A terület elrendezése az
1980-as évek végén
Nagyobb méret
A Ganz-MÁVAG-nak a fénykorban 5
független nagyvasúti iparvágány-kapcsolata volt, melyek mind
lekeresztezték a Kőbányai úti villamospályát, valamint két BKV
kapcsolata az említett villamospályából. Ezek közül mára egy vasúti
kapcsolat maradt fenn, az utolsó BKV kapcsolat 2013-ban szűnt meg. A
gyártelepen belül két tolópad és
számtalan fordítókorong működött, melyek közül mára a nagyobbik tolópad
részben még megvan.
A 2005. december 11. óta üzemen kívüli Józsefvárosi pályaudvar központi
állítású kitérőit
helyszíni állításúra szerelték át, a felsővezetéket leszaggatták, a
vágányok pedig fogyatkoznak. 2014-ben a felvételi épület előtti
vágányokat a Sorsok Háza építése miatt elbontották.
A Golgota utcai hurok és a Vajda Péter utcai villamospálya is megszűnt,
az Orczy téri vágányok pedig megfogyatkoztak. Cserébe a Könyves Kálmán
körúton 2000-ben új villamospálya létesült. Ekkor egyébként a körutat
nem a Népliget, hanem a gyár irányába szélesítették, így néhány
épületet lebontottak, a tolópadot megrövidítették, a kerítést pedig
áthelyezték.
Mindenesetre a régi időkből még megvan a pályaudvari és a gyártelepi
vágányhálózat egy része, és a Golgota utcai hurok egyes szakaszai is.
Érdemes megnézni, mielőtt ezek is végleg eltűnnek egy nagyobb arányú
szanálást követően.