|
1967. Az átalakított Ikarus 620 városnéző busz az Erzsébet híd budai hídfőjénél.
1961. évi Budapesti
Nemzetközi Vásárra készítette el az első nyitott városnéző autóbuszt.
|
forgalmi
rendszámmal állították forgalomba
és az 1963-as két darab
nyitott Ikarus 620 utángyártás megjelenése után,
GA 80-33
rendszámot kapta.
Gyártásakor a fényszórók mögötti terület kékre volt festve, majd felújítása után
már a szürke sáv színére.
Ebből a típusból 3 db. volt.
Két reprodukció a GA 80-33-asról |
Beszerzése: 1963. |
1975. január 6-i selejtezésükig sok érdeklődőt szállítottak. Pótlásukra nem került sor.
Vissza az autóbusz közlekedés története lapra
Új beszerzésként 1963 december 22-én
kapta a FAÜ a képen látható Ikarus 630 típusú
autóbuszt (alv.sz.:630..6308 150) a 193-as (MALÉV repülőtéri) járat céljára. Útvonala, Vörösmarty tér-Ferihegyi repülőtér (A peron alatt poggyászszállításra, csomagtartót alakítottak ki). A GA 80-25-öst 1971 májusától a vállalati KISZ. bizottság rendelkezésére bocsátották és a "Récsei ÜE"-ből a "Mező ÜE"-be helyezték át. Az autóbusz továbbra is különjárati állományban maradt.1972 végén, aztán üzemi járművé minősítették (GB 33-89). 1976 február elején selejtezték, majd végül YD 19-17-re számozták. |
alv.sz.: 630..6311 200 |
Fenti társával együtt 1963.
december 22-én került beszerzésre.
1973.02.28-án a képen látható állapotra, 620-ra lett átalakítva és
1976. júliusában selejtezték.
Két kísérleti kocsit Ikarus 620-as autóbuszok
felhasználásával is építettek.
Elsőként, a GA 11-05-ös Ikarus
620-as
autóbuszból lett a csuklós prototípus utánfutó része.
Egy amerikai retussal készített fotó. |
|
A
négytengelyűt (GA 60-00) 1961. március 31-én, a
háromtengelyűt (GA 59-00)1962. június 1-jén helyezték üzembe. Az előbbi 16 400
mm, az utóbbi 15 450 mm hosszú volt. |
GA 60-00 majd 1962 évi átszámozása után GA 83-00
Az ablakai a GA 09-es a GA 10-es, és a GA 11-es sorozatnál volt jellemző.
Az 1959. október 7-i beszerzésű Ikarus 620-as felhasználásával készítették 1962-ben a 3 tengelyes Ikarus 620-as csuklós autóbuszt. Sajnos arról nincs információnk melyik a másik 620-as, amelyet felhasználtak az építéshez.
Sorozatgyártásra nem kerültek: a két kocsit 1968-ban selejtezték.
Annyit
tudok biztosan, hogy a 2 csuklóshoz a FAÜ 3 korábbi 620-asát használták fel (GA
09-80, 10-35, 11-05), míg a negyedik (valamelyik utánfutóhoz felhasznált) jármű
eredete ismeretlen.
Mihálffy László |
Összesen 54 darabot készítettek ebből a típusból, de egyiket sem a maga számára,
GA 55-23 |
ellenben a
MÁVAUT ill. a VOLÁN az egész ország területén
átvette és alkalmazta helyi és helyközi változatban
is. A GA 55-23-ashoz hasonlót (vontató ablakai elhúzható, futó felhajtható) keveset készítettek. Csuklós építéshez kezdetben az első-szériás Ikarus 620-asokat használták fel. |
Vissza a FAÜ csuklósokhoz
vagy
vissza az autóbusz-közlekedés
története oldalra
Ikarus 620 csuklós Debrecenben