Az 1984-ben közlekedett villamos viszonylatok
és azok jellemzői



Az alábbiakban bemutatom az 1984-ben közlekedett villamos viszonylatokat, és azok legfontosabb csúcsidei jellemzőit. Ahol több típus közlekedett, vagy több kocsiszín üzemeltetett, ott az adatokat megbontva közlöm a megfelelő kocsiszínek, típusok szerint. A paramétereknél csak az egyik irányt jelzem, a másik ettől eltérhet (különösen pl. az üzemidőnél). Az utazási sebesség a menethossz és a menetidő hányadosaként adódott. Az üzemidőbe a kocsiszíni és csonkamenetek nincsenek beszámítva.

A kisebb vágányzárak, ideiglenes forgalmi rendek, terelések ebben a táblázatban nem szerepelnek.

Gyorskiválasztás:
    Nappali viszonylatok: 2, 2A, 3V, 4, 6, 9, 10, 10A, 12, 13, 14, 17, 18, 19, 23, 24, 28,
29, 29Y, 30, 31, 33V, 36, 37, 41, 42, 44, 47, 49, 50, 50A, 52, 52A, 56, 59, 61, 62, 67, 69
    Éjszakai viszonylatok: 6, 10É, 28, 31É, 47É, 49É, 50


Nappali viszonylatok
Viszonylat
(az iránytáblák egy régebbi szabvány szerinti elrendezésűek)
Menetidő
Menet-
hossz
Beosztott jármű
Szerelvény
Utazási seb. Kocsiszín Üzemidő Menet-
rend
Járat-
sűrűség

 
Ganz
19 perc
6,1 km 15
kocsi
15 szerelvény
19,3 km/h
Baross
4:30-00:20
- 2,7
percenként


Ganz
14 perc
4,5 km 5
kocsi
5 szerelvény
18,4 km/h
Baross
5:16-8:30
14:46-18:30
- 6
percenként


IK 280

Villamospótló autóbuszjárat
24 perc
7,2 km
10
kocsi
10 kocsi
18 km/h
-
4:50-23:35
-
6,3
percenként


2 Ganz
33 perc 8,6 km 20+20
kocsi
20 szerelvény 15,6 km/h
Hungária
4:10-00:05
- 3,5
percenként


2 Ganz
33 perc
8,5 km 20+20
kocsi
20 szerelvény 15,4 km/h
Hungária
folyamatos
(4:00-24:00)
- 3,5
percenként


UV+pót+UV
32 perc
9,7 km
7+14
kocsi
7 szerelvény
18,2 km/h
Óbuda
4:10-00:05
-
10
percenként


2000+2000 iker, 2 T5C5
24 perc
7,4 km
2+2, 3+3
kocsi
5 szerelvény
20,2 km/h
Angyalföld
4:35-00:05
-
10,2
percenként


2000+2000 iker
23 perc
6,8 km
5+5
kocsi
5 szerelvény
17,7 km/h
Angyalföld
5:10-8:10
12:55-17:40
-
9,6
percenként


2 T5C5
30 perc
10 km 15+15
kocsi
15 szerelvény 20 km/h
Angyalföld
4:55-00:30
- 4,3
percenként


1500+pót
43 perc
11,8 km
22+22 kocsi
22 szerelvény
16,5 km/h
Száva
4:20-24:00
- 4,1
 percenként


2 T5C5
20 perc
6,1 km 9+9
kocsi
9 szerelvény 18,3 km/h
Angyalföld
5:00-21:00
- 5
percenként


2 UV
13 perc 4 km 12+12
kocsi
12 szerelvény 18,5 km/h
Óbuda
4:30-00:35
- 3
percenként


2 T5C5
31 perc 8,9 km 14+14
kocsi
14 szerelvény 17,2  km/h
Budafok
4:45-24:00
- 4,5
percenként


UV+pót+UV
23 perc
6,2 km 5+10
kocsi
5 szerelvény 16,2 km/h Kelenföld
4:30-23:00
- 10
percenként


2 UV
24 perc
5,8 km
7+7
kocsi
7 szerelvény
14,5 km/h
Ferencváros
4:45-23:00
-
6,5
percenként


Ganz
20 perc
5,4 km 13
kocsi
13 szerelvény 16,2 km/h
Hungária
4:00-00:25
- 3,4
percenként

 
Ganz, 2 UV
36 perc
10,3 km 8, 9+9
kocsi
17 szerelvény
17,2 km/h
Baross, Ferencváros
folyamatos
- 5,4
percenként


UV+pót+UV
16 perc
4,3 km
6+12
kocsi
6 szerelvény
16,1 km/h
Száva
7:00-19:40
Rendkívüli járat
5,5
 percenként


2 UV
13 perc
4 km
4+4
kocsi
4 szerelvény
18,5 km/h
Száva
9:30-18:40
Rendkívüli
járat
9
percenként


2 UV
25 perc
7,7 km
10+10
kocsi
10 szerelvény
18,5 km/h
Ferencváros
5:00-00:15
-
5,4
percenként


UV+pót+UV, 2 UV
26 perc
7,2 km
7+14, 4+4
kocsi
11 szerelvény
16,6 km/h
Ferencváros
4:15-00:32
-
5,6
percenként


IK 280

Villamospótló autóbuszjárat
22 perc
5,7 km
10
kocsi
10 kocsi
15,5 km/h
-
4:30-00:30
-
4,7
percenként


Ganz
20 perc
5 km
3
kocsi
3 szerelvény
15 km/h
Hungária
5:00-22:00
-
14,7
percenként

   
Ganz
29 perc
9,5 km 14
kocsi
14 szerelvény 19,6 km/h
Hungária
4:45-24:00
- 5
percenként


1000
15 perc
5,3 km 5
kocsi
5 szerelvény 21,2 km/h
Budafok
4:10-00:05
-
7
percenként


2 UV
10 perc
2,8 km 5+5
kocsi
5 szerelvény 16,8 km/h
Száva
4:25-00:55
-
4,8
percenként


UV+pót+UV
17 perc
3,8 km
8+16
kocsi
8 szerelvény
13,4 km/h
Zugló
4:50-23:45
-
4,8
percenként


UV+pót+UV
36 perc
8,9 km 9+18,
9+18
kocsi
18 szerelvény 14,8 km/h
Budafok,
Kelenföld
4:35-23:05
- 4,2
percenként


UV+pót+UV
23 perc
5,4 km 13+26
kocsi
13 szerelvény 14,1 km/h
Kelenföld
4:40-00:35
- 3,8
percenként


  UV+pót+UV
29 perc
7,8 km 17+34
kocsi
17 szerelvény 16,1 km/h
Száva
folyamatos
(3:10-00:10)
- 3,8
percenként


UV+pót+UV
13 perc
2,7 km
4+8
kocsi
4 szerelvény
12,5 km/h
Száva
5:00-8:18
13:00-18:18
-
7,3
percenként


2 UV
27 perc
6,8 km 8+8
kocsi
8 szerelvény 15,1 km/h
Száva
3:45-00:35
- 6,5
percenként


2 UV
11 perc
3,4 km 5+5
kocsi
5 szerelvény 18,5 km/h
Száva
3:45-00:55
- 5,4
percenként


2 T5C5
21 perc
6,7 km 11+11
kocsi
11 szerelvény 19,1 km/h
Szépilona
4:25-23:30
- 5,1
percenként


2 T5C5
16 perc
4,2 km 10+10
kocsi
10 szerelvény 15,7 km/h
Szépilona
4:30-00:35
-
4
percenként


2 T5C5
16 perc
4,4 km 12+12
kocsi
12 szerelvény 16,5 km/h
Szépilona
4:35-00:15
-
3,3
percenként


UV+pót+UV
22 perc
6,3 km 8+16
kocsi
8 szerelvény 17,2 km/h
Zugló
4:40-23:50
-
6
percenként


UV+pót+UV
24 perc
6,4 km 10+20
kocsi
10 szerelvény 16 km/h
Zugló
4:45-23:30
-
5,4
percenként


UV+pót+UV
22 perc
6,4 km 10+20
kocsi
10 szerelvény 17,4 km/h
Zugló
4:45-23:50
-
5
percenként

Összesen: 39 nappali viszonylat


Éjszakai viszonylatok

Viszonylat
(az iránytáblák egy régebbi szabvány szerinti elrendezésűek)
Menetidő
Menet-
hossz
Beosztott jármű
Szerelvény
Utazási seb. Kocsiszín Üzemidő Menet-
rend
Járat-
sűrűség


Ganz
28 perc
8,5 km
4
kocsi
4 szerelvény
18,2 km/h
Hungária
folyamatos
(0:15-3:45)
-
15
percenként


2 T5C5
18 perc
4,9 km 2+2
kocsi
2 szerelvény 16,3 km/h
Angyalföld
0:10-4:10
- 20
percenként

Ganz
36 perc
10,3 km
4
kocsi

szerelvény
17,2 km/h
Baross
folyamatos
(0:40-4:40)
-
20
percenként


2 UV
30 perc
9,4 km
2+2
kocsi
2
szerelvény
18,8 km/h
Ferencváros
0:40-4:00
-
40
percenként


1000
20 perc
5,8 km
2
kocsi
2
szerelvény
17,4 km/h
Budafok
24:00-3:30
-
30
percenként


UV+pót+UV
26 perc
7,3 km
3+6
kocsi
3
szerelvény
16,8 km/h
Kelenföld
0:20-4:40
-
20
percenként

2 UV
27 perc
7,8 km
3+3
kocsi
3
szerelvény
17,3 km/h
Száva
folyamatos
(23:50-3:10)
-
20
percenként

Összesen: 7 éjszakai viszonylat

Az éjszakai viszonylatok esetében a viszonylatszám melletti "É" jelzés csak abban az esetben szerepel, ha az éjszakai járat útvonala eltér az azonos jelzésű nappali járatétól. Egyéb esetben nincs megkülönböztető viszonylatjelzés. Azonos útvonalak esetén az üzemidőben csak a "folyamatos" szöveg kerül feltüntetésre, kivéve ha a típus eltér a nappali típustól, mert akkor ott zárójelben feltüntettem az elvi éjszakai üzemidőt is.

« Előző állapot
Történelmi állomány (további évek) Következő állapot »
Vissza a kezdőlapra