Száva kocsiszín történeti oldala

Ezen az oldalon tervezem bemutatni a kocsiszín múltját. Amíg ez elkészül, addig is vázlatosan adok közre néhány információt.

1985.
A csarnok északi oldalán lévő két vágányból az egyik csonkává alakult.
A vágányhálózat átalakítása jobb oldalt követhető.
1987.
Megszűnt a csarnok északi oldalán lévő csonkavágány.
A vágányhálózat átalakítása jobb oldalt követhető.
1989.
Megszűnt a raktári vágány.
A vágányhálózat átalakítása jobb oldalt követhető.
1991.
A kocsiszínben mosó létesült, a csarnok 8-9-es vágányait átalakították.
A vágányhálózat átalakítása jobb oldalt követhető.
2002. Száva kocsiszín a 80-as, 90-es években az UV-k egyik fő bázisa volt. Ez egészen 2002-ig tartott, amikoris a használtan beszerzendő Hannoveri villamosok telephelyéül ezt a kocsiszínt jelölték ki. A TW 6000-res villamosok fogadását megelőzően a kocsiszínt átépítették. A csarnokba az új kocsik karbantartására új berendezéseket telepítettek, a csarnokvágányok számát 10-ről 7-re csökkentették. Ehhez kapcsolódóan átépült a vágánylíra is. Az udvari vágányok számát eggyel bővítették, és épült egy a csarnokba visszaforduló vágány is.
A vágányhálózat átalakítása jobb oldalt követhető.
  
2006.08.01.
Típuscsere a 42-es és 52-es viszonylatokon UV+UV-ról Ganz csuklós-ra. Ezzel Száva több évtizedes UV-s múltja megszűnt, többé a kocsiszín UV-t nem ad forgalomba. A típusváltással megjelentek itt a Körútról felszabadult Ganz csuklós motorkocsik.
Típuscsere előtti járműállomány
2018.
A kocsiszín keleti lírárját kismértékben átépítik annak érdekében, hogy az udvari vágányok a csarnokba jobban be legyenek kötve.
A vágányhálózat átalakítása jobb oldalt követhető.
régi vágányhálózat
új vágányhálózat



Vissza Száva kocsiszínhez
Vissza a kocsiszínekhez Vissza a kezdőlapra