Ugrás: 1981. 1982. 1983. 1984. 1985. 1986. 1987. 1988. 1989. 1990-1999. 2000-2009. 2010-2019. 2020-2029. | Vázlat
mód |
Az 1982-es év egy jelentős
határnap a teherszállítás történetében. Ez év folyamán ugyanis
megszűnik Újpesten a fővárosban egyedülálló, kizárólag teherszállításra
használt Arany köz-Zsilip utca vonalszakasz a Váci úti csatlakozásával
együtt, valamint megszűnnek a hozzájuk kapcsolódó iparvágányok. A külső
Váci út
ugyan az Árpád úton keresztül továbbra is kapcsolódott Angyalföld
kocsiszínhez, ennek ellenére Újpest valamennyi még meglévő iparvágányát
selejtezték, a Pamutipar
és a Vácuumtechnikai Gépgyár
kivételével.
Ehhez kapcsolódóan megszűnt a már szintén csak teherszállításra
használt Baross utcai vonalszakasz is az Irányi Dániel utca-Arany köz
között. Az Arany köz-Zsilip utcai volt vonalszakasz
a Váci útnál /Ismeretlen
szerző felvétele/ »
|
|
A használaton kívüli Kispest
kocsiszínben elbontják a csarnoki vágánylírát. Ebben az időszakban
Kispest kocsiszínben selejtezett villamosokat, pályaépítő gépeket,
közúti munkagépeket tárolnak. Selejtezett villamosok a csarnokban /Fotó: Tildy Tibor/ »
|
|
Száva kocsiszín hátsó
kapujánál elbontják a még a korábban megszűnt Üllői úti vonalszakaszhoz
kapcsolódó, használaton kívüli kitérőket. /Ismeretlen szerző felvétele/ »
|
|
A 41-es és
43-as villamosvonalon 1982. február
22-től az 1000-res motorkocsik mellett közlekedő 1600-as
motorkocsikat 1500-asok váltják. /Fotó: Friedrich Haselberg/ »
|
|
1982. március 23-ára befejeződik a
Lánchíd budai aluljáró előző év októbere óta tartó felújítása, a 9-es
és 19-es villamosok ismét eredeti útvonalukon közlekednek. /Fotó: Ter P. Hautz/ »
|
|
A Hűvösvölgyi vonal
felújítása részeként 1982. április
5-22. között kitérőcserét végeznek Budagyöngyénél. /Fotó: Vitányi/Vincze/ »
|
|
A Határ útnál a Ferde utcai
ív átépítésén dolgoznak 1982. április
19-30. között. /Ismeretlen szerző felvétele/ »
|
|
Az M3-as metró III/A.
szakaszának építése miatt 1982. május
3-án jelentős változások történnek a Váci úti és az újpesti
villamosközlekedésben. Megszűnik a villamosközlekedés a Váci út Árpád
híd-Újpest kocsiszín közti szakaszán, ezzel együtt megszűnnek a 3-as és
55-ös viszonylatok. A 3-as villamospótló busz meghosszabbításra kerül
az Árpád útig. Az 55É helyett 10É jelzéssel új viszonylat indul Újpest
kocsiszín és Rákospaota, Kossuth utca között. A járat kocsiszín előtti
egyszerűbb fordítása céljából egyszerű vágánykapcsolat létesül a
kocsiszín előtt. Újpest kocsiszín - valószínűleg Angyalföld kocsiszín
éppen zajló átépítése miatt - még tovább működik, de már csak alig
két hónapig. A 10-es kocsikiadását Újpest átveszi Angyalföldtől, ekkor
1200-as csuklós villamosok járnak rajta. A 10A újraindul, szintén
Újpestről, ikerkocsikkal. /Ismeretlen
szerző felvétele/ »
|
|
Pesterzsébeten az előző év
végén kezdődött pályafelújítás 1982.
május 24-re véget ér a Vörösmarty utcában. A felújítás végére
egy egyszerű vágánykapcsolatot létesítenek Pacsirtatelepen, így két
viszonylat közlekedése esetén is lehetővé válik a félreállás a
végállomás területén. /Fotó: Komjáthy Zoltán/ »
|
|
A Deák téri végállomáson 1982. június 8-án üzembe helyezik a
jelzőberendezést. /Fotó: Rob McCaffery/ »
|
|
Az M3-as metró építésének
előrehaladtával és feladatai megfogyatkozásával 1982. július 1-én
bezárják Újpest kocsiszínt, az ide állomásított kocsik nagy részét
Angyalföldre irányítják. A 10A kiadását Angyalföld veszi át
ikerkocsikkal, a 10-esét pedig szintén Angyalföld veszi vissza,
egyúttal típuscsere történik 2 T5C5-re. Újpest kocsiszín
vágánykapcsolata egyelőre megmarad, különféle villamosokat tárolnak
itt, később a múzeális célra megőrzendő kocsikat vonják itt össze. /Fotó: Wagner Attila/ »
|
|
Átépítik a Lehel utcai
villamospályát a Bulcsú utca-Róbert Károly krt. szakaszon 1982. július 6-18. között. Megszűnik
a Bulcsú utcai kettős vágánykapcsolat, helyette egyszerű
vágánykapcsolat épül, átépül továbbá a Lehel utca-Dózsa György út
csomópont is: az osztályozó részben kiiktatásra kerül, de vágánycsonkok
és váltók még maradnak bent a pályában. Itt az osztályozó még működés alatt /Fotó: Heinz Heider/ »
|
|
A Tátra villamosok
elhelyezésének elősegítése érdekében Angyalföld kocsiszín teljes
átépítésen esik át. Megnövelik a csarnok alapterületét, átépítik a
teljes vágányhálózatot és a ki- beállási útvonalakat. Ezzel együtt 1982. szeptember 7 - december 5. között
átépül a kocsiszín előtt a Pozsonyi utcai pályaszakasz is. Megszűnik a
14-es egykori végállomásának céljára szolgáló korábbi hurokvágány,
helyette egyszerű vágánykapcsolat épül. /Fotó: Komjáthy Zoltán/ »
|
|
A még előző évben megkezdett
Szilágyi Erzsébet fasori és Vöröshadsereg (Hűvösvölgyi) úti
pályafelújítás ezévi szakasza 1982.
szeptember 19-re véget ér, az 56-os villamos ismét az eredeti
útvonalán közlekedik. Háromkocsis csatolt ezres :-) a Völgy
utcában /Fotó: Vitányi/ »
|
|
Pályafelújítást végeznek az
Erzsébet királyné útján és a Kolozsvár utcában az Öv utca -
Rákospalota, MÁV-telep szakaszon 1982.
november 23-december 20. között. /Fotó: Heinz Heider/ »
|
|
A 41-es villamos vonalán 1982. december 6-án új megállóhelyet
létesítenek Pék utca elnevezéssel. Különlegessége, hogy a keskeny peron
miatt egyszerre két villamos nem állhat be mellé. /Fotó: Komjáthy Zoltán/
|
Ugrás: 1981. 1982. 1983. 1984. 1985. 1986. 1987. 1988. 1989. 1990-1999. 2000-2009. 2010-2019. 2020-2029. | Vázlat
mód |
Vissza a kezdőlapra