1847-49.
|
A MÁV Budapest-Szolnok
vasútvonala kiépítésének idején a vonal közelébe Kőbányán sertéstelepek
létesülnek.
|
|
1878.
|
A MÁV kiépíti vasútvonalát ebbe
a térségbe és Kőbánya-Hízlaló néven állomást létesít.
|
|
1888.
|
A környező sertéstelepek
kiszolgálására létrejön a Kőbányai Gőzmozdonyú Vontató Iparvasút, mely
Kőbánya Hízlalónál kapcsolódik a MÁV hálózatához, és forgalmi telepét a
Horog utcában létesíti - ekkor jön létre a BKV teherszállító telepének
elődje.
|
|
1890.
|
Kiépül a térség
iparvágány-hálózata. A kiszolgálást gőzmozdonyokkal végzik.
|
lsd. ábra
|
1948.
|
Az iparvasút kezelését a BSzKRt.
veszi át.
|
|
1951.
|
Az iparvasutat államosítják,
kezelését a Fővárosi Villamosvasút (FVV) veszi át.
|
|
1955.
|
Az iparvasutat villamosítják és
Bihari úti vonalán megindítják a 13-as jelzésű villamosviszonylatot. A
Horog utcai telepen is megszűnik a gőzüzem, a kiszolgálást ezután villamos
tehermozdonyokkal végzik.
|
|
1987.
|
A teherszállítás volumene az
1960-as évektől csökken, iparvágányok sora szűnik meg. 1987-ben már
csak három ipartelep kiszolgálását végzik innen.
|
|
1993.
|
A környező iparvágányokat
bezárták, a volt iparvasút forgalma ezzel megszűnik. A telepen azonban
továbbra is tárolnak tehermozdonyokat, melyek a Ganz-Ansaldo Kisrókus
utcai telepének kiszolgálására innen indulnak szolgálatba.
|
|
1996.
|
A BKV 1996. november 15-ével
megszüntette a teherszállítási tevékenységét. A Horog utcai telepet
bezárták.
|
|
2008. |
A bezárt telep vágányai
még megvannak, a gaz és a bozót nőtte be őket, vágánykapcsolatait mind
a
MÁV, mind a BKV felé felbontották.
|
|
2009.
|
A telep vágányhálózatát
elbontják, helyén autóparkoló létesül.
|
|