Először egy kis magyarázkodás: ez a gyüjtemény azért lett összeállítva, hogy az 1973 körül közlekedett járművekről benyomást szerezhessen a kedves olvasó. Emiatt több olyan kép is bekerült ide, ami pár évvel késöbb vagy korábban lett készítve, mint 1973. Ott ahol szerintem több év eltérés is lehet, a kép alá egy *-ot tettem.
Emellett nem sikerült teljesen megfelelő típusokat mindenhová betenni oda, ahol hasonló járművek közlekedtek. Pl. UV-ból, a 2000-2500-as vagy 2900-3000-es ikerkocsiból nem sikerült mindenhová a megfelelő típushoz tartozó képet talalni. Gyanítom azonban, hogy annak idején a kocsiszínek sem fektettek különösebb hangsúlyt arra, hogy például az 50-esre csak 3400-as, a 42-esre pedig csak 3200-as kocsi kerüljön.
|  |   Lehel utca a Bulcsú utca és a Dévai utca között (háttérben a Ferroglóbusz) A 2624-es kocsi Amszterdamban élte túl a selejtezést, hazatérése után nosztalgiajárműként áll újra szolgálatba. | 
|  |   Jászai Mari tér Érdemes megfigyelni egy -az UV-n- ritkaságot: a kocsin egy csúszólapos szedő van felszerelve. Ez a nagy áramfelvétel miatt nem túl kedvező. | 
|   Moszkva tér, 1973. 03. 24. Hans Lehnhart - Strassenbahnbetriebe in Osteuropa Nem véletlenül a fenti könyv az UV-szerelvényt Budapest parádé-jarművének nevezi. A kelet-európai kocsik között az UV sebességével, befogadóképességével -és esztétikus megjelenésével- kiemelkedett kortársai közül. |   Óbuda Azzal együtt, hogy az 5-ösre is 3600-as kocsik vannak kiírva, a két UZ kocsi szinte mindíg az 5-ösön közlekedett a '70-es években. | 
|   Blaha Lujza tér Madár Béla Ennek az UV-nek még nincs átépítve a homlokfali viszonylatjelző táblája, noha az A-oldali csatlásokat már leszerelték. |   Marx (Nyugati) tér, Nyugati pályaudvar A defenzív vezetés képekben MK. 1976. | 
|   Újpest, (Szent) István tér végállomás, 1976-ban* |   Batthyány tér A 9-es vonal kocsijait a 19-esével megcserelték a tervezethez képest, így a 19-esre lettek az óbudai Stukák beosztva. Az 1314-es kocsi még visszaköszön ezen a lapon a 37-es vonalon. Azonban ott már át van építve a szélvédője. | 
|   Újpest, Árpád út, 1974. IV. 4. Hans Lehnhart - Strassenbahnbetriebe in Osteuropa Az 55-ös és a 10-es kocsijai a Víztorony-végállomás elött feltorlódtak. Az 1738+1739-es ikerkocsi még látható lesz ezen az oldalon, a 65-ösön. A 10/A-ról sajnos nem ismerek fényképet ebböl a korszakából (tehát 1700-as ikerkocsikkal). |   Óbuda, Vörösvári út végállomás 1972-73-ban a 33-as vonalra M+P+P szerelvények kerültek, ezután a 11-es a kocsiszín területén lévő hurokvágány helyett a Bécsi úti fejvégállomást használta. | 
|   Nyugati pályaudvar, Kádár utca végállomás, 1969-71. Vittorio Formigari |   Kőbánya, Bihari utca* Vígh László Endre | 
|   Nyugati-pályaudvar, Kádár utca végállomás Vígh László Endre |   Jászai Mari tér végállomás* Ambrus Sándor A 15-ös elég ritka járat volt, ezért a 15/A teljes üzemidőben közlekedett a belső szakaszon. Sőt a betétjárat sűrűbb is volt az alapjáratnál. | 
|   Pozsonyi út* Amíg villamos járt az út középen macskakővel, szélén keramitburkolattal volt borítva. Ez minden bizonnyal esztétikailag kellemes látvány volt, azonban esős időben igen veszélyes lehetett. |   Bécsi út, Margit kórház végállomás A háttérben látható a fejvégállomás a Bécsi úton. | 
|   Moszkva tér Székács András |   Szent Gellért rakpart Madár Béla A 19-es és a 9-es kocsiállományát felcserélték: a 19-esre Stukák kerültek az ipari csuklósok helyett. | 
|   Népliget Heinz Heider |   Boráros tér végállomás Kelecsényi Gábor gyüjteményéből Érdemes megfigyelni a villamosmegálló-táblát az autóbusz-végállomáson. | 
|   Orczy tér |   Mező Imre (Orczy) út | 
|   Közvágóhíd végállomás Kelecsényi Gábor gyüjteményéből |   Május 1. (Hermina) út, 1969-71. Vittorio Formigari | 
|   Orczy tér* A temetői koszorúk homlokfali szállítása teljesen bevett dolog volt ezidőtájt. | Elmondások szerint régebben legalább hetente kétszer közlekedett a 29-es - lóversenynapokon. | 
|   Mester utca végállomás Ulrich Theurer |   Boráros tér Autó-Motor A hurokban a Bengáli csak a 31-esen közlekedhetett. A kimutatás tanulsága szerint a 31-esen ezidőtájt négyféle típus közlekedett egyszerre. | 
|   Soroksári út Kelecsényi Gábor gyüjteményéből A Soroksári út egyik szélére húzódtak a 31-es vágányai a vágóhíd épülete elött. A másik oldalon voltak a 22-es vonal vágányai. |   Soroksári út Kelecsényi Gábor gyüjteményéből Ismert olyan fénykép is, ahol a lőrinci ikerkocsi a 2000-es ikerkocsival találkozik, tehát ténylegesen több típus volt egyszerre a 31-esen. | 
|   Pesterzsébet Kelecsényi Gábor gyüjteményéből 2900-ast nem találtam a 31-esről (ebből a korszakból), azonban egy teljesen azonos kinézetű 3000-es ikerkocsit igen. |   Üllöi út - Könyves Kálmán körút A 32/i vonalról ezt az egy fényképet ismerem, de ez teljesen korszakunkba illik - noha 1700-as ikerkocsi helyett 2900-ast látunk. Valószínűleg a kocsiszín is keverte az 1700, 2400, 2900, 3000-es ikerkocsikat a 20, 23, 30, 31, 32i vonalakon - ezt több fénykép is mutatja. | 
|   Óbuda kocsiszín végállomás* Amíg az 55-ös felüljáróját építették, az M+P+P szerelvények a 33-ason közlekedtek. 2800-asról nincs képem a 33-ason. |   Váci út - Róbert Károly körút végállomás* Lakos Rudolf A leszállóhely egyben a 33-as megállóhelye - a 33/A kocsijának igyekeznie kellett nem feltartani a 33-as kocsijait a végállomási visszafogással. | 
|  |   Népszínház utca végállomás 37/A-ról nincs képem . Az 1314 már feltünt a 9-esen, a kocsinak az ajtajait még késöbb átépítették. | 
|   Pestimre, Vörös fény (Nemes) utca - Stefánia utca, 1975.VIII.2.* Pándy Tamás A kép a megszüntetés elötti utolsó napon készült. |   Albertfalva, Fehérvári út, Forgalmi telep végállomás Feltűnő a kocsin, hogy a hirtelenjében megszüntetett szellőzők mennyire aránytalanná tette a kocsi ablakainak vonalát. Késöbb ezt korrigálták. | 
|   Madách tér végállomás 3200-as UV-val nem találtam korabeli felvételt a 42-esről. |   Üllői út, Népliget És a 42/A-ról sem... | 
|   Nagytétényi út, Diósárok* Itt látszik az a kitérő, amit nem használtak a villamoskorszakban. |   Budatétény, kultúrpark végállomás A 43/A megszüntetése után a kettős vágánykapcsolat helyett csak egy visszafogó váltó maradt. | 
|   Zugló, Rákospatak végállomás* |   Budafok, Varga Jenő (Városház) tér végállomás* | 
|   Bajcsy-Zsilinszky út* Ambrus Sándor |   Bajcsy-Zsilinszky út* | 
|   Üllői út* 3400-as kocsival vonali fotó nem állt a rendelkezésemre. |   Kispest, Használtcikk-piac Ez a késöbbi fotó már akkor készült, amikor már elegendő 2500-as ikerkocsi volt (ezeket 1973 körül ikresítették) - amelyek Kispest kocsiszínbe kerültek, és az 51-esen kicsit késöbb ezek vegyesen közlekedtek az azonos külsőjű 2000-esekkel. | 
|   Nagyvárad tér A Nagyvárad tér elött a beérkező vágány szétágazott: a szélső vágányról lehetett visszafordulni, a belsőn lehetett továbbmenni a városközpont felé. |   Üllői út | 
|   Váci út Madár Béla Az 55/A vonal kocsijairól sajnos nincs felvételem. |   Moszkva tér Székács András | 
|   Zugligeti út Érdemes megfigyelni, hogy hátul egy utas a baloldali ajtót használja felszállásra. |   Krisztina körút Madár Béla | 
|   Moszkva tér Székács András |   Rákospalota-Pestújhely, MÁV-telep* | 
|  |   Zugló, Vezér utca - Füredi utca, 1973. 09. 31. | 
|   Rákospalota, Czabán Samu (Széchenyi) tér Az 1738+1739 már látható volt a 10-esen. |   Baross tér, Keleti-pályaudvar végállomás | 
|   Zugló, Nagy Lajos király útja* | |
|  |  | 
|   Baross tér, Keleti-pályaudvar végállomás Kelecsényi Gábor gyüjteményéből Éjszakai járatokról sajnos nincs sok fotó - kivéve ezt a csemegét: az éjszakai 68-ast a Baross kocsiszín adta. Ezt a kocsit nemsokára 1416-ra számozták át. | |
|  |  | 
|   Gorkij (Városligeti) fasor |  | 
|   Rudas László (Podmaniczky) utca - Lenin (Teréz) körút |   Keleti-pályaudvar, Bethlen Gábor utca végállomás | 
|   Kálvin tér |   Könyves Kálmán körút - Elnök utca Madár Béla | 
|   Élmunkás (Ferdinánd)-híd* |   Majakovszkij (Király) utca - Lenin (Erzsébet) körút | 
|   Jászai Mari tér - Budai Nagy Antal utca végállomás* Székács András | |
|  |  | 
|   Széchenyi-fürdő végállomás |   Városmajor végállomás A 30+40-es kocsi múzeumi célra van félretéve. |