Az 1981-ben közlekedett villamos viszonylatok
és azok jellemzői



Az alábbiakban bemutatom az 1981-ben közlekedett villamos viszonylatokat, és azok legfontosabb csúcsidei jellemzőit. Ahol több típus közlekedett, vagy több kocsiszín üzemeltetett, ott az adatokat megbontva közlöm a megfelelő kocsiszínek, típusok szerint. A paramétereknél csak az egyik irányt jelzem, a másik ettől eltérhet (különösen pl. az üzemidőnél). Az utazási sebesség a menethossz és a menetidő hányadosaként adódott. Az üzemidőbe a kocsiszíni és csonkamenetek nincsenek beszámítva.

A kisebb vágányzárak, ideiglenes forgalmi rendek, terelések ebben a táblázatban nem szerepelnek.

Gyorskiválasztás:
    Nappali viszonylatok: 2, 2A, 3, 4, 6, 9, 10, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 23, 24, 28,
29, 29Y, 30, 31, 33V, 36, 37, 41, 42, 43, 44, 47, 49, 50, 50A, 51, 52, 52A, 55, 56, 59, 61, 62, 67, 69
    Éjszakai viszonylatok: 628, 31É, 43É, 49É, 50, 55É


Nappali viszonylatok
Viszonylat
(az iránytáblák egy régebbi szabvány szerinti elrendezésűek)
Menetidő
Menet-
hossz
Beosztott jármű
Szerelvény
Utazási seb. Kocsiszín Üzemidő Menet-
rend
Járat-
sűrűség


 
Ganz
18 perc
6,1 km 16
kocsi
16 szerelvény
20,3 km/h
Baross
4:30-00:40
- 3
percenként



Ganz
13 perc
4,5 km 4 kocsi
4 szerelvény
20,8 km/h
Baross
5:14-8:30
14:44-18:30
- 8,3
percenként



1500+pót
37 perc
8,7 km
19+19
kocsi
19 szerelvény
14,1 km/h
Újpest
4:50-22:50
-
4
percenként



2 Ganz
34 perc 8,6 km 20+20
kocsi
20 szerelvény 15,2 km/h
Hungária
3:40-00:05
- 3,5
percenként



2 Ganz
34 perc
8,5 km 20+20
kocsi
20 szerelvény 15 km/h
Hungária
folyamatos
(3:53-24:00)
- 3,5
percenként



UV+pót+UV
34 perc
9,7 km
7+14
kocsi
7 szerelvény
17,1 km/h
Óbuda
4:10-00:05
-
10,3
percenként


 
  2 T5C5
26 perc
7,4 km
7+7
kocsi
7 szerelvény
17,1 km/h
Angyalföld
5:00-00:10
-
8
percenként



2 T5C5
38 perc
10,8 km 19+19
kocsi
19 szerelvény 17 km/h
Angyalföld
4:45-00:25
- 4
percenként



1500+pót
36 perc
10,3 km
28+28 kocsi
28 szerelvény
17,2 km/h
Száva
4:35-24:00
- 2,9
 percenként



2 T5C5
23 perc
5,8 km 7+7
kocsi
7 szerelvény 15,1 km/h
Angyalföld
5:00-21:00
- 7
percenként



2 UV
13 perc 4 km 12+12
kocsi
12 szerelvény 18,5 km/h
Óbuda
4:30-00:35
- 2,5
percenként



2 T5C5
37 perc 9 km 9+9, 6+6
kocsi
15 szerelvény 14,6  km/h
Budafok, Szépilona
4:45-24:00
- 5
percenként



UV+pót+UV
24 perc
6,2 km 5+10
kocsi
5 szerelvény 15,5 km/h Kelenföld
4:30-23:00
- 10
percenként



2 UV
20 perc
5,8 km
8+8
kocsi
8 szerelvény
17,4 km/h
Ferencváros
4:45-23:00
-
5,5
percenként



Ganz
21 perc
5,3 km 15
kocsi
15 szerelvény 15,1 km/h
Baross
4:00-00:25
- 3,1
percenként



1200
40 perc
10,2 km 17 kocsi
17 szerelvény
15,3 km/h
Baross
folyamatos
- 4,7
percenként



UV+pót+UV
19 perc
4,3 km
6+12
kocsi
6 szerelvény
13,6 km/h
Száva
7:00-19:40
Rendkívüli járat
5,5
 percenként



2 UV
13 perc
4 km
4+4
kocsi
4 szerelvény
18,5 km/h
Száva
9:30-18:40
Rendkívüli
járat
9
percenként



2 UV
27 perc
7,7 km
7+7
kocsi
7 szerelvény
17,15 km/h
Ferencváros
5:00-00:15
-
7,5
percenként



2 UV
26 perc
7,2 km
9+9
kocsi
9 szerelvény
16,6 km/h
Ferencváros
4:15-00:32
-
6,9
percenként



IK 280

Villamospótló autóbuszjárat
22 perc
5,7 km
12
kocsi
12 kocsi
15,5 km/h
-
4:30-00:30
-
3,6
percenként



Ganz
20 perc
5 km
4
kocsi
4 szerelvény
15 km/h
Baross
5:00-22:00
-
11
percenként


   
Ganz, UV+pót+UV
31 perc
11,1 km 10, 5+10
kocsi
15 szerelvény 21,5 km/h
Hungária, Ferencváros
4:45-24:00
- 4,8
percenként



1900+1900 iker
20 perc
5,3 km 5+5
kocsi
5 szerelvény 15,9 km/h
Budafok
4:10-00:05
-
8
percenként



2 UV
10 perc
2,8 km 4+4
kocsi
4 szerelvény 16,8 km/h
Száva
4:25-00:55
-
6
percenként



1900+1900 iker
20 perc
6,4 km
5+5
kocsi
5 szerelvény
19,2 km/h
Budafok
4:10-24:00
-
9
percenként



UV+pót+UV
16 perc 3,8 km 7+14
kocsi
7 szerelvény 14,2 km/h Zugló 4:50-23:45 -
4,5
percenként



UV+pót+UV
35 perc
8,9 km 9+18,
9+18
kocsi
18 szerelvény 15,2 km/h
Budafok,
Kelenföld
4:30-23:00
- 4
percenként



UV+pót+UV
25 perc
5,4 km 14+28
kocsi
14 szerelvény 13 km/h
Kelenföld
4:45-00:30
- 3,8
percenként



  UV+pót+UV
28 perc
7,8 km 15+30
kocsi
15 szerelvény 16,7 km/h
Száva
folyamatos
(3:20-23:40)
- 3,8
percenként



UV+pót+UV
10 perc
2,7 km
3+6
kocsi
3 szerelvény
16,2 km/h
Száva
5:00-8:18
13:00-18:18
-
7
percenként



1500
20 perc
5,3 km
4
kocsi
4 szerelvény
15,9 km/h
Száva
3:40-00:05
-
13
percenként



2 UV
23 perc
6,8 km 5+5
kocsi
5 szerelvény 17,7 km/h
Száva
3:40-00:30
- 11,2
percenként



2 UV
12 perc
3,4 km 3+3
kocsi
3 szerelvény 17 km/h
Száva
4:47-7:47
12:47-17:47
- 10
percenként



1000/1600+5900+5900
41 perc
10,4 km
18+36
kocsi
18 szerelvény
15,2 km/h
Újpest
folyamatos
(4:40-00:20)
-
6



1000+5700
25 perc
6,7 km 8+8
kocsi
8 szerelvény 16,1 km/h
Szépilona
4:25-00:35
- 6,2
percenként



2 T5C5
18 perc
4,2 km 10+10
kocsi
10 szerelvény 14 km/h
Szépilona
4:30-00:35
-
3,6
percenként



2 T5C5
15 perc
4,4 km 12+12
kocsi
12 szerelvény 17,6 km/h
Szépilona
4:35-00:15
-
3
percenként



UV+pót+UV
24 perc
6,2 km 7+14
kocsi
7 szerelvény 15,5 km/h
Zugló
4:40-23:50
-
7,1
percenként



UV+pót+UV
27 perc
6,4 km 10+20
kocsi
10 szerelvény 14,2 km/h
Zugló
4:45-00:45
-
5,7
percenként



UV+pót+UV
23 perc
6,4 km 10+20
kocsi
10 szerelvény 16,7 km/h
Zugló
4:45-00:30
-
5,2
percenként

Összesen: 41 nappali viszonylat


Éjszakai viszonylatok

Viszonylat
(az iránytáblák egy régebbi szabvány szerinti elrendezésűek)
Menetidő
Menet-
hossz
Beosztott jármű
Szerelvény
Utazási seb. Kocsiszín Üzemidő Menet-
rend
Járat-
sűrűség



Ganz
28 perc
8,5 km
4
kocsi
4 szerelvény
18,2 km/h
Hungária
folyamatos
(0:15-3:45)
-
15
percenként


1200
35 perc
10,2 km
2
kocsi

szerelvény
17,5 km/h
Baross
folyamatos
-
40
percenként



2 UV
28 perc
8,7 km
3+3
kocsi
3
szerelvény
18,6 km/h
Ferencváros
0:30-3:50
-
20
percenként



1900+1900 iker
43 perc
12,3 km
3+3
kocsi
3
szerelvény
17,2 km/h
Budafok
00:00-3:30
-
30
percenként



UV+pót+UV
26 perc
7,3 km
3+6
kocsi
3
szerelvény
16,8 km/h
Kelenföld
0:20-4:40
-
20
percenként


2 UV
22 perc
7,8 km
3+3
kocsi
3
szerelvény
21,3 km/h
Száva
folyamatos
(00:00-3:10)
-
20
percenként


1600
37 perc
10,4 km
4
kocsi
4
szerelvény
16,9 km/h
Újpest
folyamatos
(00:40-4:40)
-
20
percenként

Összesen: 7 éjszakai viszonylat

Az éjszakai viszonylatok esetében a viszonylatszám melletti "É" jelzés csak abban az esetben szerepel, ha az éjszakai járat útvonala eltér az azonos jelzésű nappali járatétól. Egyéb esetben nincs megkülönböztető viszonylatjelzés. Azonos útvonalak esetén az üzemidőben csak a "folyamatos" szöveg kerül feltüntetésre, kivéve ha a típus eltér a nappali típustól, mert akkor ott zárójelben feltüntettem az elvi éjszakai üzemidőt is.

« Előző állapot
Történelmi állomány (további évek) Következő állapot »
Vissza a kezdőlapra