ČKD TATRA KT8D5 TíPUSÚ VILLAMOSOK

MŰSZAKI ADATOK:


Maximális sebesség: 65 km/óra
Legkisebb bejárható ívsugár: 20 m
Maximális gyorsítás: 1,2 m/s2
Üzemi lassulás: 1,4 m/s2
Maximális lassítás vészfékezéskor: 2,9 m/s2
Hossza a csatlószerkezettel: 31 240 mm
A kocsiszekrény hossza: 30 300 mm
A kocsiszekrény szélessége: 2480 mm
Forgócsaptáv: 7500 mm
Padlómagasság: 900 mm
A csuklós kocsi tömege: 37t
Ülőhelyek száma: 54
Állóhelyek száma (7fő/m2) 229
Összes férőhely: 283
Motorteljesítmény 8x45kW: 360 kW
Motorfeszültség: 300V
A 212-217-es pályaszámú járműveket Miskolcon visszatápláló fékberendezéssel szerelték fel.


Ezek a kocsik Kassáról illetve a csehországi Mostból érkeztek. Ezen városok közlekedési vállalatai azért adták el őket, mert szolgálati helyeiken drasztikusan visszaesett a forgalom, és ezért ott már nem volt szükség ekkora kapacitású járművekre. A kocsik „életútját" az alábbi táblázat foglalja össze:
 

MISKOLCI
PÁLYASZÁM:
A MISKOLCRA
KERÜLÉS DÁTUMA:
EREDETI
SZOLGÁLATI HELY:
EREDETI
PÁLYASZÁM:
KASSAI/MOSTI ÜZEMBE
HELYEZÉS IDŐPONTJA:
GYÁRI SZÁM/ÉV
200 1992 KASSA (539)* -* 178370/1991
201 1992 KASSA 533 1990.X.5. 178364/1990
202 1992 KASSA 532 1990.X.5. 178325/1990
203 1992 KASSA 524 1990.V.10. 178358/1990
204 1992 KASSA 522 1990.IV.10. 178356/1990
205 1992 KASSA 526 1990.IV.10. 178360/1990
206 1992 KASSA 520 1990.IV.19. 178354/1990
207 1992 KASSA 507 1989.VI.15. 178256/1989(?)
208 1992 KASSA 514 1990.IV.10. 178348/1990
209 1992 KASSA 516 1990.V.29. 178350/1990
210 1996.XII. MOST 315 1986.VII.17. 176219/1986
176229/1986
176239/1986**
211 1996.XII. MOST 320 1986.VII.17. 176218/1986
176228/1986
176238/1986**
212 1996.XII. MOST 318 1990.III.21. 178330/1989
213 1996.XII, MOST 322 1990.V.14. 178332/1989
214 1997.TAVASZA MOST 319 1988.V.14. 178331/1989
215 1997.TAVASZA MOST 321 1990.III.21. 178328/1989
216 1997.TAVASZA MOST 316 1990.V.14. 178327/1989
217 1997.TAVASZA MOST 317 1990.III.21. 178329/1989
*A 200-as pályaszámú villamos Kassán csak kijelölt pályaszámot kapott. Közlekedni soha nem közlekedett a felvidéki városban, megérkezése után - mint tesztjárművet - azonnal Miskolcra szállították.

**A 210-es és 211-es pályaszámú járművek a KT8D5 sorozat prototípusai voltak. A csuklós villamos három egysége ekkor még külöm gyári számot kapott.

Fotók a miskolci KT8D5 típusú villamosokról

VISSZA