1967. Az átalakított Ikarus 620 városnéző busz az Erzsébet híd budai hídfőjénél.

  A Budapesti Idegenforgalmi Hivatal részére a Fővárosi Autóbuszüzem az
 

1961. évi Budapesti Nemzetközi Vásárra készítette el az első nyitott városnéző autóbuszt.
1962. május 17-én

GA 58-90

 

 
 
     
 
A GA 80-33 eredeti rendszámmal

forgalmi rendszámmal állították forgalomba
 és az 1963-as két darab nyitott Ikarus 620 utángyártás megjelenése után,
GA 80-33
 rendszámot kapta.
Gyártásakor a fényszórók mögötti terület kékre volt festve, majd felújítása után már a szürke sáv színére.

Ebből a típusból 3 db. volt.

Az első nyitott Ikarusz 620, a GA 80-33
 

 

Két reprodukció a GA 80-33-asról
 
 
 
 
Beszerzése: 1963.
   

 

     

1975. január 6-i selejtezésükig sok érdeklődőt szállítottak. Pótlásukra nem került sor.

Vissza az autóbusz közlekedés története lapra

 

 
Új beszerzésként 1963 december 22-én kapta a FAÜ a képen látható Ikarus 630 típusú autóbuszt
(alv.sz.:630..6308 150)
 a 193-as (MALÉV repülőtéri) járat céljára. Útvonala, Vörösmarty tér-Ferihegyi repülőtér (A peron alatt poggyászszállításra, csomagtartót alakítottak ki).
A GA 80-25-öst 1971 májusától a vállalati KISZ. bizottság rendelkezésére bocsátották és a "Récsei ÜE"-ből a "Mező ÜE"-be helyezték át. Az autóbusz továbbra is különjárati állományban maradt.1972 végén, aztán üzemi járművé minősítették (GB 33-89). 1976 február elején selejtezték, majd végül
YD 19-17-re számozták.

 

Garázsmenetben.

Hát nem éppen a legsikeresebb felvételeim közé tartozik.
     

 


alv.sz.: 630..6311 200

Fenti társával együtt 1963. december 22-én került beszerzésre.
1973.02.28-án a képen látható állapotra, 620-ra lett átalakítva és
1976. júliusában selejtezték.



    FAÜ IC 622


Két kísérleti kocsit Ikarus 620-as autóbuszok felhasználásával is építettek.
Elsőként, a GA 11-05-ös Ikarus 620-as autóbuszból lett a  csuklós prototípus utánfutó része.

Egy amerikai retussal készített fotó.

 

A négytengelyes a eredei festésével
  A négytengelyűt (GA 60-00) 1961. március 31-én, a háromtengelyűt (GA 59-00)1962. június 1-jén helyezték üzembe. Az előbbi 16 400 mm, az utóbbi 15 450 mm hosszú volt.

 

 
 
 
 
 

1962 átszámozása után (GA 83-00)

 
 
 
Átfestése után

GA 60-00 majd 1962 évi átszámozása után GA 83-00

Az ablakai a GA 09-es a GA 10-es, és a GA 11-es sorozatnál volt jellemző.

 



FAÜ IC 620

Az 1959. október 7-i beszerzésű Ikarus 620-as felhasználásával készítették 1962-ben a 3 tengelyes Ikarus 620-as csuklós autóbuszt. Sajnos arról nincs információnk melyik a másik 620-as, amelyet felhasználtak az építéshez.

A GA 09-80-as majd       GA 59-00 frsz.-u
 

 

   
Ikarus 620-as az első házilagosan csuklósított háromtengelyes prototípus.
 

 

 Sorozatgyártásra nem kerültek: a két kocsit 1968-ban selejtezték.

Annyit tudok biztosan, hogy a 2 csuklóshoz a FAÜ 3 korábbi 620-asát használták fel (GA 09-80, 10-35, 11-05), míg a negyedik (valamelyik utánfutóhoz felhasznált) jármű eredete ismeretlen.
A 09-80-ast 1962-ben vonták ki az állományból, tehát ezt csak az 59-00 (háromtengelyes, 62-ben készített) csuklóshoz használhatták fel. A másik kettőt 61-ben vonták ki az állományból, feltehetőleg e kettőből építették 61-ben a négytengelyest (60-00). Hogy melyik lett az első része, melyik a hátsó, nem tudom. (Olyan feljegyzéssel is találkoztam, hogy 10-35-ből az 59-00 utánfutója lett volna, nem tudom, igaz-e.)

Mihálffy László
 

 

Összesen 54 darabot készítettek ebből a típusból, de egyiket sem a maga számára,

GA 55-23
MÁVAÚT csuklós, 1967. Képeslap repró, "Bano"-tól
ellenben a MÁVAUT ill. a VOLÁN az egész ország területén átvette és alkalmazta helyi és helyközi változatban is.
A GA 55-23-ashoz hasonlót (vontató ablakai elhúzható, futó felhajtható) keveset készítettek. Csuklós építéshez kezdetben az első-szériás Ikarus 620-asokat használták fel.
 

 

 

Ikarus 622-esek a Váci úton, egy 2800-as motorkocsival. Köszönet a szép színes felvételért a szerzőnek

Vissza a FAÜ csuklósokhoz
vagy
vissza az autóbusz-közlekedés története oldalra

 

Ikarus 620 csuklós Debrecenben

 

                 
 
 
                           

 

Ikarus 620 emeletes. Hol lehet?