A gyárat a háború után Anker-Művekre
keresztelték, majd az Anker Fémfeldolgozó Vállalat nevet kapta.
A gyár neve 1952-től Fémötvöző Vállalatra változott. Az 1950-es években
a telepen belül az egyik csonkavágányt megszüntették, az iparvágány
hossza ekkor 108 m-re csökkent..
Az iparvágány
helyszínrajza 1959-ben
|
Kiszolgálási
utasítás 1959-ből
|
Az iparvágány kiszolgálása
Angyalföld MÁV-állomás - Angyalföld forgalmi telep -
István út - Táncsics Mihály utca - Baross utca - Aranyköz - Váci út
útvonalon történt. A nagyobb és korszerűbb teherkocsik üzembe
állításával azok fogadására az iparvágány 40 m sugarú íve egyre kevésbé
felelt meg. Ezért 1961 körül átépítették az iparvágányt oly módon, hogy
a Váci út ellenkező irányú vágányába kötötték be. Íly módon az
ívsugarat 60 m-re tudták növelni.
Az átépítés kitűzési terve
Az iparvágány kocsiforgalma 1960-62. között 100-200 kocsi/év
között mozgott. A telepet rövid időre szervezetileg a Metallokémiához
csatolták, majd a Csepel Vas- és Fémművek Tröszt részévé vált.
Az iparvágány
helyszínrajza 1962-ben,
illetve 1971-ben »
|
|
Az 1970-es évek végére a villamosvasúti teherszállítás volumene
csökkent. Egyre több vállalat a közúti szállítási módra tért át. Az
1978-as Váci úti nagypaneles átépítés során az iparvágány kiágazását
elbontották, majd az időközben a Csepel Autógyár Dugattyú Gyáregységre
átkeresztelt telephely iparvágányát 1982-ben hivatalosan is selejtezték.
Hamster felvételén
még látszik az udvari vágány,
|
amit 2006-ra már
nagyrészt leaszfaltoztak
|
Az udvar belsejében még
2011-ben is megvan a sín maradványa
|
Ugyanez kifele irányban
|
Helyszínrajz