A történet a Magyar Ólomárugyárral kezdődött, amely a Megyeri út 9-11
számú telken működött és 1918-ban a Váci úti villamospályából a Megyeri
úton az üzembe vezető 551 m hosszú iparvágányt fektetett.
Egy 1920 körüli ábrázolás az
iparvágányról
A későbbiekben a gyári belső
vágányhálózatot egy új csonkavágánnyal bővítették.

Egy kicsit későbbi
ábrázolás ugyanabból az időszakból
Az iparvágány és a vonali
kiágazás ábrázolása 1930 körül
Az Ólomárugyár 1934-35 körül megszűnt, az iparvágány gyártelepen belüli
395 m hosszú vágányhálózatot a hozzá tartozó kitérőkkel elbontották,
míg a Megyeri úton lévő 149 m hosszú szakaszt meghagyták rakodóvágány
céljára.

A rakodóvágány
helyszínrajza 1959-ben
|

Kiszolgálási
utasítás 1959-ből
|
A rakodóvágányt olyan környékbeli üzemek használták, melyeknek nem volt
saját iparvágányuk. Forgalma az 1960-62 közötti időszakban
évi 1500 kocsi körül mozgott.
Itt rakodott állandó jelleggel a Nyersbőrbegyűjtő és Készletező
Vállalat (Külső Váci út 76.), a Finombőrök Gyára (korábban Csillag
Bőrgyár, Gárdi Jenő u. 7.), Ipari Segédanyagok Gyára (korábban
Lázár-féle üzem Külső Váci út 71.) és az Egyenáramú Kismotorgyár
(korábban Magyar Brown-Boveri Művek újpesti gyára Megyeri út 6.).
Kiszolgálása
Angyalföld MÁV-állomás - Angyalföld forgalmi telep -
István út - Táncsics Mihály utca - Baross utca - Aranyköz - Váci út
útvonalon történt.

Az iparvágány
helyszínrajza 1962-ben,
illetve 1971-ben »
|

|
Nagyobb futballmérkőzések idején az Újpesti Dózsa Megyeri úti
stadionjába igyekvő szurkolók jelentette tömeges utazási igények
esetére a Megyeri úti rakodóvágányra állítottak félre tartalék
villamosokat. Az 1970-es években a motorizáció fejlődésével az üzemek
egyre inkább a közúti szállítási módra tértek át. Ez megpecsételte a
Megyeri úti rakodóvágány sorsát is. Az 1978. szeptember 20-án kezdődő
Váci úti nagypaneles villamospálya-felújítás során kiágazó kitérőjét
elbontották.
A megszüntetést rögzítő
helyszínrajz 1978-ból
A rakodóvágányt magát hivatalosan 1982-ben selejtezték.
Helyszínrajz
Az Ólomárugyár Megyeri úti volt
telephelye 2006-ban