1982.05.03.
|
Ezen a napon a 3-as metró
építése miatt megszűnt a csonka 3-as és 55-ös viszonylat, de Újpest
kocsiszínt ekkor még nem zárták be. Meglévő járműállományával részben
átvette a 10-es viszonylatot Angyalföldtől, az ott közlekedő Tátrák
helyett Házi csuklósok léptek szolgálatba. Ezen kívül beindult a 10A
viszonylat, amire ikerkocsikat adott. A korábbi 55É lerövidülése miatt
a viszonylatszám 10É-re változott, belső végállomása Újpest forgalmi
telephez került.
|
|
1982.07.01.
|
Az Újpesti kocsiszín
kocsikiadása megszűnt. Két Bengáli csuklós Baross kocsiszínbe került,
míg az összes többi járművet a kiszolgált viszonylatokkal együtt
Angyalföld kocsiszín vette át.
|
|
1982-1985.
|
A kocsiszíntől délre a Váci úti
vágányokat a metróépítés miatt elbontották, de a kocsiszín
vágánykapcsolata a hálózattal ekkor még nem szűnt meg. Selejtezett
kocsikat tároltak itt, majd bontottak szét. 1984.11.30-ig a 10É még
lejárt a kocsiszínhez Rákospalotáról, majd megszűnt a rendszeres
villamosforgalom. Tervezték, hogy egy
járműtörténeti múzeumot rendeznek itt be, ezért 1985. áprilisában itt
vonták össze a
múzeumi célra félretett 13 villamoskocsit. Aztán a metróépítés
előrehaladtával
1985. május 31-én az Árpád úti szakaszon is megszűnt a
villamosközlekedés, ezzel együtt
Újpest ksz. üzemi kapcsolata is.
|
|
1985-1988.
|
Az itt tárolt villamosok a
rongálások és vandálkodások miatt őrzés hiányában teljesen
lepusztultak. A kocsiszínt 1988-ban a BKV eladta. A csarnokokat
kiürítették, a múzeumi
járműveket az újonnan létesülő Szentendrei múzeumba, illetve
Ferencváros kocsiszínbe vitték át. Egy kapcsolódó újságcikk itt olvasható.
|
|
ma
|
Az udvari tárolórész helyén ma
parkoló van, illetve buszvégállomás. A csarnok épülete megmaradt,
felújították, abban ma egy szupermarket működik.
|
|