Újpest kocsiszín történeti oldala

Ezen az oldalon tervezem bemutatni a kocsiszín múltját.

1982.05.03.
Ezen a napon a 3-as metró építése miatt megszűnt a csonka 3-as és 55-ös viszonylat, de Újpest kocsiszínt ekkor még nem zárták be. Meglévő járműállományával részben átvette a 10-es viszonylatot Angyalföldtől, az ott közlekedő Tátrák helyett Házi csuklósok léptek szolgálatba. Ezen kívül beindult a 10A viszonylat, amire ikerkocsikat adott. A korábbi 55É lerövidülése miatt a viszonylatszám 10É-re változott, belső végállomása Újpest forgalmi telephez került.

      
  
1982.07.01.
Az Újpesti kocsiszín kocsikiadása megszűnt. Két Bengáli csuklós Baross kocsiszínbe került, míg az összes többi járművet a kiszolgált viszonylatokkal együtt Angyalföld kocsiszín vette át.

1982-1985.
A kocsiszíntől délre a Váci úti vágányokat a metróépítés miatt elbontották, de a kocsiszín vágánykapcsolata a hálózattal ekkor még nem szűnt meg. Selejtezett kocsikat tároltak itt, majd bontottak szét. 1984.11.30-ig a 10É még lejárt a kocsiszínhez Rákospalotáról, majd megszűnt a rendszeres villamosforgalom. Tervezték, hogy egy járműtörténeti múzeumot rendeznek itt be, ezért 1985. áprilisában itt vonták össze a múzeumi célra félretett 13 villamoskocsit. Aztán a metróépítés előrehaladtával 1985. május 31-én az Árpád úti szakaszon is megszűnt a villamosközlekedés, ezzel együtt Újpest ksz. üzemi kapcsolata is.

1985-1988.
Az itt tárolt villamosok a rongálások és vandálkodások miatt őrzés hiányában teljesen lepusztultak. A kocsiszínt 1988-ban a BKV eladta. A csarnokokat kiürítették, a múzeumi járműveket az újonnan létesülő Szentendrei múzeumba, illetve Ferencváros kocsiszínbe vitték át. Egy kapcsolódó újságcikk itt olvasható.

ma
Az udvari tárolórész helyén ma parkoló van, illetve buszvégállomás. A csarnok épülete megmaradt, felújították, abban ma egy szupermarket működik.




Vissza Újpest kocsiszínhez
Vissza a kocsiszínekhez Vissza a kezdőlapra