2000. május 29-étől rövidült a 23-as. [A részletekért kattints ide !]
1999. július 6-án, 10.00-kor ünnepélyes keretek között átadták az új
villamos-autóbusz végállomást Hűvösvölgyben. A menetrend szerinti forgalom,
amely üzemkezdettől még a régi rend szerint közlekedett, 10.45-kor állt
át az új forgalmi rendre. Az 56-os és 56E
jelzésű autóbuszok folyamatosan átszereltek az új 56gyors
viszonylatra, az 56-os villamosok pedig, amelyek addig a régi visszafogó
váltón fordultak vissza, behaladtak a végállomásra. A visszafogó váltót
nemsokára kiszerelik, hogy ez se lassítsa a villamos közlekedést.
Az 57, 63, 64, 157, 164, 257-es autóbuszok Hűvösvölgy, Népkert, valamint
az 56, 56E autóbuszok Hűvösvölgy, Hidegkúti
út nevű végállomása megszűnt, az összes autóbusz az új végállomásig közlekedik.
1999. február 1-jétől menetrendi változások léptek életbe a 19-es, 23-as, 30-as és 49-es vonalakon.
1998. szeptember 1-jétől ismét Ganz csuklósok közlekednek a 23-as vonalán. A csatolt T5C5 szerelvények 1996. november 25-e óta ideiglenesen helyettesítették a Ganzokat, mivel a 30 kocsit érintő járműkorszerűsítési program miatt csökkenteni kellet a Ganzok napi kiadását. A korszerűsítési program befejeződött, folytatása még nem körvonalazódott, így a felújított járművek forgalomba állásával a korábbi állapot visszaállt. További indoka a típuscserének, hogy a meghosszabbított 14-es viszonylat szeptember 1-jétől érvényes alapmenetrendje 2 db 3T5C5 többlet beosztását igényli, valamint a 14-eshez hangolt 12-esre is egy többlet szerelvény kerül.
1998. július 31-étől meghosszabbodott a 14-es ! (A részletekért kattints ide!)
1997. október 1-jétől megszűnt a 69A viszonylat, amit a 67-es ideiglenes szüneteltetése miatt indítottak be ez év március 11-étől a Mexikói út és Rákospalota, MÁV-telep között. A 69A megszüntetésével egyidejűleg a 69-es csúcsidőben sűrűbben közlekedik.
1997. szeptember 30-ától hivatalosan is megszűnt a főváros utolsó éjszakai villamosjárata, azaz pontosabban az éjjel-nappal közlekedő 14-es viszonylat éjszakai üzeme. Helyette 14É jelzéssel autóbuszjárat indult, és átszerveződött a 3-as metrót pótló éjszakai autóbusz-hálózat is:
Kispest, Határ út — Ferde utca — Mátyás király utca — Üllői út — Könyves K. krt — Gyáli út — Üllői út — Múzeum krt. — Károly krt. — Bajcsy-Zsilinszky út — Alkotmány u. — Szemere u. — Szent István krt. — Váci út — Lehel u. — Béke u. — Pozsonyi u. — István út — Görgey A. u. — Kiss E. u. — Leiningen K. u. — Sporttelep u. — Óceánárok u. — Káposztásmegyer, Szilas-patak
Követési idő: 30 perc
Pestszentlőrinc, Béke tér — Üllői út — Könyves K. krt — Gyáli út — Üllői út — Múzeum krt. — Károly krt. — Bajcsy-Zsilinszky út — Alkotmány u. — Szemere u. — Szent István krt. — Váci út — Angyalföld, Gyöngyösi utca
Követési idő: 30 perc
1997. szeptember 15-étől megszűnt a forgalom a Somogyi úti vonalszakaszon. Az Etele téri villamos végállomás átépítése után, november 12-étől a 19, 49-es jelzésű villamosok mindkét irányban a Bartók B. út — Vasút u. vonalán közlekednek. A Vasút utcában kétvágányos fejvégállomás épült. A Somogyi úti két vágány közül az egyiket elbontják, a másik vágány pedig egyelőre megmaradt, mivel ezt szánják üzemi kapcsolatnak az 1-es villamoshoz, ha az majd eljut az Etele térig.