Ferencváros kocsiszín történeti oldala

Ezen az oldalon tervezem bemutatni a kocsiszín múltját. Amíg ez elkészül, addig is vázlatosan adok közre néhány információt.

1980.
Megszűnik a raktári vágány kiágazása, így az kapcsolat nélkül marad. Ezzel együtt a raktári vágányból kiágazó vágánycsonkok is megszűnnek. A vágányhálózat módosulása jobb oldalt követhető. régi vágányhálózat
új vágányhálózat
1984.
A felsővezeték-telepen belüli vágányhálózat e körül szűnhetett meg. A vágányhálózat módosulása jobb oldalt követhető. régi vágányhálózat
új vágányhálózat
1987.
A III-as csarnokban egyszerű vágánykapcsolat létesült, valószínűleg a nosztalgia járművek létesítésével (436, 611) és azok elzárt tárolásával kapcsolatban. A vágányhálózat módosulása jobb oldalt követhető. régi vágányhálózat
új vágányhálózat
1989.
Átépült az I-es kapu előtti vágánykapcsolat, valamint az I-es csarnok vágánylírája. Egyúttal megszűnt az I-es csarnok melletti rövid csonkavágány (9a vágány). Ekkoriban szűnhetett meg a kocsimesteri helység előtti csonka is.
A vágányhálózat átépítése jobb oldalt követhető.
régi vágányhálózat
új vágányhálózat
1994.
A Lágymányosi híd építéséhez kapcsolódóan átépült az egész Könyves Kálmán krt. Az itt található, szélső fekvésű vágányokat az úttest közepére helyezték. A kocsiszíni ki- és beállóvágányok is teljesen átépültek, valamint megszüntettek egy sor, a környező telepekre és raktárakba vezető vágányt.
A vágányhálózat átépítése jobb oldalt követhető.
régi vágányhálózat
                               
új vágányhálózat
1998.
Megszűntek a kocsiszín környéki telephelyek, a 020-as raktárt kivéve. A vágányhálózat módosulása jobb oldalt követhető. régi vágányhálózat
új vágányhálózat
2005. A Combino villamosok 2006-os érkezését megelőzően Hungária kocsiszínt át kellett építeni. Az átépítés miatt a 37-es viszonylat kocsikiadását Ferencváros vette át. A többletjárművek fogadásához bővíteni kellett a tárolóvágányokat. Ehhez egy használaton kívüli udvart használtak fel, ahol elbontottak egy üzemen kívüli raktári vágányt, és 3 új vágányt fektettek.
A vágányhálózat bővítése jobb oldalt követhető.
2007.
A Szabadság híd augusztus 21-i lezárását követően teljesen átalakult Buda villamosközlekedése. Az UV-k kivonását követően a hosszú 18-as és 56-os viszonylatokra szükséges többletjárművet Baross kocsiszínből csoportosították át. Emiatt a 28-as viszonylat járműkiadását Ferencváros kocsiszín vette át Ganz csuklós járművekkel.
Szeptember 1-től a kettévágott 2-es viszonylat északi részére Ferencváros helyett Kelenföld kocsiszín küld Ganz csuklósokat.
járműállomány 2007.
2008.
A paraméterkönyv augusztus 21-i bevezetésével a 30-as és 30A viszonylatszáma 21 és 21A-ra módosult. A Szabadság hídon december 20-án újraindult a villamosközlekedés. Ezzel újabb járműátcsoportosításokra került sor. Ganz csuklósok kerültek Budafokra a 41-es és 47-es kiadásához. Az onnan felszabaduló Tátrák Baross kocsiszínbe kerültek, így ismét onnan adják ki a 28-ast és 37-est. Ez utóbbira reggeli csúcsban 1 Ganz csuklóst küld csak Ferencváros.
járműállomány 2008.



Vissza Ferencváros kocsiszínhez
Vissza a kocsiszínekhez Vissza a kezdőlapra