Ferencváros kocsiszín képtára

Nagyításhoz kattintson a képekre



Ferencváros kocsiszín a Könyves Kálmán körúton található.


Az elülső, 8 vágányos csarnok látképe az udvar felől.

Az udvarra éppen egy 30A jelű villamos érkezett.


Az első csarnokhoz tartozó vágánylíra Ganz és KCSV csuklósokkal.

A csarnok vágányira 3 csuklós is befér egymás mögé.


Ganz és KCSV típusú villamosok.

A hátsó bejárat a 3 részes, 10 vágányos öreg csarnokkal.


Az udvar látképe teljes keresztmetszetében.

A főépület az udvar felől nézve.


A hátsó kapu belülről. Itt a a pályában helyenként egy nyelves,
gyökcsapos váltók vannak beépítve.

A hátsó csarnok napközben szinte teljesen üres.


A 7671-es psz-ú Ganz tanulókocsi.

Az 1900-as gyártású, 8751 psz-ú tornyos lowry a csarnok végében.

Ferencváros kocsiszín 7121 psz-ú motoros hóseprője.


Ebben az öreg csarnokban tárolják a teherjárművek nagy részét.


Motoros fedett teherkocsik.

Ezeket a tehermozdonyokat használták a teherszállításnál.


A csarnok végében leállított 7045-ös muki a 8625-ös lowry-val.

Itt egy komplett tehervonat is megbújik.


A megmaradt 6 tehermozdony mindegyike ide van állomásítva.

A muki belső tere a vezetőállással (ez szó szerint értendő, ugyanis
ezt a járművet ténylegesen állva kell vezetni).


Hungária kocsiszín átépítése miatt a 37-es viszonylatot Ferencváros üzemelteti.

A régi szín középső, 2 vágányú csarnokát láthatjuk.

Ez a KCSV a régi és az új csarnok közötti vágányról jön előre.


Mögöttünk az előző köztes vágány, előttünk a kocsimesteri iroda.


A régi és az új csarnok közti vágány hátulra vezet, egy udvarra.
(Itt is látszik az egynyelves váltó.)


A hátsó udvar.


Lírás és félpantográf áramszedők. Előbbieket a nosztalgia, utóbbiakat a KCSV villamosokhoz használják.


A vágány vége egy csarnokban végződik.


Az ellenkező irányban pedig nekimegy egy befalazott kapunak.

Műhelyek a hátsó udvaron.


Az első és hátsó udvarokat összekötő vágány.

Ipartelepi hangulat a kocsiszín végében.


A hátsó csarnokhoz vezető "Csibész" vágányból 2005-ben egy új leágazást létesítettek jobbra.

Az új vágány egy új, szabadtéri, 3 vágányos tárolócsoporthoz vezet.


A kocsiszín bővítésére a Hungária kocsiszínből érkezett többletjárművek miatt volt szükség.

A vágány végén a BKV egyedi, kísérleti villamosa, a Hungaroplan.


A 3750-es psz-ú "Csufi" profilból.
© Fejes Balázs - a képek saját célra szabadon felhasználhatók, újraközléshez a szerző engedélye szükséges.

Vissza Ferencváros kocsiszínhez
Vissza a kocsiszínekhez Vissza a kezdőlapra