Az alábbiakban bemutatom
az 1980-ban közlekedett villamos viszonylatokat, és azok
legfontosabb csúcsidei jellemzőit. Ahol több típus
közlekedett, vagy több kocsiszín üzemeltetett, ott az
adatokat megbontva közlöm a megfelelő kocsiszínek, típusok
szerint. A paramétereknél csak az egyik irányt jelzem, a
másik ettől eltérhet (különösen pl. az üzemidőnél). Az
utazási sebesség a menethossz és a menetidő hányadosaként
adódott. Az üzemidőbe a kocsiszíni és csonkamenetek
nincsenek beszámítva.
A kisebb vágányzárak, ideiglenes forgalmi rendek, terelések
ebben a táblázatban nem szerepelnek.
Gyorskiválasztás:
Nappali viszonylatok: 2,
2A, 3, 4,
6, 8,
9, 10, 10A, 11, 12,
13, 14, 17,
18, 19, 23,
23A, 24,
28, 29,
29Y, 30,
31, 33, 36, 37, 41, 42,
43, 44, 47,
49, 50, 50A,
51, 51A,
55, 56,
59, 61, 62,
67, 69
Éjszakai viszonylatok: 6,
11, 28,
31É, 43É, 49É, 50, 55,
69É
|
Nappali viszonylatok |
|
Viszonylat
(az
iránytáblák egy régebbi szabvány szerinti
elrendezésűek)
|
Menetidő
|
Menet-
hossz
|
Beosztott jármű
|
Szerelvény
|
Utazási seb. |
Kocsiszín |
Üzemidő |
Menet-
rend |
Járat-
sűrűség |
|
Ganz
|
18
perc
|
6,1
km |
4
kocsi
|
4
szerelvény
|
20,3
km/h
|
Baross
|
4:30-00:40
|
-
|
10
percenként
|
|
Ganz
|
13
perc
|
4,5
km |
14
kocsi
|
14
szerelvény
|
20,8
km/h
|
Baross
|
5:14-8:30
14:44-18:30
|
-
|
2
percenként
|
|
2000+2000 iker, 1000/1600+2*5600/5750/5900
|
37
perc
|
8,7
km
|
3+3,
10+20
kocsi
|
13
szerelvény
|
14,1
km/h
|
Újpest
|
4:50-22:50
|
-
|
6
percenként
|
|
2 Ganz
|
34
perc |
8,6
km |
16+16
kocsi
|
16
szerelvény |
15,2
km/h
|
Hungária
|
3:40-00:05
|
-
|
4,5
percenként
|
|
2 Ganz
|
34
perc
|
8,5
km |
16+16
kocsi
|
16
szerelvény |
15
km/h
|
Hungária
|
folyamatos
(3:53-24:00)
|
-
|
4,5
percenként
|
|
2000+2000 iker
|
25 perc
|
5,1 km
|
4+4
kocsi
|
4 szerelvény
|
12,2 km/h
|
Újpest/Angyalföld
|
4:25-23:50
|
-
|
7
percenként
|
|
UV+pót+UV
|
34
perc
|
9,6
km
|
7+14
kocsi
|
7
szerelvény
|
16,9
km/h
|
Budafok
|
4:10-00:05
|
-
|
10,3
percenként
|
|
2000+2000 iker
|
26
perc
|
7,4
km
|
7+7
kocsi
|
7
szerelvény
|
17,1
km/h
|
Újpest
|
5:00-00:10
|
-
|
8
percenként
|
|
Bengáli
|
25 perc
|
6,7 km
|
4
kocsi
|
4 szerelvény
|
16,1 km/h
|
Újpest/Angyalföld
|
időszakos járat
|
-
|
13
percenként
|
|
Stuka, Ganz
|
16 perc
|
4,5 km
|
6, 6
kocsi
|
12 szerelvény
|
16,9 km/h
|
Óbuda
|
folyamatos
(4:30-00:35)
|
-
|
3
percenként
|
|
UV+pót+UV
|
38
perc
|
10,8
km |
9+18
kocsi
|
9
szerelvény |
17
km/h
|
Angyalföld
|
4:45-00:25
|
-
|
9
percenként
|
|
1500+pót
|
44
perc
|
12,2
km
|
24+24
kocsi
|
24
szerelvény
|
16,6
km/h
|
Száva
|
4:35-00:03
|
- |
4
percenként
|
|
UV+pót+UV
|
23
perc
|
5,8
km |
6+18
kocsi
|
6
szerelvény |
15,1
km/h
|
Angyalföld
|
5:00-21:00
|
-
|
8
percenként
|
|
2 UV
|
10
perc |
3,2
km |
2+2
kocsi
|
2
szerelvény |
19,2
km/h
|
Óbuda
|
4:25-24:00
|
-
|
10
percenként
|
|
UV+pót+UV
|
37
perc |
9
km |
13+26
kocsi |
13
szerelvény |
14,6
km/h
|
Szépilona
|
4:45-24:00
|
-
|
6
percenként
|
|
UV+pót+UV
|
24
perc
|
6,2
km |
5+10
kocsi
|
5
szerelvény |
15,5
km/h |
Kelenföld
|
4:30-23:00
|
-
|
10
percenként
|
|
2000+2000 iker
|
15
perc
|
3,6
km
|
8+8
kocsi
|
8
szerelvény
|
14,4
km/h
|
Ferencváros
|
4:45-23:00
|
-
|
4
percenként
|
|
2000+2000 iker
|
10 perc
|
2,3 km
|
6+6
kocsi
|
6 szerelvény
|
13,8 km/h
|
Ferencváros
|
5:05-23:15
|
-
|
4
percenként
|
|
Ganz
|
21
perc
|
5,3
km |
13
kocsi
|
13
szerelvény |
15,1
km/h
|
Baross
|
4:00-00:25
|
-
|
3,5
percenként
|
|
1200
|
40
perc
|
10,2
km |
20
kocsi
|
20
szerelvény |
15,3 km/h
|
Baross
|
folyamatos
|
-
|
4,5
percenként
|
|
UV+pót+UV
|
19
perc
|
4,3
km
|
6+12
kocsi
|
6
szerelvény
|
13,6
km/h
|
Száva
|
7:00-19:40
|
Rendkívüli
járat
|
5,5
percenként
|
|
2 UV
|
13
perc
|
4
km
|
4+4
kocsi
|
4
szerelvény
|
18,5
km/h
|
Száva
|
9:30-18:40
|
Rendkívüli
járat |
9
percenként
|
|
UV+pót+UV
|
27
perc
|
7,7
km
|
7+14
kocsi
|
7
szerelvény
|
17,15
km/h
|
Ferencváros
|
5:00-00:15
|
-
|
7,5
percenként
|
|
UV+pót+UV
|
26
perc
|
7,2
km
|
9+18
kocsi
|
9
szerelvény
|
16,6
km/h
|
Ferencváros
|
4:15-00:32
|
-
|
6,9
percenként
|
|
2000+2000 iker
|
22
perc
|
6,2
km
|
19+19
kocsi
|
19
szerelvény
|
16,9
km/h
|
Óbuda
|
4:30-00:30
|
-
|
3
percenként
|
|
Bengáli |
20
perc
|
5
km
|
4
kocsi
|
4
szerelvény
|
15
km/h
|
Baross
|
5:00-22:00
|
-
|
11
percenként
|
|
Ganz
|
31
perc
|
11,1
km |
13
kocsi
|
13
szerelvény |
21,5
km/h
|
Hungária
|
4:45-24:00
|
-
|
5,1
percenként
|
|
1900+1900 iker
|
20
perc
|
5,3
km |
5+5
kocsi
|
5
szerelvény |
15,9
km/h
|
Budafok
|
4:10-00:05
|
-
|
8
percenként
|
|
UV+pót+UV
|
25
perc
|
6,2
km |
9+18
kocsi
|
9
szerelvény |
14,9
km/h
|
Száva
|
4:45-00:45
|
-
|
6
percenként
|
|
1900+1900 iker
|
20
perc
|
6,4
km
|
5+5
kocsi
|
5
szerelvény
|
19,2
km/h
|
Budafok
|
4:10-24:00
|
-
|
9
percenként
|
|
1500+pót, UV+pót+UV
|
16
perc |
3,8
km |
2+2,
6+12
kocsi |
8
szerelvény |
14,2
km/h |
Zugló
|
4:50-23:45
|
-
|
4,4
percenként
|
|
UV+pót+UV
|
42
perc
|
10,2
km |
10+20,
9+18
kocsi
|
19
szerelvény |
14,6
km/h
|
Budafok,
Kelenföld
|
4:30-23:00
|
-
|
4
percenként
|
|
UV+pót+UV
|
30
perc
|
6,9
km |
17+34
kocsi
|
17
szerelvény |
13,8
km/h
|
Kelenföld
|
4:45-00:30
|
-
|
3,8
percenként
|
|
UV+pót+UV
|
38
perc
|
11,4
km |
23+46
kocsi
|
23
szerelvény |
18
km/h
|
Száva
|
folyamatos
(4:30-23:40)
|
-
|
3,5
percenként
|
|
UV+pót+UV
|
22
perc
|
5,8
km
|
3+6,
3+6
kocsi
|
6
szerelvény
|
15,8
km/h
|
Ferencváros,
Száva
|
5:00-8:18
13:00-18:18
|
-
|
8,6
percenként
|
|
2000+2000 iker
|
43
perc
|
12,1
km
|
7+7
kocsi
|
7
szerelvény
|
16,9
km/h
|
Ferencváros
|
3:10-23:40
|
-
|
14
percenként
|
|
1500+pót, 2500+2500 iker |
28 perc
|
6,8 km
|
5+5, 7+7
kocsi
|
12 szerelvény
|
14,6 km/h
|
Száva
|
3:50-23:50
|
-
|
4,7
percenként
|
|
1000/1600+5900+5900
|
41
perc
|
10,4
km
|
16+32
kocsi
|
16
szerelvény
|
15,2
km/h
|
Újpest
|
folyamatos
(4:40-00:20)
|
-
|
5,5
percenként
|
|
1000+5700
|
25
perc
|
6,7
km |
11+11
kocsi
|
11
szerelvény |
16,1
km/h
|
Szépilona
|
4:25-00:35
|
-
|
5
percenként
|
|
2 T5C5
|
18
perc
|
4,2
km |
10+10
kocsi
|
10
szerelvény |
14
km/h
|
Szépilona
|
4:30-00:35
|
-
|
3,6
percenként
|
|
Ganz
|
15
perc
|
4,4
km |
12
kocsi
|
12
szerelvény |
17,6
km/h
|
Óbuda
|
4:35-00:15
|
-
|
3
percenként
|
|
UV+pót+UV
|
24
perc
|
6,2
km |
9+18
kocsi
|
9
szerelvény |
15,5
km/h
|
Zugló
|
4:40-23:50
|
-
|
5,6
percenként
|
|
1500+pót
|
27
perc
|
6,4
km |
14+14
kocsi
|
14
szerelvény |
14,2
km/h
|
Zugló
|
4:45-00:45
|
-
|
4,2
percenként
|
|
UV+pót+UV
|
23
perc
|
6,4
km |
10+20
kocsi
|
10
szerelvény |
16,7
km/h
|
Zugló
|
4:45-00:30
|
-
|
5,2
percenként
|
Összesen:
44
nappali viszonylat
|
Éjszakai
viszonylatok
|
|
Viszonylat
(az iránytáblák egy
régebbi szabvány szerinti elrendezésűek)
|
Menetidő
|
Menet-
hossz
|
Beosztott jármű
|
Szerelvény
|
Utazási seb. |
Kocsiszín |
Üzemidő |
Menet-
rend |
Járat-
sűrűség |
|
Ganz
|
28
perc
|
8,5
km
|
4
kocsi
|
4
szerelvény
|
18,2
km/h
|
Hungária
|
folyamatos
(0:15-3:45)
|
-
|
15
percenként
|
|
Stuka
|
15 perc
|
4,5 km
|
2
kocsi
|
2 szerelvény
|
18 km/h
|
Óbuda
|
folyamatos
(0:52-4:18)
|
-
|
17
percenként
|
|
1200
|
35
perc
|
10,2
km
|
2
kocsi
|
2
szerelvény
|
17,5
km/h
|
Baross
|
folyamatos
|
-
|
40
percenként
|
|
2 UV
|
28
perc
|
8,7
km
|
3+3
kocsi
|
3
szerelvény
|
18,6
km/h
|
Ferencváros
|
0:30-3:50
|
-
|
20
percenként
|
|
1900+1900 iker
|
43
perc
|
12,3
km
|
3+3
kocsi
|
3
szerelvény
|
17,2
km/h
|
Budafok
|
00:00-3:30
|
-
|
30
percenként
|
|
UV+pót+UV
|
26
perc
|
7,3
km
|
3+6
kocsi
|
3
szerelvény
|
16,8
km/h
|
Kelenföld
|
0:20-4:40
|
-
|
20
percenként
|
|
UV+pót+UV
|
38
perc
|
11,5
km
|
4+8
kocsi
|
4
szerelvény
|
18,2
km/h
|
Száva
|
folyamatos
(00:00-4:20)
|
-
|
20
percenként
|
|
1600
|
37
perc
|
10,4
km
|
4
kocsi
|
4
szerelvény
|
16,9
km/h
|
Újpest
|
folyamatos
(00:40-4:40)
|
-
|
20
percenként
|
|
1500
|
35 perc
|
9,2 km
|
3
kocsi
|
3 szerelvény
|
15,8 km/h
|
Zugló
|
1:03-4:23
|
-
|
25
percenként
|
Összesen: 9 éjszakai viszonylat
Az éjszakai viszonylatok
esetében a viszonylatszám melletti "É" jelzés csak abban az
esetben szerepel, ha az éjszakai járat útvonala eltér az
azonos jelzésű nappali járatétól. Egyéb esetben nincs
megkülönböztető viszonylatjelzés. Azonos útvonalak esetén az
üzemidőben csak a "folyamatos" szöveg kerül feltüntetésre,
kivéve ha a típus eltér a nappali típustól, mert akkor ott
zárójelben feltüntettem az elvi éjszakai üzemidőt is.