Legújabb változások a budapesti villamosközlekedésben

Megszüntetésre került a 13-as villamos Örs vezér terei hurokvágánya 2000. május 19-én, amikor a hurok és a mellette lévő autóbusz végállomás helyén nagyszabású üzletközpont építése vette kezdetét. A villamosok ideiglenesen egy fejvégállomáson fordulnak vissza, de a tervezés során már előretekintettek a 13 - 62-es vonalak 2001-ben várható összekötésére is.


2000. május 29-étől rövidült a 23-as. [A részletekért kattints ide !]


1999. július 6-án, 10.00-kor ünnepélyes keretek között átadták az új villamos-autóbusz végállomást Hűvösvölgyben. A menetrend szerinti forgalom, amely üzemkezdettől még a régi rend szerint közlekedett, 10.45-kor állt át az új forgalmi rendre. Az 56-os és 56E jelzésű autóbuszok folyamatosan átszereltek az új 56gyors viszonylatra, az 56-os villamosok pedig, amelyek addig a régi visszafogó váltón fordultak vissza, behaladtak a végállomásra. A visszafogó váltót nemsokára kiszerelik, hogy ez se lassítsa a villamos közlekedést.
Az 57, 63, 64, 157, 164, 257-es autóbuszok Hűvösvölgy, Népkert, valamint az 56, 56E autóbuszok Hűvösvölgy, Hidegkúti út nevű végállomása megszűnt, az összes autóbusz az új végállomásig közlekedik.


1999. február 1-jétől menetrendi változások léptek életbe a 19-es, 23-as, 30-as és 49-es vonalakon.


1998. szeptember 1-jétől ismét Ganz csuklósok közlekednek a 23-as vonalán. A csatolt T5C5 szerelvények 1996. november 25-e óta ideiglenesen helyettesítették a Ganzokat, mivel a 30 kocsit érintő járműkorszerűsítési program miatt csökkenteni kellet a Ganzok napi kiadását. A korszerűsítési program befejeződött, folytatása még nem körvonalazódott, így a felújított járművek forgalomba állásával a korábbi állapot visszaállt. További indoka a típuscserének, hogy a meghosszabbított 14-es viszonylat szeptember 1-jétől érvényes alapmenetrendje 2 db 3T5C5 többlet beosztását igényli, valamint a 14-eshez hangolt 12-esre is egy többlet szerelvény kerül.


1998. július 31-étől meghosszabbodott a 14-es ! (A részletekért kattints ide!)


1997. október 1-jétől megszűnt a 69A viszonylat, amit a 67-es ideiglenes szüneteltetése miatt indítottak be ez év március 11-étől a Mexikói út és Rákospalota, MÁV-telep között. A 69A megszüntetésével egyidejűleg a 69-es csúcsidőben sűrűbben közlekedik.


1997. szeptember 30-ától hivatalosan is megszűnt a főváros utolsó éjszakai villamosjárata, azaz pontosabban az éjjel-nappal közlekedő 14-es viszonylat éjszakai üzeme. Helyette 14É jelzéssel autóbuszjárat indult, és átszerveződött a 3-as metrót pótló éjszakai autóbusz-hálózat is:

14É

Útvonal:

Káposztásmegyer, Szilas-patak — Óceánárok u. — Sporttelep u. — Leiningen K. u. — Szent Imre u. — Rózsa u. — Árpád út — István út — Pozsonyi u. — Béke u. — Lehel u. — Váci út — Teréz krt. — Podmaniczky u. — Bajcsy-Zsilinszky út — Károly krt. — Múzeum krt. — Üllői út — Orczy út — Elnök u. — Könyves K. krt. — Üllői út — Kispest, Határ út

Kispest, Határ út — Ferde utca — Mátyás király utca — Üllői út — Könyves K. krt — Gyáli út — Üllői út — Múzeum krt. — Károly krt. — Bajcsy-Zsilinszky út — Alkotmány u. — Szemere u. — Szent István krt. — Váci út — Lehel u. — Béke u. — Pozsonyi u. — István út — Görgey A. u. — Kiss E. u. — Leiningen K. u. — Sporttelep u. — Óceánárok u. — Káposztásmegyer, Szilas-patak

Követési idő: 30 perc


50É

Útvonal:

Angyalföld, Gyöngyösi utca — Váci út — Teréz krt. — Podmaniczky u. — Bajcsy-Zsilinszky út — Károly krt. — Múzeum krt. — Üllői út — Orczy út — Elnök u. — Könyves K. krt. — Üllői út — Pestszentlőrinc, Béke tér

Pestszentlőrinc, Béke tér — Üllői út — Könyves K. krt — Gyáli út — Üllői út — Múzeum krt. — Károly krt. — Bajcsy-Zsilinszky út — Alkotmány u. — Szemere u. — Szent István krt. — Váci út — Angyalföld, Gyöngyösi utca

Követési idő: 30 perc


182É

Megszűnt. 

1997. szeptember 15-étől megszűnt a forgalom a Somogyi úti vonalszakaszon. Az Etele téri villamos végállomás átépítése után, november 12-étől a 19, 49-es jelzésű villamosok mindkét irányban a Bartók B. út — Vasút u. vonalán közlekednek. A Vasút utcában kétvágányos fejvégállomás épült. A Somogyi úti két vágány közül az egyiket elbontják, a másik vágány pedig egyelőre megmaradt, mivel ezt szánják üzemi kapcsolatnak az 1-es villamoshoz, ha az majd eljut az Etele térig.




[Vissza a kezdőlapra]