Brüsszelben
jártam a villamos múzeumban
|
A múzeum madártávlatból . . . |
Az odavezető felüljáró másik oldalán egy gyönyörű
tó található . . . |
A felüljáró sem mindennapos . . . |
Hát, valahogy így kezdődött. Ott is az első
járat a lóvasút volt.
|
Egy kicsit közelebbről . . .
|
Egy másik járat . . .
|
Egy motorkocsi . . . |
és az ő "nyitott" pótkocsija . . .
|
Érdemes megnézni, hogy a pótkocsi mennyire nyitott!
Oldalirányú védelemként a most éppen felhajtott kallantyúkat használták
. . .
|
|
Ez egy gyönyörű példány 1901-ből. Érdemes
megnézni a pótkocsikat, amiket 1897-ben gyártottak, valami csoda . . .
Itt már a pótnál "védőkorlát" is található,
amelyet egy kötél meghúzásával lehetett felemelni . . .
|
|
|
Egy csodálatos darab, egy motorkocsi 1902-ből, és az Ő vezérlőpultja
. . .
|
|
Érdekes az egykaros áramszedő . . .
|
Pótkocsi védőkorláttal, valami gyönyörű!
|
A végén én is vezethettem egy villamost!
|
|
Ez már egy modernebb darab a 30-as évekből. A
biztonsági rács érdekes megoldású . . .
|
|
|
Egy takarító szerkezet. A tábla szerint elég sokáig
használták . . .
|
|
A szerkezet . . .
|
A mechanika gyönyörűsége a finom részletekben
rejlik . . .
|
Nagyon szép a korlát is . . .
|
Egy kicsit bonyolultabbnak tűnik a futómű . . .
|
Ez már a 60-as évek villamosa
|
|
|
És itt a kedvencem . . . . |
|
Ezzel a szépséggel lehetett egy városi
nosztalgia kört tenni. Ha valaki már utazott egy ilyen régebbi fapados
villamoson, akkor az tudja, hogy ez milyen érzés . . . |
|
Eszembe jut a mi régi fapadosunk felakasztható
rácsa . . . |
|
A beszállásnál fenséges érzés kerít
hatalmába . . . |
|
A vezetőállásban semmi különlegeset nem találni,
egyszerű . . . |
|
Az utastérbe érve a szemet megfogják a csodálatos
lámpák . . . |
|
Az ülések lakkozása sugározzák az eleganciát
. . . |
|
Ha valaki nem tudná, 23 ülőhely van a
motorkocsin . . . |
|
Az indulás bizonyos előkészületeket igényel
. . . |
|
A motorkocsihoz kapcsolódik egy pótkocsi . . . |
|
Lehet, hogy a tervezés fázisában formatervező
is volt a csapatban ?!? |
|
A biztosító korlátot fel kell húzni, hogy az
utasok le- és fel tudjanak szállni . . . |
|
A pótkocsiban is lehet gyönyörködni . . . |
|
Amire nem jöttem rá: ha már van áram, akkor
miért kell a petróleumlámpa ?!?!? |
|
Hát akkor indulás . . . |
|
Ha valaki kedvet kapna, akkor az elérhetőség
. . .
Ennek a múzeumnak van saját
oldala is . . .
Remélem élményeimet sikerült veletek megosztanom! Aki teheti,
menjen el, nézze meg, érdemes: Badó
Péter
|