Angyalföld kocsiszín történeti oldala

Ezen az oldalon tervezem bemutatni a kocsiszín múltját. Amíg ez elkészül, addig is vázlatosan adok közre néhány információt.

1982.
A kocsiszín teljes átépítése 1980-1984. között zajlott, de a munkák nagy részét 1982-re elvégezték. Az átépítésre elsősorban az új, Tátra villamosok fogadása miatt volt szükség. A vágányhálózat módosításán és korszerűsítésén kívül kibővítették a vizsgálócsarnokot is. Átépültek a bejárati vágányok is, valamint megszűnt a kocsiszín előtti hurokvágány, helyette egyszerű vágánykapcsolat épült ki.
régi vágányhálózat
új vágányhálózat
1990.
Az M3-as metró III/B/1 szakaszának üzembehelyezésével kismértékben átszervezték a villamoshálózatot. Angyalföld kocsiszíntől Káposztásmegyerre 11-es jelzéssel egy új villamosjáratot indítottak, amelynek fordításához egy új végállomást alakítottak kia kocsiszín előtt. A vágányhálózat átalakítását a jobb oldalon lehet követni. régi vágányhálózat
új vágányhálózat
2005. A Combino villamosok 2006. évi érkezését megelőzően a fogadásukra kijelölt Hungária kocsiszínt át kell építeni. A munkálatok alatt az oda beosztott járművek egy részét máshol kell elhelyezni. A szóló Ganz csuklósok által kiszolgált 37 és 37A viszonylatok a járművekkel együtt Ferencváros kocsiszínbe kerültek. A csatolt csuklósok pedig részben Baross kocsiszínbe lettek áthelyezve. Ahhoz azonban, hogy Baross kocsiszín fogadni tudja őket, az oda állomásított Tátrák közül néhányat el kellett vinni, ezek Angyalföldre kerültek. A többlet Tátra villamosok fogadásához Angyalföld kocsiszínben 2005-ben kisebb vágánybővítést hajtottak végre. A Pozsonyi u. sarkán lévő épületet lebontották, az itt lévő tárolócsoport vágányait meghosszabbították, és a 9 vágányos hálózatot 12 vágányosra bővítették. A vágányhálózat átalakítását a jobb oldalon lehet követni. régi vágányhálózat        
új vágányhálózat
     
 


Vissza Angyalföld kocsiszínhez
Vissza a kocsiszínekhez Vissza a kezdőlapra