Ezeken az oldalakon többnyire olyan közlekedéstörténeti munkákat adunk közre, melyeket tagjaink készítettek, de természetesen néha "külsősök" írásai is felkerülnek.
A tömegközlekedésnek szerves részét képzik az utastájékoztatás célját szolgáló eszközök is. Ezek közül ezúttal a megállóhelyi tájékoztatás múltjára vetünk egy pillantást Nagy Zsolt Levente tagtársunk jóvoltából:
Megállótáblák és megállóhelyi viszonylatjelző táblák
100 éves a Ferencváros villamos kocsiszín
1905-ben nyitotta meg kapuját a Könyves Kálmán körút ferencvárosi szakaszán ma is működő remiz. Ennek a szép évfordulónak az emlékére Angyal Tibor és Gelencsér László tagtársunk készített egy képes beszámolót.
"100 éves a Ferencváros kocsiszín"
A debreceni buszközlekedés története a kezdetektől 1993-ig
Balogh László írása a "cívis város" gumikerekű tömegközlekedésének történetét tekintette át.
Húsz éve szűnt meg az újpesti 10-es villamos
A 10-es villamosé volt Budapesten az a vonal, ahol a selejtezésben a végére maradt régi kéttengelyes, légfékes ikerkocsik utoljára jártak. Megszüntetésének kettős oka a nálunk legtipikusabb villamosvonal "halálnem": a metró és az autók útfelület-falánksága. A 10-es mint viszonylat aránylag rövid múltra tekinthetett vissza, azok a vonalak azonban, amelyekből 1950-ben kialakították, jóval régebbiek. A Külső Váci úti és az Árpád út Újpest-Központig vezető szakaszán a villamosvonalat a BVKV, innen egész Rákospalotáig a további részt BURV építette ki, tehát lényegében csupa BKVT-érdekeltségű vonalból állt össze. De még előtte...
Az utolsó Váci úti villamos...
Ötven éve indult az óbudai 5-ös villamos
Ötven éve, 1955. május 23-án indult útjára az óbudai 5-ös villamos, mely egészen 1974. január 2-ig közlekedett az óbudai Flórián tér és a Hévízi úti lakótelep között. Komjáthy György és Keller László írásával szeretnénk felidézni a járat történetét.
Volt egyszer egy 5-ös villamos...
Az Amszterdamból Debrecenbe került favázas villamoskocsi története
A Magyarországra a közelmúltban visszatért egykori budapesti villamos és "testvérei" történetéről dr. Németh Zoltán Ádám írt egy képekkel fűszerezett cikket:
Kilencven éves a budapest autóbusz-közlekedés
Eme szép évforduló alkalmából Nagy Zsolt Levente tagtársunk készített egy képes visszaemlékezést:
Száz éves a magyarországi trolibusz-közlekedés
Ha valakit megkérdezünk arról, hogy mikor indult legelőször troli az országban, valószínűleg az 1933-as óbudai trolit fogja válaszában említeni, holott a történelmi Magyarország területén korábban már létezett ilyen üzem. Dr. Németh Zoltán Ádám írása az idén 100 éve megindult Poprád-Ótátrafüred és nagyszebeni vonalakról, illetve a technológiai előzményekről szól.
A
trolibuszforgalom megindulása a történelmi Magyarországon
Egy nyugdíjas autóbuszvezető visszaemlékezései
Egyik első ilyen oldalunkon a történetírási szempontból talán kicsit aluldokumentált buszközlekedésről lesz szó: Széki Dezső tagtársunk mutatja be képgyűjteményének néhány darabját, saját emlékeivel kiegészítve.
Történelmi visszatekintés a MÁVAG-Mercedes N2-től az Ikarus 620-ig
Vissza a főoldalra |
Legutóbb módosítva: 2006. január 10
|