Kelenföld kocsiszín történeti oldala

Ezen az oldalon tervezem bemutatni a kocsiszín múltját. Amíg ez elkészül, addig is a közelmúlt eseményeiből adok közre néhány információt.

1999.
A korábban megszűnt Füzesi Főműhely nagy részét eladták. Az új tulajdonos a műemléki védettségű épületet megtartotta, viszont az udvart lebetonozta, így az itt lévő vágányok megszűntek.
A vágányhálózat csökkenése jobb oldalt követhető.
1999. előtti vágányhálózat
                          
1999. utáni vágányhálózat
2005. A Combino villamosok 2006-os érkezésével a Körútról felszabaduló Ganz csuklósok Budára kerülnek. Fogadásukra, és kapcsolódva a külső Bartók Béla út felújításához, átépítették Kelenföld kocsiszínt. A csarnokokban lévő vágányok számát csökkentették, hogy az új berendezésekhez helyet nyerjenek, elbontottak néhány használaton kívüli vágánykapcsolatot, valamint teljesen átépült a korábbi Füzesi Főműhelyhez tartozó üzemcsarnok. Itt Ganz felújító műhelyt rendeztek be (Hungáriából ide költöztették), a korábbi  8 (12) vágányból 4 maradt meg, és ez lett Kelenföld ksz. IV-es csarnoka.
A vágányhálózat átépítése jobb oldalt követhető.
2006.
A jobb oldali linkre kattintva elérhető a 2006. évi járműállományi oldal. Járműállomány 2006.
2007.
A Combino villamosok érkezésével együtt a Nagykörútról felszabaduló Ganz csuklósok túlnyomó többsége ide került. Ezzel együtt az UV-k száma fokozatosan csökkent. 2007.04.02-től Kelenföld kocsiszín több UV-t nem ad forgalomba.
Július 23-tól újra járható a Fehérvári út, UV már csak a 47-esen közlekedik. A Ganz csuklóssal üzemelő 41-est Kelenföld vette át.
Az augusztus 21-én induló 41A-t is Kelenföld üzemelteti Ganz csuklós járművekkel.
Szeptember 1-től a kettévágott 2-es viszonylat északi részére Ferencváros helyett Kelenföld kocsiszín küld Ganz csuklósokat.




Vissza Kelenföld kocsiszínhez
Vissza a kocsiszínekhez Vissza a kezdőlapra