Az
1500-as, szétbontás előtt. "az 1963-ban
zártperonosra, központi ajtóműködtetésűre
átalakított F1A
motorkocsi típus egyetlen prototípus
példánya."
"A homlokfal
átépítése műszakilag indokolatlan,
esztétikailag hátrányos és gazdaságilag
megvédhetetlen volt, forgalomtechnikailag
előnyt sem jelentett. Így a KPM
intézkedésére a további zárt peronosítások
az eredeti homlokfalak meghagyásával
történtek. Az 1500-as átépítés utáni
színezése eltért a hagyományoktól, mert az
NDK-ban használt elefántcsont színre,
bordó-vörös díszléccel fényezték, de
később a BFT VB. utasítására a kocsit a
szabványos sárgára festették át."
Részlet:
A FŐVÁROSI TÖMEGKÖZLEKEDÉS MÁSFÉL
ÉVSZÁZADA 1919-1958
|