A 4-es metró építéséhez kapcsolódó vágányzárak
a pesti rakparton, a Kiskörúton és a Fehérvári úton


Ez az oldal a 4-es metró építése miatti forgalomkorlátozások folytatása - ezúttal a pesti rakparton.

Pesti rakpart

A pesti rakpart villamosforgalma hosszú idő óta nagyobb változásoktól mentes volt egészen addig, amíg a 4-es metró építése ezt a szakaszt is el nem érte.




A Szabadság hídi aluljáróból menet
az Erzsébet híd felé


A Vígadó előtt


Jászai Mari tér végállomás

A Roosevelt téren

Az eredeti állapot 2007.06.22-ig állt fenn. Ekkor a 4-es metró építése elérte a Fővám teret, a villamosforgalom korlátozására volt szükség. Június 23-24. között kialakították az ideiglenes végállomásokat a Czuczor és Havas utcáknál (a Fővám téri villamos aluljáró két oldalán), és másnaptól a villamosok két szakaszban közlekednek. Ahhoz, hogy az északi szakaszra járműveket lehessen kiadni, meg kellett teremteni kapcsolatát a hálózat többi részével. Ennek érdekében a Jászai Mari téren egy összekötővágány épült a Nagykörút felé.




Czuczor utca végállomás

A megállóperon a másik vágány helyén létesült

Havas utca végállomás

Ezen a szakaszon Ganz csuklósok közlekednek

A Fővám tér átépítése - mintegy fél éves csúszással - 2009. októberére jutott el arra az állapotra, hogy a 2-es villamos ismét a teljes vonalon közlekedhessen. Az összekötéshez el kellett bontani az ideiglenes végállomásokat, amit nem egy ütemben végeztek. Először a Havas utcai végállomást bontották el, emiatt a 2-es villamos északi ága október 17-30. között szünetelt. A vágányzárat kihasználva felújították a pályát a lánchídi aluljáróban, valamint a villamospótló buszok által megrongált Belgrád rakparti szakaszon a Havas utca-Irányi utca között. Eközben a déli ág még működött.




A déli, Czuczor utcai végállomás elbontására október 27-30. között került sor. Ez alatt a Boráros tér-Jászai Mari tér között a vonal jelentős részét buszokkal pótolták.




A Fővám téri megállóhely az átadás előtt

Végül a 2-es vonal összekötésére és ismételt üzembe helyezésére 2009. október 31-én került sor. Ekkor adták át az új Fővám téri aluljárót is az új megállópárral. A villamos aluljáróban többszörös fedezőjelző-rendszert telepítettek. Ezt én a sematikus vázlaton csak egy-egy jelző képével jelöltem.







Egy Ganz egy KCSV-vel találkozik a Fővám tér északi lehajtóján
Ismét teljes hosszban járnak a 2-esek
A Fővám téri megállóhely új középperonja Menet Vágóhíd felé

A történet itt végetér. Ha további változások történnek, akkor arról majd tudósítani fogok.


Vissza a Fehérvári úti vágányzárakhoz   Vissza a kiskörúti vágányzárakhoz    Vissza a kezdőlapra