Hungária kocsiszín történeti oldala

Ezen az oldalon tervezem bemutatni a kocsiszín múltját. Amíg ez elkészül, addig is vázlatosan adok közre néhány információt.

1984.
A Hungária körúti vágányrész és a Salgótarjáni út változik kis mértékben.
A vágányhálózat átalakítása jobb oldalt követhető.
régi vágányhálózat
új vágányhálózat
1987.
A kocsiszínben megszűnik a műhelyvágány.
A vágányhálózat átalakítása jobb oldalt követhető.
régi vágányhálózat
új vágányhálózat
1992.
Megkezdődött a Hungária körút átépítése. Ezzel együtt a kocsiszín be- és kiálló útvonalát is átrendezték, valamint a Sport utcában létesítettek egy új, gyök felőli vágánykapcsolatot.
A vágányhálózat átalakítása jobb oldalt követhető.
régi vágányhálózat
új vágányhálózat
2005.
A Siemens Combino villamosok fogadására Hungária kocsiszín lett kijelölve. Az új járművek miatt viszont a kocsiszínt át kellett építeni, mely munka 2005. szeptemberében kezdődött. A felújítás mellett új gépészeti berendezéseket, padló alatti kerékesztergát telepítettek és kismértékben átalakították a vágányhálózatot is.
A vágányhálózat átalakítása jobb oldalt követhető.
2006.
A kocsiszín felújítása ebben az évben befejeződött. Átépült a csarnok vágánylírája, megszüntették a fonódott vágánykiágazásokat. A kerékeszterga elhelyezése miatt eggyel csökkentették a csarnokvágányok számát. A hátsó műhelyeket részben meghosszabbították, a műhelyvágányok számát 5-ről 3-ra csökkentették és felbontották az egyszerű vágánykapcsolatot is.
A vágányhálózat átalakítása jobb oldalt követhető.
új vágányhálózat





Vissza Hungária kocsiszínhez
Vissza a kocsiszínekhez Vissza a kezdőlapra