1989. |
|
|
|
1989.
december
2-12.
|
Vágányépítés a Thököly
út-Hungária krt. csomópontban.
|
1989.
november
27.
|
Megszűnik a 12-es Juhos
utcai hurokvágánya, helyette kétvágányú fejvégállomás épül ki.
|
1989.
szeptember
19.
|
Új megállópár létesítése az
59-es viszonylaton Zólyomi lépcső néven.
|
1989.
szeptember
12-október 9.
|
Újpest István téren a
villamospályát új nyomvonalra helyezik, egyúttal megszűnik a korábban
üzemen kívül helyezett 8-as villamos kiágazása.
|
1989.
szeptember
4.-től
|
A 23-as villamos
kocsikiadását Hungária és Ferencváros kocsiszínek közösen végzik.
|
1989.
szeptember
2-tól
|
Megszűnik a 6-os éjszakai
villamos, helyette autóbusz indul.
|
1989.
augusztus
15-én
|
A Nagykörúton a November 7.
tér előtt lévő vágánykapcsolatot áthelyezik a kereszteződés utánra, az
Aradi utcához.
|
1989.
július
11-augusztus 15.
|
Több megállóhelyet
áthelyeznek a Nagykörúton (Baross u, Majakovszkíj u, Wesselényi u, Nov.
7. tér).
|
1989.
április
23.
|
Megszűnik a Fehérvári úton
az Ulászló utcánál lévő egyszerű vágánykapcsolat.
|
1989.
április
22-október 6.
|
Nosztalgia
villamosok közlekednek hétvégenként a Duna part mindkét oldalán.
|
1989.
március
13-17.
|
Kiépítik a pályából a Vajda
Péter utcában a Golgota utcai hurok kiágazását, a Könyves Kálmán
körúton Ferencváros kocsiszín előtt pedig egyszerű vágánykapcsolat
beépítésével alakítják át az 1-es kapu előtti vágányhálózatot.
|
1989.
január 1.
|
Típuscsere a 19-esen
UV+pót+UV-ról 2 UV-ra.
|
1988. |
|
|
|
1988.
november
27.
|
A 29-es villamosok e napon
közlekednek utoljára lóverseny miatt.
|
1988.
október
18. |
Egy
pályafelújítás keretében
kiépítik a Hámán Kató úti villamospályából a Kábeltelep kiágazását.
|
1988.
május
10-től
|
A 41-es
villamos egyvágányú szakaszán Rózsavölgy alsó-Kelenvölgy között
jelzőberendezést helyeznek üzembe.
|
1988.
április
1.
|
Új megállópárt létesítenek
a 12-es, 14-es villamos vonalán Dévai utca elnevezéssel.
|
1988.
január 1.
|
Típuscsere a 36-oson Ganz
csuklósról 2 T5C5-re, egyúttal üzemeltetését Hungáriától Baross
kocsiszín veszi át
Típuscsere a 41-esen 2 T5C5-ről 2 UV-ra
Típuscsere a 62-esen UV+pót+UV-ról 2 UV-ra
Típuscsere a 67-esen UV+pót+UV-ról 2 UV-ra
|
1987. |
|
|
|
1987. október 27.
|
Új megállóhelyet
létesítenek a 17-esen Perényi út néven.
|
1987.
szeptember
14.
|
Megszűnik
a Bihari útból a Jegenye utcai kiágazás.
|
1987.
augusztus
28.
|
Kiépítik a pályából a
Thököly úton a Cházár András utcai használaton kívüli
iparvágány-kiágazást.
|
1987.
augusztus
20.
|
Egy
pályafelújítás keretében megszűnik a Szarvas téri
végállomás, helyette egyszerű visszafogóhelyet alakítanak ki.
|
1987.
július
21.
|
Meghosszabbodik az 1-es
villamos a Kacsóh Pongrác útig.
|
1987.
június
30.
|
Megszűnik a Vadaskerti
útnál lévő egyszerű vágánykapcsolat.
|
1987.
június
9-július 15.
|
A
Dobozi utcai vágányok átépítése, egyszerű vágánykapcsolat
létesítése. |
1987.
április
18.
|
A
Vöröshadsereg úti pályafelújítás keretében
Villanytelepnél a két egyszerű vágánykapcsolatból csak egyet építenek
újjá, továbbá átépül a Béke téri végállomás is.
|
1986. |
|
|
|
1986.
december 15.
|
Baross kocsiszín is ad 18-ast.
|
1986.
december 15.
|
A 12É viszonylat megszűnik,
helyette 14É létesül.
|
1986.
december 15.
|
Új vonalszakasz épül Újpest
Szilágyi utcától Káposztásmegyerig, a 14-es villamost meghosszabbítják
Káposztásmegyer Szilas patakig.
|
1986.
november 1.
|
Megszűnik a 9-es villamos.
|
1986. október
1.
|
A Mester utcai végállomás átépül
3-ról 2 vágányosra, angol váltó kerül beépítésre.
|
1986.
szeptember 1.
|
Típuscsere az 50É-n
UV+pót+UV-ról 2 UV-re
|
1986.
szeptember 1. |
Típuscsere az 50A-n
UV+pót+UV-ról 2 UV-re
|
1986.
augusztus 26-szeptember 23.
|
Újpest, Szilágyi utca átépítése:
káposztásmegyeri új vonal kiágazásának beépítése, a gyök felőli
vágánykapcsolat megszüntetése, csúcs felőli vágánykapcsolat létesítése.
|
1986.
augusztus 11-25.
|
Újpest központ átépítése. Az
Árpád úti átszelések és vágánykapcsolatok elbontása.
|
1986. július
19.
|
A Kőbányai úti MÁV híd alatt a
Horog utcánál egyvágányú pálya létesül.
|
1986. június
24.
|
Megszűnik Újpesten az Árpád úti
használaton kívüli villamospálya.
|
1986. június
3-augusztus 31.
|
Megszűnik a
vágányfonódás Budafok elágazásnál, és a kocsiszínnél a csúcs felőli
egyszerű vágánykapcsolat.
|
1986.
április 28-május 20.
|
Vágányzár
a Határ út-Nagykőrösi út kereszteződésében a Nagykőrösi úti felüljáró
építése miatt.
|
1986. május 4.
|
Típuscsere a 44-esen
UV+pót+UV-ról 2UV-ra.
|
1986. március
24-április 30.
|
Megszűnik a
Ganz gyár iparvágány kiágazása és az ottani visszafogóhely, cserébe a
Kőbányai út 21-nél új visszafogóhely létesül.
|
1986. tavasz
|
Megszűnik a Váci úti használaton
kívüli villamospálya a Megyeri út-Árpád út között.
|
1985. |
|
|
|
1985.
december 17.
|
Rákospalota Kossuth utca
végállomáson megszűnik a 10-es villamos kiágazása.
|
1985.
július 30.
|
Kiépítik a Lehel utcai pályából
a Dózsa György úti kiágazás maradványait.
|
1985. június
|
Gubacsi úti hurokvégállomás
megépítése.
|
1985. június
1.
|
Típuscsere az 1-esen és a
14-esen 2T5C5-ről 3T5C5-re.
|
1985. június
1.
|
Megszűnik a 10-es viszonylat.
|
1985. május
|
A Váci úti használaton kívüli
villamospálya elbontása az Árpád út és Újpest kocsiszín között.
|
1985. május 1.
|
A 3V busz meghosszabbodik
Újpest, Szilágyi utcáig.
|
1985. január
1.
|
Megszűnik a 47É viszonylat.
|
1984. |
|
|
|
1984.
december 1.
|
Megszűnik a 10/É járat, helyette
a 12/É indul.
|
1984.
november 6.
|
Megszűnik a Beller Imre utcai
vonalszakasz.
|
1984.
november 6.
|
Új összeköttetés létesül a
Vörösvári út és Filatorigát HÉV teherpályaudvar között.
|
1984.
november 6.
|
A 3V villamospótló buszjárat az
Árpád hídig rövidül, a 33V megszűnik.
|
1984.
november 6.
|
Kiépül az 1-es villamos pályája
a Bécsi út és a Lehel utca között, megindul az 1-es viszonylat
2T5C5-tel, Angyalföld és Óbuda kocsiszínek üzemeltetésében.
|
1984.
november 1.
|
A 9-es villamos kiadását
Óbudától Budafok kocsiszín veszi át.
|
1984. október
27.
|
A 13-as villamos az Örs vezér
tere-Gubacsi út között közlekedik.
|
1984. október
12.
|
Áthelyezik a kereszteződés
utánra a 12-es, 14-es villamosok Gyöngyösi utca megállóhelyét az
Élmunkás tér irányába.
|
1984.
szeptember 20.
|
Megszűnik az Orczy téri
hurokvágány.
|
1984.
szeptember 20.
|
Átépül Baross kocsiszín és annak
Baross utca felőli vágányhálózata.
|
1984.
szeptember 3-27.
|
Az Élessarok átépítése,
megszűnik a visszafogó vágánykapcsolat.
|
1984.
szeptember 1.
|
Típuscsere a 10-esen 1900, 2000
ikerkocsiról 2T5C5-re.
|
1984.
szeptember 1.
|
Típuscsere a 41-esen 1000-ről
2T5C5-re.
|
1984.
szeptember 1.
|
Típuscsere a 12-esen 2-ről
3T5C5-re.
|
1984.
szeptember 1.
|
Megszűnik a 10/A.
|
1984.
szeptember 1.
|
Az összes régi típusú, 2
tengelyes villamoskocsi forgalomból történő kivonása (kivéve UV pót).
|
1984.
augusztus 1.
|
Típuscsere a 23-ason 2UV-ról
Ganzra, üzemeltetését Szávától Hungária kocsiszín veszi át.
|
1984.
augusztus 1.
|
Típuscsere a 28-ason Ganzról
2T5C5-re, üzemeltetését Hungáriától Baross kocsiszín veszi át.
|
1984. június
11.
|
52/A megszűnik.
|
1984. június
11.
|
Típuscsere a 13-as viszonylaton
1500+pót-ról
2UV-ra.
|
1984.
június
11.
|
A 13-as
viszonylat részlegesen
újra indul (Kápolna tér-Gubacsi út).
|
1984. június
11.
|
Megszűnik a visszafogó
vágánykapcsolat az Epreserdő utcai iparvágány-kiágazásnál.
|
1984. június
11.
|
Megszűnik a deltavágány az
Élessaroknál.
|
1984. május
21.
|
Típuscsere a 37-esen Ganzról
2T5C5-re, üzemeltetését Hungáriától Baross kocsiszín veszi át.
|
1984. május
21.
|
Újköztemető, Kozma utcai
végállomás átépül.
|
1984. május
21.
|
Csúcs felőli vágánykapcsolat
létesül a Salgótarjáni utcában a Hungária krt. előtt.
|
1984. május
21.
|
Baross kocsiszín Dobozi utcai
kapcsolata újjáépül.
|
1984.
május
21.
|
Asztalos
Sándor utcai híd
átadása, 4-es, 6-os kocsiszíni menetei ismét a hídon át, 37-es ismét
eredeti útvonalán közlekedik.
|
1984. május
20.
|
A 23-as, 30-as és 31-es kiadását
Ferencvárostól Száva kocsiszín veszi át. A 31-esen típuscsere
UV+pót+UV-ról 2UV-ra.
|
1984. május
20.
|
A 2, 2/A viszonylatok kiadását
Barosstól Ferencváros kocsiszín veszi át
|
1984. május
20.
|
Ferencváros kocsiszín nem ad
több 28-ast.
|
1984. április
2-24.
|
Kiépül a Domus csomópont (Lehel
u-Róbert Károly krt. kereszteződése).
|
1984. március
1.
|
A 28-as részbeni kiadását
Barosstól Hungária kocsiszín veszi át
|
1984. március
1.
|
A 24-es kiadását Hungáriától
Ferencváros veszi át.
|
1984.
március
1.
|
Az 52-es
villamos ismét az
eredeti útvonalán közlekedik.
|
1984. február
28.
|
Megépül a BNV-hez vezető vonal
HÉV összekötővágánya a Király vágány után.
|
1984. február
21-március 15.
|
Átépítik a Bécsi út-Vörösvári út
csomópontot, beépítik a 17-es végállomásába a dozátor vágány kiágazását.
|
1984. január
23.
|
A 36-os kocsikiadását Barosstól
Hungária kocsiszín veszi át.
|
???
|
Megszűnik a Mező Imre úti
csonkavágány a Festetics utcánál.
|
1983. |
|
1983.
december 23.
|
Változik a 13-as útvonala: Örs
vezér tere-Közvágóhíd.
|
1983.
december 1.
|
Megindul a 47É viszonylat:
Móricz Zsigmond körtér-Budafok, Varga Jenő tér között 1000-res
motorkocsikkal.
|
1983.
december 1.
|
Megszűnik a 43-as villamos és a
Nagytétényi úti vonalrész a Csirkegyártól kifelé.
|
1983.
november 27.
|
Rövidül a
13-as: Örs vezér
tere-Gubacsi út között.
|
1983.
november 25.
|
Típuscsere az 56-oson 1000-ről
2T5C5-re
|
1983.
november 8-december 22.
|
Jókai Mór utcai pályaépítés II.
ütem. Megszűnik a szabótelepi kitérővágány. |
1983. október
26.
|
Gyök felőli egyszerű
vágánykapcsolat létesül az Izraelita temetőnél.
|
1983. október
10.
|
Módosul az Akna utcai
félreállóhely vágányhálózata.
|
1983. október
10.
|
Megszűnnek az Akna utcai tároló
és rakodó iparvágányok, csak az utca felőli vágány marad meg.
|
1983.
július 6-11.
|
Átépül a Határ út-Nagykőrösi út
csomópont.
|
1983. július
6.
|
Megszűnik az 51-es villamos és a
Nagykőrösi úti vonalszakasz.
|
1983. július
4.
|
A 24-es villamos kiadását
Barosstól Hungária kocsiszín veszi át.
|
1983. június
20.
|
Részleges típuscsere a 31-esen
2-ről 3 kocsis UV-ra.
|
1983. június
20.
|
A 28-as kiadását Hungáriától
Ferencváros kocsiszín veszi át, egyúttal típuscsere Ganz-ról 2 UV-ra.
|
1983. június
13.
|
A 37-es részbeni kiadását
Hungária visszavette Ferencvárostól, egyúttal típuscsere 3 kocsis
UV-ról
Ganz csuklósra.
|
1983. június
13.
|
A Salgótarjáni úton a Hungária
körút után gyök felőli vágánykapcsolat létesül.
|
1983. június
13.
|
Az Asztalos Sándor utcai híd
romlása miatt a 37-es útvonala rövidül:: Hungária krt-Élessarok.
|
1983. április
18.
|
A 36-os kiadását Hungáriától
Baross kocsiszín veszi vissza.
|
1983. április
13.
|
Az Élessaroknál visszafogó
vágánykapcsolat létesül.
|
1983.
április 11.
|
Az Élessaroknál deltavágány
létesül.
|
1983.
február 15.
|
A 37-es
részbeni kiadását Hungáriától Ferencváros kocsiszín veszi át.
|
1983. február
15.
|
A 28-as kiadását Barosstól
Hungária kocsiszín veszi át, egyúttal típuscsere történik 1200-asról
Ganz csuklósra.
|
1983. február
1.
|
Típuscsere az 56-oson
1000+5700-ról 1000-re.
|
1983.
február 1.
|
A 36-os
kiadását Barosstól Hungária kocsiszín veszi át.
|
1983. ??
|
Új, egyszerű vágánykapcsolat
létesül Kispesten az Ady Endre úton a Tulipán utcánál.
|
1983. ??
|
Új, egyszerű vágánykapcsolat
létesül Kispesten az Ady Endre úton a Határ útnál.
|
1982. |
|
1982.
december 6.
|
Új megállóhely létesül a 41-es
villamos vonalán Pék utca elnevezéssel.
|
1982.
december 5.
|
Angyalföld kocsiszín előtt
egyszerű vágánykapcsolat létesül.
|
1982.
szeptember 7-december 5.
|
Angyalföld kocsiszín előtt a
Pozsonyi úton teljesen átépül a pálya.
|
1982.
szeptember 7.
|
Megszűnik Angyalföld kocsiszín
előtt a hurokvágány.
|
1982. július
18.
|
Módosul a Lehel utca-Dózsa
György út elágazás.
|
1982. július
6.
|
Megszűnik a Bulcsú utcai kettős
vágánykapcsolat, helyette egyszerű vágánykapcsolat kerül beépítésre.
|
1982.
július 1.
|
Bezár Újpest kocsiszín.
A 10/A kiadását Angyalföld kocsiszín veszi át ikerkocsikkal.
A 10-es kiadását Angyalföld visszaveszi, egyúttal típuscsere 2T5C5-re.
|
1982. június
8.
|
Üzembe helyezik a
jelzőberendezést a Deák téren.
|
1982. május
24.
|
Pacsirtatelepen egyszerű
vágánykapcsolat létesül.
|
1982.
május 3.
|
Visszafogó vágánykapcsolat
létesül Újpest kocsiszín előtt
Megszűnik a Váci úti vonalszakasz az Árpád híd és Újpest kocsiszín
között.
Új járat indul 10É jelzéssel Rákospalota, Kossuth utca és Újpest
kocsiszín között.
A 10-es kiadását Újpest átveszi Angyalföldtől, 1200-assal.
A 10A újraindul, Újpestről, ikerkocsikkal.
Megszűnik az 55-ös és 55É villamos.
Megszűnik a 3-as villamos, helyette a 3V járat kerül meghosszabbításra
az Árpád útig.
|
1982. február
22.
|
Részleges típscsere a 41-esen és
a 43-ason 1600-ról 1500-ra.
|
1982. ??
|
Száva kocsiszínben elbontják a
hátsó kapu közelében lévő nem használt kitérőket.
|
1982. ??
|
Kispest kocsiszínben elbontják a
csarnoki lírát.
|
1982. ??
|
Angyalföld kocsiszín teljes
átépítése |
1982. ??
|
Megszűnik Újpesten a Baross
utcában az Irányi Dániel utca-Arany köz vonalszakasz.
|
1982. ??
|
Újpesten megszűnik az Angyal
köz-Zsilip utcai vonalszakasz és az iparvágányok túlnyomó többsége.
|
1981. |
|
|
|
1981.
december 30.
|
Megépül a Bulcsú utcai
félreállóvágány.
Üzembe helyezik az új Élmunkás téri végállomást.
|
1981. október
31.
|
Megszűnik a János kórházi
hurokban lévő félreálló csonkavágány.
|
1981. október
12.
|
Változik a Moszkva tér Szilágyi
Erzsébet fasor felőli végének vágányhálózata.
|
1981. június
8.
|
Átadják az átépített Boráros
teret.
|
1981. május 1.
|
A Kruzslák Béla utcánál megépül
a "végleges" végállomás, kettős vágánykapcsolattal.
|
1981.
április 1.
|
Megszűnik a Váci úti
villamosvonal a Nagykörút és az Árpád híd között, beleértve a Dózsa
György úti szakaszt is. A 3-as, 55-ös és 55É a Kruzslák Béla utcáűig
rövidül, ahol ideiglenes visszafogóhely létesül. Típuscsere a 3-ason
1500+pótról Bengálira, az 55-ösön pedig 1000+2 pótról ikerkocsira.
A Lehel úton a Bulcsú utcánál ideiglenes végállomás létesül, a 12-es és
14-es idáig rövidül. A 14-es másik végállomása Újpest István térre
módosul.
Típusváltás a 41-es és 43-as viszonylatokon 1900-as ikerkocsiról 1000,
1600-as szóló motorkocsikra.
|
1981. március
20-július 27.
|
A Kőrösi Csoma Sándor út
átépítése az Élessarok és a Pataki István tér között.
|
1981. február
2.
|
Az 56-os kiadását Óbudától
Szépilona veszi át.
|
1981.
január 19.
|
Megszűnik a villamosforgalom
az Árpád hídon, a Vörövári úton, a Flórián téren, a Pacsirtamező és
Nagyszombat utcákban, megszűnik a Bokor utcai hurok is. Megszűnnek a
11-es, 11É és 33-as viszonylatok, utóbbi helyett 33V jelű autóbusz
indul.
Meghosszabbodik a 17-es, a Vörösvári út-Margit híd között jár.
A 9-es kocsikiadását Budafoktól Óbuda kocsiszín veszi át.
Típuscsere a 3-ason 2000-res ikerkocsiról és 1000/1600+2 pótról
1500+pót-ra.
|
1981. január
13.
|
Megszűnik a 67-es villamos
vonalán a Mexikói út/Thököly út megállóhely.
|
1981. január
10.
|
Típuscsere a 31-esen
UV+pót+UV-ról 2 UV-ra.
|
1981. január
8.
|
Típuscsere a 23-ason
UV+pót+UV-ról 2 UV-ra.
|
1981. január
5.
|
A 10-es kiadását Újpesttől
Angyalföld kocsiszín veszi át, egyúttal típuscsere történik
ikerkocsiról 2T5C5-re. |
1981.
január 4. |
Új, 52A viszonylat indul a
Határ út és a Gubacsi út között.
Típuscsere a 42-esen és az 52-esen UV-pót+UV-ról 2 UV-ra.
|
1981. január
2.
|
Típuscsere a 36-oson Bengáliról
Ganz csuklósra.
|
1981.
január 1. |
Változik a vágányhálózat a
Moszkva tér Mártírok útja felőli végénél.
Típuscsere a 30-ason
UV+pót+UV-ról 2 UV-ra.
Szünetel a 10A viszonylat.
Megszűnik a 8-as villamos.
|
1981. ??
|
A Fehér úti főműhelyben megépül
a próbapálya és az udvari vágányok egy része.
|
1981. ??
|
Baross kocsiszínben elbontanak
egy használaton kívüli kitérőt.
|
1981. ??
|
Megszűnik a Mártírok útján a
Török utca előtt lévő egyszerű vágánykapcsolat.
|
1981. ??
|
Megszűnik az Ecseri úton az
Üllői útnál lévő két egyszerű vágánykapcsolat közül az egyik.
|
1981. ??
|
Megszűnik Újpesten a 8-as
villamos hurka és a kapcsolódó iparvágányok.
|