Újpest kocsiszín történeti oldala

Ezen az oldalon tervezem bemutatni a kocsiszín múltját.

1982.05.03.
Ezen a napon a 3-as metró építése miatt megszűnt a csonka 3-as és 55-ös viszonylat, de Újpest kocsiszínt ekkor még nem zárták be. Meglévő járműállományával részben átvette a 10-es viszonylatot Angyalföldtől, az ott közlekedő Tátrák helyett Házi csuklósok léptek szolgálatba. Ezen kívül beindult a 10A viszonylat, amire ikerkocsikat adott. A korábbi 55É lerövidülése miatt a viszonylatszám 10É-re változott, belső végállomása Újpest forgalmi telephez került.

      
  
1982.07.01.
Az Újpesti kocsiszín kocsikiadása megszűnt. Két Bengáli csuklós Baross kocsiszínbe került, míg az összes többi járművet a kiszolgált viszonylatokkal együtt Angyalföld kocsiszín vette át.

1982-1985.
A kocsiszíntől délre a Váci úti vágányokat a metróépítés miatt elbontották, de a kocsiszín vágánykapcsolata a hálózattal ekkor még nem szűnt meg. Selejtezett kocsikat tároltak itt, majd bontottak szét. Tervezték, hogy egy járműtörténeti múzeumot rendeznek itt be, ezért itt vonták össze a múzeumi célra félretett kocsikat. Aztán a metróépítés előrehaladtával az Árpád úti szakaszon is megszűnt a villamosközlekedés, ezzel együtt Újpest ksz. üzemi kapcsolata is. A kocsiszínt kiürítették, a múzeumi járműveket Ferencváros kocsiszínbe vitték át.

ma
Az udvari tárolórész helyén ma parkoló van, illetve buszvégállomás. A csarnok épülete megmaradt, felújították, abban ma egy szupermarket működik.




Vissza Újpest kocsiszínhez
Vissza a kocsiszínekhez Vissza a kezdőlapra