Az 1983-ban közlekedett villamos viszonylatok
és azok jellemzői



Az alábbiakban bemutatom az 1983-ban közlekedett villamos viszonylatokat, és azok legfontosabb csúcsidei jellemzőit. Ahol több típus közlekedett, vagy több kocsiszín üzemeltetett, ott az adatokat megbontva közlöm a megfelelő kocsiszínek, típusok szerint. A paramétereknél csak az egyik irányt jelzem, a másik ettől eltérhet (különösen pl. az üzemidőnél). Az utazási sebesség a menethossz és a menetidő hányadosaként adódott. Az üzemidőbe a kocsiszíni és csonkamenetek nincsenek beszámítva.

A kisebb vágányzárak, ideiglenes forgalmi rendek, terelések ebben a táblázatban nem szerepelnek.

Gyorskiválasztás:
    Nappali viszonylatok: 2, 2A, 3V, 4, 6, 9, 10, 10A, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 23, 24, 28,
29, 29Y, 30, 31, 33V, 36, 37, 41, 42, 43, 44, 47, 49, 50, 50A, 51, 52, 52A, 56, 59, 61, 62, 67, 69
    Éjszakai viszonylatok: 6, 10É, 28, 31É, 43É, 49É, 50


Nappali viszonylatok
Viszonylat
(az iránytáblák egy régebbi szabvány szerinti elrendezésűek)
Menetidő
Menet-
hossz
Beosztott jármű
Szerelvény
Utazási seb. Kocsiszín Üzemidő Menet-
rend
Járat-
sűrűség

 
Ganz
19 perc
6,1 km 16
kocsi
16 szerelvény
19,3 km/h
Baross
4:30-00:20
- 2,5
percenként


Ganz
14 perc
4,5 km 6
kocsi
6 szerelvény
18,4 km/h
Baross
5:16-8:30
14:46-18:30
- 5
percenként


IK 280

Villamospótló autóbuszjárat
24 perc
6,4 km
10
kocsi
10 kocsi
16 km/h
-
4:50-23:35
-
6,3
percenként


2 Ganz
33 perc 8,6 km 20+20
kocsi
20 szerelvény 15,6 km/h
Hungária
4:10-00:05
- 3,5
percenként


2 Ganz
33 perc
8,5 km 20+20
kocsi
20 szerelvény 15,4 km/h
Hungária
folyamatos
(4:00-24:00)
- 3,5
percenként


UV+pót+UV
33 perc
9,7 km
7+14
kocsi
7 szerelvény
17,6 km/h
Óbuda
4:10-00:05
-
10,3
percenként

 
  2 T5C5
26 perc
7,4 km
7+7
kocsi
7 szerelvény
17,1 km/h
Angyalföld
folyamatos
(4:10-0:10)
-
8,1
percenként


2000+2000 iker
24 perc
6,8 km
9+9
kocsi
9 szerelvény
17 km/h
Angyalföld
4:35-8:00
12:55-17:25
-
5,9
percenként


2 T5C5
31 perc
9,7 km 14+14
kocsi
14 szerelvény 18,8 km/h
Angyalföld
4:55-00:30
- 4,6
percenként


1500+pót
38 perc
10,3 km
28+28 kocsi
28 szerelvény
16,3 km/h
Száva
4:20-24:00
- 2,9
 percenként


2 T5C5
22 perc
6,1 km 9+9
kocsi
9 szerelvény 16,6 km/h
Angyalföld
5:00-21:00
- 5,3
percenként


2 UV
13 perc 4 km 12+12
kocsi
12 szerelvény 18,5 km/h
Óbuda
4:30-00:35
- 2,5
percenként


2 T5C5
31 perc 8,9 km 8+8, 7+7
kocsi
15 szerelvény 17,2  km/h
Budafok, Szépilona
4:45-24:00
- 4,7
percenként


UV+pót+UV
22 perc
6,2 km 5+10
kocsi
5 szerelvény 16,9 km/h Kelenföld
4:30-23:00
- 10
percenként


2 UV
24 perc
5,8 km
8+8
kocsi
8 szerelvény
14,5 km/h
Ferencváros
4:45-23:00
-
6,5
percenként


Ganz
20 perc
5,4 km 14
kocsi
14 szerelvény 16,2 km/h
Baross
4:00-00:25
- 3,1
percenként


1200
37 perc
9,9 km 17 kocsi
17 szerelvény
16,1 km/h
Baross
folyamatos
- 4,7
percenként


UV+pót+UV
19 perc
4,3 km
6+12
kocsi
6 szerelvény
13,6 km/h
Száva
7:00-19:40
Rendkívüli járat
5,5
 percenként


2 UV
13 perc
4 km
4+4
kocsi
4 szerelvény
18,5 km/h
Száva
9:30-18:40
Rendkívüli
járat
9
percenként


2 UV
25 perc
7,7 km
9+9
kocsi
9 szerelvény
18,5 km/h
Ferencváros
5:00-00:15
-
6
percenként


2 UV
26 perc
7,2 km
9+9
kocsi
9 szerelvény
16,6 km/h
Ferencváros
4:15-00:32
-
6,9
percenként


IK 280

Villamospótló autóbuszjárat
22 perc
5,7 km
10
kocsi
10 kocsi
15,5 km/h
-
4:30-00:30
-
4,7
percenként


Ganz
20 perc
5 km
3
kocsi
3 szerelvény
15 km/h
Baross
5:00-22:00
-
14,7
percenként

   
Ganz, UV+pót+UV
36 perc
11,1 km 10, 6+12
kocsi
16 szerelvény 19,6 km/h
Hungária, Ferencváros
4:45-23:25
- 4,8
percenként


1000, 1500
15 perc
5,3 km 5
kocsi
5 szerelvény 21,2 km/h
Budafok
4:10-00:05
-
7
percenként


2 UV
10 perc
2,8 km 4+4
kocsi
4 szerelvény 16,8 km/h
Száva
4:25-00:55
-
6
percenként


1000, 1500
19 perc
6,4 km
5
kocsi
5 szerelvény
20,2 km/h
Budafok
4:10-24:00
-
9
percenként


UV+pót+UV
17 perc 3,8 km 8+16
kocsi
8 szerelvény 13,4 km/h Zugló 4:50-23:45 -
4,3
percenként


UV+pót+UV
36 perc
8,9 km 9+18,
9+18
kocsi
18 szerelvény 14,8 km/h
Budafok,
Kelenföld
4:35-23:05
- 4,2
percenként


UV+pót+UV
23 perc
5,4 km 13+26
kocsi
13 szerelvény 14,1 km/h
Kelenföld
4:40-00:35
- 3,8
percenként


  UV+pót+UV
29 perc
7,8 km 17+34
kocsi
17 szerelvény 16,1 km/h
Száva
folyamatos
(3:10-00:10)
- 3,8
percenként


UV+pót+UV
13 perc
2,7 km
4+8
kocsi
4 szerelvény
12,5 km/h
Száva
5:00-8:18
13:00-18:18
-
7,3
percenként


1500
16 perc
5,3 km
4
kocsi
4 szerelvény
19,9 km/h
Száva
3:40-00:05
-
13
percenként


2 UV
27 perc
6,8 km 5+5
kocsi
5 szerelvény 15,1 km/h
Száva
3:45-00:35
- 11,2
percenként


2 UV
11 perc
3,4 km 3+3
kocsi
3 szerelvény 18,5 km/h
Száva
4:47-7:47
12:47-17:47
- 10
percenként


1000
23 perc
6,7 km 9
kocsi
9 szerelvény 17,5 km/h
Szépilona
4:25-00:35
- 5,6
percenként


2 T5C5
16 perc
4,2 km 10+10
kocsi
10 szerelvény 15,7 km/h
Szépilona
4:30-00:35
-
3,6
percenként


2 T5C5
16 perc
4,4 km 12+12
kocsi
12 szerelvény 16,5 km/h
Szépilona
4:35-00:15
-
3
percenként


UV+pót+UV
24 perc
6,3 km 8+16
kocsi
8 szerelvény 15,7 km/h
Zugló
4:40-23:50
-
6,5
percenként


UV+pót+UV
26 perc
6,4 km 10+20
kocsi
10 szerelvény 14,8 km/h
Zugló
4:45-23:30
-
5,7
percenként


UV+pót+UV
24 perc
6,4 km 10+20
kocsi
10 szerelvény 16 km/h
Zugló
4:45-23:50
-
5,2
percenként

Összesen: 41 nappali viszonylat


Éjszakai viszonylatok

Viszonylat
(az iránytáblák egy régebbi szabvány szerinti elrendezésűek)
Menetidő
Menet-
hossz
Beosztott jármű
Szerelvény
Utazási seb. Kocsiszín Üzemidő Menet-
rend
Járat-
sűrűség


Ganz
28 perc
8,5 km
4
kocsi
4 szerelvény
18,2 km/h
Hungária
folyamatos
(0:15-3:45)
-
15
percenként


2000+2000 iker
18 perc
4,4 km 2+2
kocsi
2 szerelvény 14,7 km/h
Angyalföld
0:10-4:10
- 20
percenként

1200
35 perc
9,9 km
2
kocsi

szerelvény
17 km/h
Baross
folyamatos
-
40
percenként


2 UV
30 perc
9,4 km
2+2
kocsi
2
szerelvény
18,8 km/h
Ferencváros
0:40-4:00
-
40
percenként


1000
36 perc
12,3 km
3
kocsi
3
szerelvény
17,4 km/h
Budafok
00:00-3:30
-
30
percenként


UV+pót+UV
26 perc
7,3 km
3+6
kocsi
3
szerelvény
16,8 km/h
Kelenföld
0:20-4:40
-
20
percenként

2 UV
27 perc
7,8 km
3+3
kocsi
3
szerelvény
17,3 km/h
Száva
folyamatos
(23:50-3:10)
-
20
percenként

Összesen: 7 éjszakai viszonylat

Az éjszakai viszonylatok esetében a viszonylatszám melletti "É" jelzés csak abban az esetben szerepel, ha az éjszakai járat útvonala eltér az azonos jelzésű nappali járatétól. Egyéb esetben nincs megkülönböztető viszonylatjelzés. Azonos útvonalak esetén az üzemidőben csak a "folyamatos" szöveg kerül feltüntetésre, kivéve ha a típus eltér a nappali típustól, mert akkor ott zárójelben feltüntettem az elvi éjszakai üzemidőt is.

« Előző állapot
Történelmi állomány (további évek) Következő állapot »
Vissza a kezdőlapra