... amit nem láthatunk és amit láthatnánk!
Az S típusú villamosokat 1907 és
1909 között gyártották:
95-öt, köztük 1907-ben az 1714-es kocsit, a Schlick-Nicholson;
15-öt a Weitzer, 20-at a Ganz és társa cég
készített el.
E motorkocsi eredeti pályaszáma a 571
volt, majd a BSZKRT 1820-ra
számozta.
Az 1950-es ikresítéskor kapta az 1714-es
pályaszámot.
A kocsiszínben
Nosztalgia villamosnak átfestve.( a fekete-fehér
felvételből ítélve a színe bordó.)
Az oldalán levő pályaszám valahogy sehogy nem stimmel.
Egy felújítás után, gyönyörű állapotban, talán egy vagy két évre a fentebb látott felvételeknél.
Ezen képek láttán felmerül az emberben a kérdés. Hogyan lehetséges az, hogy tízen valahány év elteltével olyan állapotba kerüljön, egy igen sok pénzbe került felújítás után, mint fentebbi felvételeken? Egy használaton kívüli kocsi, megfelelő körülmények között tárolva, lényegesen jobb állapotba kellene legyen, hacsak......
Vissza a http://villamos.budapest.hu oldalra
Hatvan db. K típusút motorkocsit
1911-12-ben a Schlick gyár készítette.
A 2806 ex. BVVV. 382-es motorkocsit is félreállították
múzeumi célra. Eleinte Újpesten tárolták, azonban itt a
berendezését tönkretették. Jelenleg fedetlenül áll
Szentendrén. Ez a kocsi volt a '30-as években a rekuperációs
fékezéssel felszerelt kocsik prototípusa, ez indokolja, hogy
jövendőbeli újjáépítésekor az 1936-os állapotára fogják
visszaalakítani.
Vissza a http://villamos.budapest.hu oldalra |
Az előtte álló 2806-os,
valószínűleg |
Szerkesztés alatt