Az évforduló alkalmából a BKV - kedves meglepetésként - azzal a kocsival,
amelyik először közlekedett a jeles napon a vonalon, a 4036-os pályaszámúval
egy menet erejéig emlékjáratot indított. Az alábbi képek ezen a meneten
készültek.
|
Megérkezik az emlékjárat egy szem kocsija a Moszkva térre
2000. február 1-jén 10 óra 12 perckor. Mivel a vonalon azóta elbontották
az itteni hurokvégállomást, több forgalmi menetet nem tudott a kocsi
teljesíteni fordulási lehetőség híján. Erről az egyről viszont csak
keveseknek volt tudomása. Az akkor még csak 15-20 fős csapat boldog
fényképezésbe kezdett. |
|
Felszállás a 4036-os pályaszámú motorkocsira. Az utasok
kicsit furcsállották, hogy "összement" a szerelvény, kissé nehezen is
fértek fel a megállókban, de ez cseppet sem érdekelte a fotósok és
villamosbarátok népes hadát. Az itt látható tömeg csak mintegy a fele
annak, akik részt vettek a meneten. A többiek most még a felüljáróról,
és még sok más helyről lelkesen fényképeznek és videóznak. |
|
A hegyi pályán, az Apor Vilmos tér és a Farkasréti végállomás között több
alkalommal is fotózási megállást iktatott be a kocsi kedves vezetője, két
megálló közti, nyílt pályán is, valamint a néhány csodálkozó - és addig
semmiről sem tudó - utast tájékoztatta arról, hogy ez most tulajdonképpen
egy nosztalgiavillamos. Így mire felértünk a felső végállomásra, már szinte
tolt minket a mögöttünk közlekedő "rendes" szerelvény. |
|
Azért, hogy a menetrend szerinti villamosforgalmat ne
akadályozzuk feleslegesen, és persze azért is, hogy a szép napsütéses
időben sokaknak jó fotótéma lehessen a szóló villamos, félreálltunk a
végállomási csonkavágányra. Itt csatlakozott hozzánk a csapat másik
fele, ők a végállomás előtti kanyarban lesték az érkező kocsit. |
|
A 4036-os kicsit magára hagyva a csonkavágányon. A környék
azonban megtelt fényképező fiatalokkal. Minden helyről, minden pozícióban
készültek a képek a saját archívumok számára, egyesek még a felsővezetéket
tartó oszlopokat is megmászták egy-egy jó beállítás reményében. Villamosunk
mögött jól látható a rendes forgalmi menet kétkocsis szerelvénye. |
|
A mintegy félórásra nyúlt pihenő után villamosunk
visszatolatott a forgalmi vágányra, majd a végállomási felszálló helyen
előzékenyen megvárta a fotósokat. Visszaútban még felszállt jónéhány
közlekedésbarát fiatal, és egy-két utas is. Végállomásunk - mint ahogy a
többi, "rendes" 59-esé is - a Moszkva tér volt. |
|
A Moszkva téren leszállt az utasok többsége, de volt, akinek
megfelelt az új úticélnak megjelölt Budagyöngye is. Ők tovább utazhattak
a Szilágyi Erzsébet fasoron át, egészen a Budakeszi út tövéig. Itt aztán
elbúcsúztunk a "civilektől", ők megvárták a mögöttünk jövő 56-ost, mi
pedig beiktattunk még egy fotómegállást a Szépilona kocsiszín előtt, egy
szép, napsütötte helyen. |
|
Utunk végetért. A 4036-os visszatért kiindulási helyére,
a remízbe. Itt már mindenkinek le kellett szállni, de még sok szép felvétel
készült a kocsiszín udvarán is. Elbeszélgethettünk a forgalmi telep
néhány dolgozójával is, miközben villamosunk már elhagyott társához
igyekezett, "aki" a kocsiszín mélyén, a homályban várta, hogy újból
együtt, csatolva róják megszokott köreiket a 61-es vonalon. |