Változások Budapest villamosközlekedésében
Típuscserék - pályafelújítások - forgalmi változások - vágányhálózat módosítások


1980-1989. közti időszak
ugrás az 1990-2009. közötti időszakra
ugrás a 2010-2019. közötti időszakra
ugrás a 2020-2029. közötti időszakra



Az alábbiakban kívánom bemutatni a villamosforgalmat érintő változásokat és a jelentősebb pályafelújításokat. Mivel ez a két tárgykör kissé eltér egymástól, ezért a pályafelújításokat a listában a többi eseménytől kismértékben elkülönítem.
Az ideiglenes (és egy évnél nem hosszabb) intézkedéseket dőlttel ábrázolom.

- Pályafelújítások nélkül
Szöveges bemutató
 Ugrás:  1980.  1981.  1982.  1983.  1984.  1985.  1986.  1987.  1988.  1989.  1990-2009.  2010-2019.  2020-2029.


   1989.


                                           

1989. december 2-12. Vágányépítés a Thököly út-Hungária krt. csomópontban.
1989. november 27.
Megszűnik a 12-es Juhos utcai hurokvágánya, helyette kétvágányú fejvégállomás épül ki.
1989. november 21-27.
Vágányépítés a Madách téri végállomáson
1989. október 10-20.
Pályafelújítás a Béke úton az Országbíró utca-Frangepán utca között.
1989. október 7-22.
Pályafelújítás a Jászberényi úton az Élessarok és a Maglódi út között.
1989. szeptember 19.
Új megállópár létesítése az 59-es viszonylaton Zólyomi lépcső néven.
1989. szeptember 12-október 9.
Újpest István téren a villamospályát új nyomvonalra helyezik, egyúttal megszűnik a korábban üzemen kívül helyezett 8-as villamos kiágazása.
1989. szeptember 4.-től
A 23-as villamos kocsikiadását Hungária és Ferencváros kocsiszínek közösen végzik.
1989. szeptember 2-tól
Megszűnik a 6-os éjszakai villamos, helyette autóbusz indul.
1989. augusztus 15.
A Nagykörúton a November 7. tér előtt lévő vágánykapcsolatot áthelyezik a kereszteződés utánra, az Aradi utcához.
1989. július 17-augusztus 15.
Pályafelújítás a Nagykörúton a Nov. 7. tér és a Moszkva tér között.
1989. július 11-augusztus 15.
Több megállóhelyet áthelyeznek a Nagykörúton (Baross u, Majakovszkíj u, Wesselényi u, Nov. 7. tér).
1989. június 17-július 10.
Pályafelújítás a Nagykörúton a Blaha Lujza tér és a dél-budai végállomások között.
1989. június 1-15.
Pályafelújítás a Mester utca - Hámán Kató út csomópontban.
1989. május 3-29.
Pályafelújítás a 2-es villamos vonalán a Zsil utca-Havas utca, valamint a Petőfi tér-Szende Pál u. között.
1989. április 23.
Megszűnik a Fehérvári úton az Ulászló utcánál lévő egyszerű vágánykapcsolat.
1989. április 22-október 6.
Nosztalgia villamosok közlekednek hétvégenként a Duna part mindkét oldalán.
1989. március 13-17.
Kiépítik a pályából a Vajda Péter utcában a Golgota utcai hurok kiágazását, a Könyves Kálmán körúton Ferencváros kocsiszín előtt pedig egyszerű vágánykapcsolat beépítésével alakítják át az 1-es kapu előtti vágányhálózatot.
1989. február 28-április 23.
Pályafelújítás a Fehérvári úton Budafok forgalmi telep és Albertfalva kitérő, valamint a Bártfai utca-Ulászló utca között.
1989. január 1.
Típuscsere a 19-esen UV+pót+UV-ról 2 UV-ra.

   1988.




1988. december 16.
Befejeződik a támfalépítés és pályafelújítás a 41-es vonalán Rózsavölgy alsó és Kelenvölgy között. A villamosok ismét a teljes szakaszon két vágányon közlekednek.
1988. november 27.
A 29-es villamosok e napon közlekednek utoljára lóverseny miatt.
1988. november 15-december 20.
Pályafelújítást végeznek a Fehérvári úton Budafok kocsiszín és a Prielle Kornélia utca között.
1988. november 2-december 21.
Vágányfelújítás miatt a 2-es villamosok a Zsil utca és a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem sarka között egy vágányon közlekednek.
1988. október 31-november 9.
Pályafelújítást végeznek a Nagykörúton a Blaha Lujza tér-Petőfi híd között.
1988. szeptember 6-15. Cserélik a keresztezéseket a Mester utca - Hámán Kató út csomópontban.
1988. augusztus 30-szeptember 12. Felújítják a villamospályát a 24-es vonalán az Elnök utca-Mező Imre út torkolatban.
1988. augusztus 16-október 18.
Pályafelújítást végeznek a 24-es vonalán a Hámán Kató úton. Ezzel egyidejűleg kiépítik a pályából a Kábeltelep kiágazását.
1988. május 10-től
A 41-es villamos egyvágányú szakaszán Rózsavölgy alsó - Kelenvölgy között jelzőberendezést helyeznek üzembe.
1988. április 1.
Új megállópárt létesítenek a 12-es, 14-es villamos vonalán Dévai utca elnevezéssel.
1988. március 7-május 28.
Pályafelújítást végeznek a Szent Gellért rakparton a Gellért tér - Döbrentei tér között
1988. január 1.
Típuscsere a 36-oson Ganz csuklósról 2 T5C5-re, egyúttal üzemeltetését Hungáriától Baross kocsiszín veszi át
Típuscsere a 41-esen 2 T5C5-ről 2 UV-ra
Típuscsere a 62-esen UV+pót+UV-ról 2 UV-ra
Típuscsere a 67-esen UV+pót+UV-ról 2 UV-ra

   1987.




1987. november 9-27.
Pályafelújítást végeznek a Kiskörúton.
1987. október 27.
Új megállóhelyet létesítenek a 17-esen Perényi út néven.
1987. október 1- december 15.
Pályafelújítást végeznek a Soroksári úton a Boráros tér-Közvágóhíd között.
1987. augusztus 31- szeptember 20.
Pályafelújítást végeznek a Nagykörúton az Üllői út és a dél-budai végállomások között.
1987. augusztus 28.
Kiépítik a pályából a Thököly úton a Cházár András utcai használaton kívüli iparvágány-kiágazást.
1987. július 30- augusztus 19.
Pályafelújítást végeznek a 18-as villamos vonalán a Krisztina krt-on. Ennek keretében megszűnik a Szarvas téri végállomás, helyette egyszerű visszafogóhelyet alakítanak ki.
1987. július 21.
Meghosszabbodik az 1-es villamos a Kacsóh Pongrác útig.
1987. június 30.
Megszűnik a Vadaskerti útnál lévő egyszerű vágánykapcsolat.
1987. június 15-29.
Felújítják az 56-os vonalán lévő Nagyhidat.
1987. június 9-július 15.
A Dobozi utcai vágányok átépítése, egyszerű vágánykapcsolat létesítése.
1987. június 8-szeptember 13.
Bihari úti vágányfelújítás. Megszűnik a Jegenye utcai kiágazás.
1987. június 1- augusztus 30.
A 41-es villamos vonalán pálya- és hídfelújítást végeznek Kamaraerdő - Kelenvölgy között.
1987. április 13- június 5.
Pályafelújítást végeznek a Gubacsi úton.
1987. április 6- május 29.
Pályafelújítást végeznek a Lehel utcában az Élmunkás tér és a Róbert Károly körút között.
1987. március 2-30.
Pályafelújítást végeznek a Nagy Lajos király útján.
1987. március 2-április 17.
Pályafelújítást végeznek az 50-es vonalán a Vöröshadsereg útján Kispest, Villanytelepnél és Pestlőrinc, Béke téren. Ennek keretében Villanytelepnél a két egyszerű vágánykapcsolatból csak egyet építenek újjá, továbbá átépül a Béke téri végállomás is.

   1986.




1986. december 15.
Baross kocsiszín is ad 18-ast.
1986. december 15.
A 12É viszonylat megszűnik, helyette 14É létesül.
1986. december 15.
Új vonalszakasz épül Újpest Szilágyi utcától Káposztásmegyerig, a 14-es villamost meghosszabbítják Káposztásmegyer Szilas patakig.
1986. november 1.
Megszűnik a 9-es villamos.
1986. október 1.
A Mester utcai végállomás átépül 3-ról 2 vágányosra, angol váltó kerül beépítésre.
1986. szeptember 1.
Típuscsere az 50É-n UV+pót+UV-ról 2 UV-re
1986. szeptember 1. Típuscsere az 50A-n UV+pót+UV-ról 2 UV-re
1986. augusztus 26-szeptember 23.
Újpest, Szilágyi utca átépítése: káposztásmegyeri új vonal kiágazásának beépítése, a gyök felőli vágánykapcsolat megszüntetése, csúcs felőli vágánykapcsolat létesítése.
1986. augusztus 11-szeptember 30.
Pályafelújítás a Gubacsi úton, Mester utcai végállomás átépítése.
1986. augusztus 11-25.
Újpest központ átépítése. Az Árpád úti átszelések és vágánykapcsolatok elbontása.
1986. július 28-tól
Pályafelújítás a XVIII. ker. Vöröshadsereg útján a Szarvascsárda tér-Béke tér között.
1986. július 19.
A Kőbányai úti MÁV híd alatt a Horog utcánál egyvágányú pálya létesül.
1986. július 7-augusztus 8.
Vágányfelújítás a Margit hídon.
1986. június 24.
Megszűnik Újpesten az Árpád úti használaton kívüli villamospálya.
1986. június 3-augusztus 31.
Leányka utcai felüljáró átépítése. Megszűnik a vágányfonódás Budafok elágazásnál, és a kocsiszínnél a csúcs felőli egyszerű vágánykapcsolat.
1986. május 19-július 27.
Pályafelújítás a XVIII. ker. Vöröshadsereg útján a Kemény Zsigmond u-Béke tér között.
1986. május 4.
Típuscsere a 44-esen UV+pót+UV-ról 2UV-ra.
1986. április 28-május 20.
Vágányzár a Határ út-Nagykőrösi út kereszteződésében a Nagykőrösi úti felüljáró építése miatt.
1986. március 24-április 30.
Pályafelújítás a Kőbányai úton. Megszűnik a Ganz gyár iparvágány kiágazása és az ottani visszafogóhely, cserébe a Kőbányai út 21-nél új visszafogóhely létesül.
1986. március 3-23.
Pályafelújítás a Maglódi úton.
1986. tavasz
Megszűnik a Váci úti használaton kívüli villamospálya a Megyeri út-Árpád út között.

   1985.




1985. december 17.
Rákospalota Kossuth utca végállomáson megszűnik a 10-es villamos kiágazása.
1985. október 7-től
XVIII. ker. Vöröshadsereg úti pályafelújítás a Lajosmizsei sorompó-Béke tér között.
1985. október 5-december 14.
Szabadság híd felújítása, villamosközlekedés szünetel.
1985. augusztus 7-től
41-es villamos egyvágányon közlekedik Rózsavölgy felső és Kelenvölgy között.
1985. július 30.
Kiépítik a Lehel utcai pályából a Dózsa György úti kiágazás maradványait.
1985. július 30-augusztus 12.
Lehel úti pályafelújítás a Lehel tér-Béke tér között.
1985. június
Gubacsi úti hurokvégállomás megépítése.
1985. június 24-július 12.
Bem rakparti vágányépítés a Lánchíd és a Batthyány tér között.
1985. június 1.
Típuscsere az 1-esen és a 14-esen 2T5C5-ről 3T5C5-re.
1985. június 1.
Megszűnik a 10-es viszonylat.
1985. május
A Váci úti használaton kívüli villamospálya elbontása az Árpád út és Újpest kocsiszín között.
1985. május 1.
A 3V busz meghosszabbodik Újpest, Szilágyi utcáig.
1985. április 28-július 31.
Kispest, Vöröshadsereg úti pályafelújítás a Határ út-Magyar Lajos utca között.
1985. január 1.
Megszűnik a 47É viszonylat.

   1984.




1984. december 1.
Megszűnik a 10/É járat, helyette a 12/É indul.
1984. november 6.
Megszűnik a Beller Imre utcai vonalszakasz.
1984. november 6.
Új összeköttetés létesül a Vörösvári út és Filatorigát HÉV teherpályaudvar között.
1984. november 6.
A 3V villamospótló buszjárat az Árpád hídig rövidül, a 33V megszűnik.
1984. november 6.
Kiépül az 1-es villamos pályája a Bécsi út és a Lehel utca között, megindul az 1-es viszonylat 2T5C5-tel, Angyalföld és Óbuda kocsiszínek üzemeltetésében.
1984. november 1.
A 9-es villamos kiadását Óbudától Budafok kocsiszín veszi át.
1984. október 27.
A 13-as villamos az Örs vezér tere-Gubacsi út között közlekedik.
1984. október 12.
Áthelyezik a kereszteződés utánra a 12-es, 14-es villamosok Gyöngyösi utca megállóhelyét az Élmunkás tér irányába.
1984. szeptember 20.
Megszűnik az Orczy téri hurokvágány.
1984. szeptember 20.
Átépül Baross kocsiszín és annak Baross utca felőli vágányhálózata.
1984. szeptember 3-27.
Az Élessarok átépítése, megszűnik a visszafogó vágánykapcsolat.
1984. szeptember 1.
Típuscsere a 10-esen 1900, 2000 ikerkocsiról 2T5C5-re.
1984. szeptember 1.
Típuscsere a 41-esen 1000-ről 2T5C5-re.
1984. szeptember 1.
Típuscsere a 12-esen 2-ről 3T5C5-re.
1984. szeptember 1.
Megszűnik a 10/A.
1984. szeptember 1.
Az összes régi típusú, 2 tengelyes villamoskocsi forgalomból történő kivonása (kivéve UV pót).
1984. augusztus 1.
Típuscsere a 23-ason 2UV-ról Ganzra, üzemeltetését Szávától Hungária kocsiszín veszi át.
1984. augusztus 1.
Típuscsere a 28-ason Ganzról 2T5C5-re, üzemeltetését Hungáriától Baross kocsiszín veszi át.
1984. június 19-július 7.
Felújítják a 41-es villamos deltavágányát Budafok kocsiszínnél.
1984. június 11.
52/A megszűnik.
1984. június 11-október 26.
Nagysándor József utca átépítése.
1984. június 11.
Típuscsere a 13-as viszonylaton 1500+pót-ról 2UV-ra.
1984. június 11.
A 13-as viszonylat részlegesen újra indul (Kápolna tér-Gubacsi út).
1984. június 11.
Megszűnik a visszafogó vágánykapcsolat az Epreserdő utcai iparvágány-kiágazásnál.
1984. június 11.
Megszűnik a deltavágány az Élessaroknál.
1984. május 21.
Típuscsere a 37-esen Ganzról 2T5C5-re, üzemeltetését Hungáriától Baross kocsiszín veszi át.
1984. május 21.
Újköztemető, Kozma utcai végállomás átépül.
1984. május 21.
Csúcs felőli vágánykapcsolat létesül a Salgótarjáni utcában a Hungária krt. előtt.
1984. május 21.
Baross kocsiszín Dobozi utcai kapcsolata újjáépül.
1984. május 21.
Asztalos Sándor utcai híd átadása, 4-es, 6-os kocsiszíni menetei ismét a hídon át, 37-es ismét eredeti útvonalán közlekedik.
1984. május 20.
A 23-as, 30-as és 31-es kiadását Ferencvárostól Száva kocsiszín veszi át. A 31-esen típuscsere UV+pót+UV-ról 2UV-ra.
1984. május 20.
A 2, 2/A viszonylatok kiadását Barosstól Ferencváros kocsiszín veszi át.
1984. május 20.
Ferencváros kocsiszín nem ad több 28-ast.
1984. április 2-24.
Kiépül a Domus csomópont (Lehel u-Róbert Károly krt. kereszteződése).
1984. március 5-április 28.
A Juhos utcai hurokvágány felújítása.
1984. március 1.
A 28-as részbeni kiadását Barosstól Hungária kocsiszín veszi át.
1984. március 1.
A 24-es kiadását Hungáriától Ferencváros veszi át.
1984. március 1-október 26.
Fehér úti vágányépítés, 13-as közlekedése szünetel.
1984. március 1-június 11.
Pályafelújítást végeznek a Ceglédi úton
1984. március 1.
Az 52-es villamos ismét az eredeti útvonalán közlekedik.
1984. február 28.
Megépül a BNV-hez vezető vonal HÉV összekötővágánya a Király vágány után.
1984. február 21-március 15.
Átépítik a Bécsi út-Vörösvári út csomópontot, beépítik a 17-es végállomásába a dozátor vágány kiágazását.
1984. február 4-június 4.
Külső Váci úti csatornaépítés, 10-es Újpest kocsiszínhez jár, 10/A szünetel.
1984. január 23.
A 36-os kocsikiadását Barosstól Hungária kocsiszín veszi át.
???
Megszűnik a Mező Imre úti csonkavágány a Festetics utcánál.

   1983.


1983. december 23.
Változik a 13-as útvonala: Örs vezér tere-Közvágóhíd.
1983. december 1.
Megindul a 47É viszonylat: Móricz Zsigmond körtér-Budafok, Varga Jenő tér között 1000-res motorkocsikkal.
1983. december 1.
Megszűnik a 43-as villamos és a Nagytétényi úti vonalrész a Csirkegyártól kifelé.
1983. november 27.
Rövidül a 13-as: Örs vezér tere-Gubacsi út között.
1983. november 25.
Típuscsere az 56-oson 1000-ről 2T5C5-re, a hűvösvölgyi végállomáson az egyszerű vágánykapcsolat iránya megfordul.
1983. november 8-december 22.
Jókai Mór utcai pályaépítés II. ütem. Megszűnik a szabótelepi kitérővágány.
1983. október 26.
Gyök felőli egyszerű vágánykapcsolat létesül az Izraelita temetőnél.
1983. október 26.
Maglódi úti villamospálya felújítás vége, a végállomást még építik.
1983. október 10.
Asztalos Sándor utcai híd lezárása, Hungária körúti kocsiszíni menetek az élessarkon keresztül.
1983. október 10.
Módosul az Akna utcai félreállóhely vágányhálózata.
1983. október 10.
Megszűnnek az Akna utcai tároló és rakodó iparvágányok, csak az utca felőli vágány marad meg.
1983. október 10.
Maglódi úti villamospálya felújítás vége, a pálya Akna utcáig történő részleges átadása.
1983. augusztus 29-december 22.
Nagysándor József utcai pályafelújítás.
1983. augusztus 15-szeptember 15.
Salgótarjáni úti pályafelújítás.
1983. július 19-augusztus 15.
Erzsébet királyné útjai és Kolozsvár utcai vágányépítés a Rákospatak utcától Rákospalota irányába.
1983. július 11.
Módosul a 13-as útvonala: Örs vezér tere - Pesterzsébet Szabótelep.
1983. július 6-11.
Átépül a Határ út-Nagykőrösi út csomópont.
1983. július 6.
Megszűnik az 51-es villamos és a Nagykőrösi úti vonalszakasz.
1983. július 4.
A 24-es villamos kiadását Barosstól Hungária kocsiszín veszi át.
1983. június 20.
Részleges típuscsere a 31-esen 2-ről 3 kocsis UV-ra.
1983. június 20.
A 28-as kiadását Hungáriától Ferencváros kocsiszín veszi át, egyúttal típuscsere Ganz-ról 2 UV-ra.
1983. június 13.
A 37-es részbeni kiadását Hungária visszavette Ferencvárostól, egyúttal típuscsere 3 kocsis UV-ról Ganz csuklósra.
1983. június 13.
A Salgótarjáni úton a Hungária körút után gyök felőli vágánykapcsolat létesül.
1983. június 13.
Az Asztalos Sándor utcai híd romlása miatt a 37-es útvonala rövidül:: Hungária krt-Élessarok.
1983. április 18.
A 36-os kiadását Hungáriától Baross kocsiszín veszi vissza.
1983. április 13.
Az Élessaroknál visszafogó vágánykapcsolat létesül.
1983. április 11.
Az Élessaroknál deltavágány létesül.
1983. április 11-től
Pályafelújítás a Jászberényi és Maglódi utakon az Élessaroktól kifelé.
1983. február 22-június 24.
Pályafelújítás a Gróza Péter rakparton a Döbrentei és Batthyány terek között.
1983. február 15.
A 37-es részbeni kiadását Hungáriától Ferencváros kocsiszín veszi át.
1983. február 15.
A 28-as kiadását Barosstól Hungária kocsiszín veszi át, egyúttal típuscsere történik 1200-asról Ganz csuklósra.
1983. február 15-től
Pályaépítés a Maglódi út-Sírkert utcában a Kada utcától kifelé.
1983. február 15-március 31.
Pályafelújítás az Erzsébet királyné útján a Rákospatak utca-Öv utca között.
1983. február 1.
Típuscsere az 56-oson 1000+5700-ról 1000-re.
1983. február 1-november 24.
A hűvösvölgyi vonal átépítése a Nagyhídtól kifelé (részleges egyvágányú közlekedéssel, ütemezetten).
1983. február 1.
A 36-os kiadását Barosstól Hungária kocsiszín veszi át.
1983. ??
Új, egyszerű vágánykapcsolat létesül Kispesten az Ady Endre úton a Tulipán utcánál.
1983. ??
Új, egyszerű vágánykapcsolat létesül Kispesten az Ady Endre úton a Határ útnál.

   1982.


1982. december 6.
Új megállóhely létesül a 41-es villamos vonalán Pék utca elnevezéssel.
1982. december 5.
Angyalföld kocsiszín előtt egyszerű vágánykapcsolat létesül.
1982. november 23-december 20.
Pályafelújítás az Erzsébet királyné útján és a Kolozsvár utcában az Öv utca és a MÁV-telep között.
1982. szeptember 19.
A Szilágyi Erzsébet fasori és Vöröshadsereg (Hűvösvölgyi) úti vágányépítés vége, az 56-os ismét eredeti útvonalán közlekedik.
1982. szeptember 7-december 5.
Angyalföld kocsiszín előtt a Pozsonyi úton teljesen átépül a pálya.
1982. szeptember 7.
Megszűnik Angyalföld kocsiszín előtt a hurokvágány.
1982. július 18.
Módosul a Lehel utca-Dózsa György út elágazás.
1982. július 6-18.
Lehel utcai átépítés a Bulcsú utca-Róbert Károly krt. között.
1982. július 6.
Megszűnik a Bulcsú utcai kettős vágánykapcsolat, helyette egyszerű vágánykapcsolat kerül beépítésre.
1982. július 1.
Bezár Újpest kocsiszín.
A 10/A kiadását Angyalföld kocsiszín veszi át ikerkocsikkal.
A 10-es kiadását Angyalföld visszaveszi, egyúttal típuscsere 2T5C5-re.
1982. június 8.
Üzembe helyezik a jelzőberendezést a Deák téren.
1982. május 24.
Pacsirtatelepen egyszerű vágánykapcsolat létesül.
1982. május 24.
Pesterzsébeten a Vörösmarty utcai vágányépítés vége, a 31-es és 52-es villamosok ismét eredeti útvonalukon közlekednek.
1982. május 3.
Visszafogó vágánykapcsolat létesül Újpest kocsiszín előtt
Megszűnik a Váci úti vonalszakasz az Árpád híd és Újpest kocsiszín között.
Új járat indul 10É jelzéssel Rákospalota, Kossuth utca és Újpest kocsiszín között.
A 10-es kiadását Újpest átveszi Angyalföldtől, 1200-assal.
A 10A újraindul, Újpestről, ikerkocsikkal.
Megszűnik az 55-ös és 55É villamos.
Megszűnik a 3-as villamos, helyette a 3V járat kerül meghosszabbításra az Árpád útig.
1982. április 19-30.
Átépül a Ferde utcai ív.
1982. április 5-22.
Kitérőcsere Budagyöngyénél.
1982. március 23.
Lánchíd budai aluljáró átépítésének vége, a 9-es és 19-es ismét eredeti útvonalán közlekedik.
1982. február 22.
Részleges típuscsere a 41-esen és a 43-ason 1600-ról 1500-ra.
1982. ??
Száva kocsiszínben elbontják a hátsó kapu közelében lévő nem használt kitérőket.
1982. ??
Kispest kocsiszínben elbontják a csarnoki lírát.
1982. ??
Angyalföld kocsiszín teljes átépítése
1982. ??
Megszűnik Újpesten a Baross utcában az Irányi Dániel utca-Arany köz vonalszakasz.
1982. ??
Újpesten megszűnik az Angyal köz-Zsilip utcai vonalszakasz és az iparvágányok túlnyomó többsége.

   1981.




1981. december 30.
Megépül a Bulcsú utcai félreállóvágány.
Üzembe helyezik az új Élmunkás téri végállomást.
1981. november 9-1982. május 23.
A pesterzsébeti nagyhurok nagypaneles átépítése 2.
1981. október 31.
Megszűnik a János kórházi hurokban lévő félreálló csonkavágány.
1981. október 22-1982. szeptember 18.
Hűvösvölgyi vonal felújítása Budagyöngye-Hűvösvölgy között.
1981. október 12.
Változik a Moszkva tér Szilágyi Erzsébet fasor felőli végének vágányhálózata.
1981. október 5-1982. március 22.
Lánchíd budai aluljáró átépítése.
1981. szeptember 28-október 11.
Pályafelújítás a Szilágyi Erzsébet fasorban a Moszkva tér és Budagyöngye között.
1981. szeptember 12-20
Vágányépítés a Maglódi úton a Sírkert útnál.
1981. szeptember 7-november 8.
A pesterzsébeti nagyhurok nagypaneles átépítése 1.
1981. augusztus 23-november 16.
Pályafelújítás a Thököly úton a Mexikói út-Verseny utca között.
1981. június 8-augusztus 22.
Pályafelújítás a Thököly úton a Mexikói út-Rákospatak között.
1981. június 8.
Átadják az átépített Boráros teret.
1981. május 4-június 7.
Pályafelújítás a 2-es vonalán a Közraktár utcában és a Lánchíd pesti aluljárójában.
1981. május 4-22.
Pályafelújítás a Thököly úton a Mexikói út-Bosnyák tér között.
1981. május 1.
A Kruzslák Béla utcánál megépül a "végleges" végállomás, kettős vágánykapcsolattal.
1981. április 1.
Megszűnik a Váci úti villamosvonal a Nagykörút és az Árpád híd között, beleértve a Dózsa György úti szakaszt is. A 3-as, 55-ös és 55É a Kruzslák Béla utcáig rövidül, ahol ideiglenes visszafogóhely létesül. Típuscsere a 3-ason 1500+pótról Bengálira, az 55-ösön pedig 1000+2 pótról ikerkocsira.
A Lehel úton a Bulcsú utcánál ideiglenes végállomás létesül, a 12-es és 14-es idáig rövidül. A 14-es másik végállomása Újpest, István térre módosul.
Típusváltás a 41-es és 43-as viszonylatokon 1900-as ikerkocsiról 1000, 1600-as szóló motorkocsikra.
1981. március 20-július 27.
A Kőrösi Csoma Sándor út átépítése az Élessarok és a Pataki István tér között.
1981. március 7-15.
Béke úti felújítás a Frangepán utca-Béke tér szakaszon.
1981. február 2.
Az 56-os kiadását Óbudától Szépilona veszi át.
1981. február 2-április 30.
Szilágyi Erzsébet fasori pályafelújítás a Moszkva tér-Szamos utca között.
1981. január 19.
Megszűnik a villamosforgalom az Árpád hídon, a Vörösvári úton, a Flórián téren, a Pacsirtamező és Nagyszombat utcákban, megszűnik a Bokor utcai hurok is. Megszűnnek a 11-es, 11É és 33-as viszonylatok, utóbbi helyett 33V jelű autóbusz indul.
Meghosszabbodik a 17-es, a Vörösvári út-Margit híd között jár.
A 9-es kocsikiadását Budafoktól Óbuda kocsiszín veszi át.
Típuscsere a 3-ason 2000-res ikerkocsiról és 1000/1600+2 pótról 1500+pótra.
1981. január 13.
Megszűnik a 67-es villamos vonalán a Mexikói út/Thököly út megállóhely.
1981. január 10.
Típuscsere a 31-esen UV+pót+UV-ról 2 UV-ra.
1981. január 8.
Típuscsere a 23-ason UV+pót+UV-ról 2 UV-ra.
1981. január 5.
A 10-es kiadását Újpesttől Angyalföld kocsiszín veszi át, egyúttal típuscsere történik ikerkocsiról 2T5C5-re.
1981. január 4. Új, 52A viszonylat indul a Határ út és a Gubacsi út között.
Típuscsere a 42-esen és az 52-esen UV-pót+UV-ról 2 UV-ra.
1981. január 2.
Típuscsere a 36-oson Bengáliról Ganz csuklósra.
1981. január 1. Változik a vágányhálózat a Moszkva tér Mártírok útja felőli végénél.
Típuscsere a 30-ason UV+pót+UV-ról 2 UV-ra.
Szünetel a 10A viszonylat.
Megszűnik a 8-as villamos.
1981. ??
A Fehér úti főműhelyben megépül a próbapálya és az udvari vágányok egy része.
1981. ??
Baross kocsiszínben elbontanak egy használaton kívüli kitérőt.
1981. ??
Megszűnik a Mártírok útján a Török utca előtt lévő egyszerű vágánykapcsolat.
1981. ??
Megszűnik az Ecseri úton az Üllői útnál lévő két egyszerű vágánykapcsolat közül az egyik.
1981. ??
Megszűnik Újpesten a 8-as villamos hurka és a kapcsolódó iparvágányok.

   1980.




1980. november 11-1981. január 1.
Vágányzár és átépítés a Moszkva tér I. és II. vágányán.
1980. október 23.
Típuscsere a 10-esen 1200-asról ikerkocsira.
1980. október 18.
Típuscsere a 18-ason UV+pót+UV-ról 2T5C5-re, kiadását Szépilona és Budafok közösen végzi, Óbuda nem ad rá több UV+pót+UV szerelvényt.
1980. október 17.
Üzembe helyezik az új Deák téri végállomást, a 47, 49-es villamosok odáig rövidülnek.
1980. október 13-19.
Vágányfelújítás a külső Váci úton.
1980. október 1.
Megszűnik a 69É járat, szerepét a 179É autóbusz veszi át.
1980. szeptember 29.
Az Ecseri útnál befejeződik a vágányépítés, a 13-as újra átmegy az Üllői úton, a 13/A viszonylat megszűnik. Ferencváros ikerkocsijait Száva kocsiszín 1500+pót szerelvényei váltják.
1980. szeptember 21.
56-ost Óbuda  vegyesen ad ki Szépilonával.
1980. szeptember 1.
Típuscsere a 11-esen Ganz csuklósról 2UV-re, kiadását Hungáriától Óbuda kocsiszín veszi vissza.
1980. augusztus 19.
Újraindul a 17-es a Margit híd - Margit kórház között, Óbuda kocsiszín 2UV szerelvényeivel.
1980. augusztus 13.
Jelzőlámpás csomópontot telepítenek a Gubacsi útra az Illatos útnál.
1980. július 30.
Típuscsere a 67-esen 1500+pótról UV+pót+UV-re.
1980. július 18.
Jelzőlámpát telepítenek a Kelemen László utcai csomópontba.
1980. július 15.
A 23-as villamos újra átmegy az Üllői úton, a 23/A viszonylat megszűnik.
1980. július 3.
URH készüléket telepítenek a 4-es, 6-os villamosokra.
1980. július 1.
Az 51-es kiadását Ferencvárostól Száva kocsiszín veszi át, egyúttal típuscsere is történik ikerkocsiról 1500-ra.
1980. július 1.
Megindul az 50/A viszonylat Kispest, Határ út és Kispest, Villanytelep között.
1980. június 27.
Típuscsere a 14-esen UV+pót+UV-ról 2T5C5-re.
1980. június 25.
A 13-as villamos az Örs vezér tere felől az Üllői útig közlekedik ahol csonkavágányon fog vissza.
1980. június 16.
A 18-as viszonylatra Budafok kocsiszín is ad UV+pót+UV szerelvényt.
1980. június 16.
A 37-es viszonylaton Hungária Ganz csuklósai mellett megjelennek Ferencváros kocsiszín UV+pót+UV szerelvényei is.
1980. június 16.
Átépül a Móricz Zsigmond körtér, felkészülve a Tátra villamosok közlekedésére.
1980. június 16.
Megszűnik a Bajcsy-Zsilinszky úti vonalszakasz a Markó utca és a Deák tér között, valamint a Markó utcai végállomás.
1980. június 16-október 16.
A Szabadság híd felújítása miatt szünetel a villamosforgalom a Kiskörút - Bajcsy-Zsilinszky út útvonalon.
1980. június 16.
Típuscsere a 10-esen ikerkocsiról 1200-asra.
1980. június 13.
Véget ér a Petőfi hídi vágányzár, újra indul a 4-es, 6-os, 6É Budára. Az Irinyi József utca átépítése során széthúzásra kerül a Goldman György téri hurokvágány kiágazása, valamint megépül az osztályozó a Karinthy Frigyes útnál.
1980. június 6.
Típuscsere a 12-esen UV+pót+UV-ról 2T5C5-re.
1980. április 1.
A 61-es kiadását Szépilona átvette Óbudától és Hungáriától, egyúttal itt is megjelennek a a 2T5C5 szerelvények Ganz csuklós helyett.
1980. március 31.
Felmondják a kőbányai Mélyfúró vállalat iparvágányának kiszolgálását
1980. március 30.
- Megszűnik az Üllői úti villamosvonal a Nagyvárad tér és a Határ út között, megszűnik a Nagyvárad téri végállomás és a népligeti próbapálya is. Száva kocsiszín kapcsolatai módosulnak.

- Új, Határ úti végállomások üzembe helyezése (42, 50, 52)

- Új, Határ úti vonalszakasz üzembe helyezése az Ady Endre út és a Nagykőrösi út között.

- Megszűnnek az Könyves Kálmán körúti megosztott végállomások az Üllői útnál, megkezdik a folyó pálya helyreállítását. Egyúttal felújítják a Könyves Kálmán körút Üllői út - Vajda Péter utca szakaszát.

- Módosul a 13-as villamos útvonala: az Örs vezér tere - Használtcikk piac között jár. Kiadását Száva kocsiszíntől Ferencváros kocsiszín veszi át.

- Rövidül és újraindul a 42-es villamos: Kispest, Határ út - Tóth Árpád utca

- Rövidül az 50-es villamos: Kispest, Határ út - Pestlőrinc, Béke tér között jár.

- Rövidül az 50É viszonylat: Kispest, Határ út - Pestlőrinc, Béke tér között jár. Kieső szakaszát a 182É busz pótolja.

- Rövidül az 51-es villamos: Használtcikk piac és Pestimre, Vörösfény utca között jár.

- Megszűnik az 50A járat.

- Megszűnik az 51A járat.

- Megindul az 52-es villamos Kispest, Határ út - Pesterzsébet, Pacsirtatelep között.

- A 23-as kiadását Ferencvárostól Száva kocsiszín veszi át, egyúttal típuscsere is történik ikerkocsikról UV+pót+UV-re.

- Típuscsere a 23/A-n ikerkocsiról UV+pót+UV-re.
1980. március 29. Az M3-as metró Nagyvárad tér - Kőbánya-Kispest (II/A) szakaszának átadása, amelyhez kapcsolódóan másnaptól a fenti változások lépnek életbe
1980. március 20.
A 11-es kiadását Óbuda kocsiszíntől Hungária kocsiszín veszi át.
1980. március 10.
Módosul a Határ út - Nagykőrösi úti csomópont vágányhálózata, új kanyarodó irányok épülnek ki.
1980. március 7-30.
Határ úti vágányépítés az Ady Endre út és a Nagykőrösi út közt.
1980. március 3.
A 8-as és 10A járatok kiadását Angyalföld kocsiszín visszaveszi Újpest kocsiszíntől (utóbbi kiadása Angyalföld és Újpest közt az év során többször változik), valamint típuscsere történik a 10/A-n ikerkocsikról 1200-as csuklósra.
1980. március 3-tól
Béke úti vágányfelújítás a Frangepán utca - Pozsonyi út között.
1980. február 1.
A 18-as viszonylatra Óbuda kocsiszín is ad UV+pót+UV egységeket.
1980. február 1.
Forgalomba állnak az első Tátra villamosok Budapesten, elsőnek az 59-es viszonylaton.
1980. január 23-április 29.
Kőbánya központ átépítéséhez kapcsolódóan átépítik a Zalka Máté téri villamospályát.
1980. január 21.
Újra közlekedik a 13/A villamos.
1980. január 14.
Megszűnik a 65-ös és a 65É jelzésű villamos.
1980. január 3.
Megszűnik a 64V jelzésű villamospótló busz, helyette a 82-es trolibusz indul.
1980. január 1.
A 8-as villamos kiadását Újpest kocsiszín vette át Angyalföld kocsiszíntől.
1980. ??
Megszűnik Ferencváros kocsiszínnél a raktári vágány bekötése.
1980. ??
Megszűnik Pestlőrinc, Béke téren a Pft. csonkavágány.
1980. ??
A Határ út - Gubacsi út csomópontban visszafogóhely épül.
1980. ??
Megszűnik a 43-as villamos vonalán a Diósárok forgalmi kitérő.

- Pályafelújítások nélkül
Szöveges bemutató
 Ugrás:  1980.  1981.  1982.  1983.  1984.  1985.  1986.  1987.  1988.  1989.  1990-2009.  2010-2019.  2020-2029.

Vissza a kezdőlapra