig ugyanennyivel meghosszabbodik.
-
Csökken a 28-as és 37-es villamosok üzemideje is, a 37A
üzemideje pedig ezekkel együtt módosul. Az utolsó 28-as a Blaha Lujza tértől
23.00-kor indul, az utolsó 37A pedig 23.10-kor. A 37-est már 17.35-kor
felváltja a 37A, valamint reggel 6.30-ig is a 37A közlekedik. Az elmaradt
esti indulások pótlására a 28É jelzésű autóbuszok 2 többletindulást
teljesítenek a Blaha Lujza tértől, 23.30-kor és 0.00-kor.
[Vissza a Hírek, események lapra]
[Vissza a főlapra]