Ugrás: 1980. 1981. 1982. 1983. 1984. 1985. 1986. 1987. 1988. 1989. 1990-1999. 2000-2009. 2010-2019. 2020-2029. | Vázlat mód |
Az 1982-es év egy
jelentős határnap a teherszállítás történetében. Ez év
folyamán ugyanis megszűnik Újpesten a fővárosban
egyedülálló, kizárólag teherszállításra használt Arany
köz-Zsilip utca vonalszakasz a Váci úti
csatlakozásával együtt, valamint megszűnnek a hozzájuk
kapcsolódó iparvágányok. A külső Váci út ugyan az
Árpád úton keresztül továbbra is kapcsolódott
Angyalföld kocsiszínhez, ennek ellenére Újpest
valamennyi még meglévő iparvágányát selejtezték, a Pamutipar
és a Vácuumtechnikai
Gépgyár kivételével. Ehhez kapcsolódóan megszűnt
a már szintén csak teherszállításra használt Baross
utcai vonalszakasz is az Irányi Dániel utca-Arany köz
között. Az Arany köz-Zsilip
utcai volt vonalszakasz a Váci útnál /Ismeretlen szerző
felvétele/ »
|
|
A használaton kívüli
Kispest kocsiszínben elbontják a csarnoki vágánylírát.
Ebben az időszakban Kispest kocsiszínben selejtezett
villamosokat, pályaépítő gépeket, közúti munkagépeket
tárolnak. Selejtezett
villamosok a csarnokban /Fotó: Tildy Tibor/
»
|
|
Száva kocsiszín
hátsó kapujánál elbontják a még a korábban megszűnt
Üllői úti vonalszakaszhoz kapcsolódó, használaton
kívüli kitérőket. /Ismeretlen szerző
felvétele/ »
|
|
A
41-es és 43-as villamosvonalon 1982. február 22-től
az 1000-res motorkocsik mellett közlekedő 1600-as
motorkocsikat 1500-asok váltják. /Fotó: Friedrich
Haselberg/ »
|
|
1982. március 23-ára
befejeződik a Lánchíd budai aluljáró előző év októbere
óta tartó felújítása, a 9-es és 19-es villamosok ismét
eredeti útvonalukon közlekednek. /Fotó: Ter P. Hautz/
»
|
|
A Hűvösvölgyi vonal
felújítása részeként 1982.
április 5-22. között kitérőcserét végeznek
Budagyöngyénél. /Fotó:
Vitányi/Vincze/ »
|
|
A Határ útnál a
Ferde utcai ív átépítésén dolgoznak 1982. április 19-30.
között. /Ismeretlen szerző
felvétele/ »
|
|
Az M3-as metró
III/A. szakaszának építése miatt 1982. május 3-án
jelentős változások történnek a Váci úti és az újpesti
villamosközlekedésben. Megszűnik a villamosközlekedés
a Váci út Árpád híd-Újpest kocsiszín közti szakaszán,
ezzel együtt megszűnnek a 3-as és 55-ös viszonylatok.
A 3-as villamospótló busz meghosszabbításra kerül az
Árpád útig. Az 55É helyett 10É jelzéssel új viszonylat
indul Újpest kocsiszín és Rákospalota, Kossuth utca
között. A járat kocsiszín előtti egyszerűbb fordítása
céljából egyszerű vágánykapcsolat létesül a kocsiszín
előtt. Újpest kocsiszín - valószínűleg Angyalföld
kocsiszín éppen zajló átépítése miatt - még tovább
működik, de már csak alig két hónapig. A 10-es
kocsikiadását Újpest átveszi Angyalföldtől, ekkor
1200-as csuklós villamosok járnak rajta. A 10A
újraindul, szintén Újpestről, ikerkocsikkal. /Ismeretlen szerző
felvétele/ »
|
|
Pesterzsébeten az
előző év végén kezdődött pályafelújítás 1982. május 24-re
véget ér a Vörösmarty utcában. A felújítás végére egy
egyszerű vágánykapcsolatot létesítenek
Pacsirtatelepen, így két viszonylat közlekedése esetén
is lehetővé válik a félreállás a végállomás területén. /Fotó: Komjáthy
Zoltán/ »
|
|
A Deák téri
végállomáson 1982.
június 8-án üzembe helyezik a
jelzőberendezést. /Fotó: Rob
McCaffery/ »
|
|
Az M3-as metró
építésének előrehaladtával és feladatai
megfogyatkozásával 1982.
július 1-én bezárják Újpest kocsiszínt, az
ide állomásított kocsik nagy részét Angyalföldre
irányítják. A 10A kiadását Angyalföld veszi át
ikerkocsikkal, a 10-esét pedig szintén Angyalföld
veszi vissza, egyúttal típuscsere történik 2 T5C5-re.
Újpest kocsiszín vágánykapcsolata egyelőre megmarad,
különféle villamosokat tárolnak itt, később a muzeális
célra megőrzendő kocsikat vonják itt össze. /Fotó: Wagner
Attila/ »
|
|
Átépítik a Lehel
utcai villamospályát a Bulcsú utca-Róbert Károly krt.
szakaszon 1982.
július 6-18. között. Megszűnik a Bulcsú utcai
kettős vágánykapcsolat, helyette egyszerű
vágánykapcsolat épül, átépül továbbá a Lehel
utca-Dózsa György út csomópont is: az osztályozó
részben kiiktatásra kerül, de vágánycsonkok és váltók
még maradnak bent a pályában. Itt az osztályozó még
működés alatt /Fotó: Heinz Heider/ »
|
|
A Tátra villamosok
elhelyezésének elősegítése érdekében Angyalföld
kocsiszín teljes átépítésen esik át. Megnövelik a
csarnok alapterületét, átépítik a teljes
vágányhálózatot és a ki- beállási útvonalakat. Ezzel
együtt 1982.
szeptember 7 - december 5. között átépül a
kocsiszín előtt a Pozsonyi utcai pályaszakasz is.
Megszűnik a 14-es egykori végállomásának céljára
szolgáló korábbi hurokvágány, helyette egyszerű
vágánykapcsolat épül. /Fotó: Komjáthy
Zoltán/ »
|
|
A még előző évben
megkezdett Szilágyi Erzsébet fasori és Vöröshadsereg
(Hűvösvölgyi) úti pályafelújítás ezévi szakasza 1982. szeptember 19-re
véget ér, az 56-os villamos ismét az eredeti útvonalán
közlekedik. Háromkocsis csatolt
ezres :-) a Völgy utcában /Fotó: Vitányi/ »
|
|
Pályafelújítást
végeznek az Erzsébet királyné útján és a Kolozsvár
utcában az Öv utca - Rákospalota, MÁV-telep szakaszon
1982. november
23-december 20. között. /Fotó: Heinz Heider/
»
|
|
A 41-es villamos
vonalán 1982.
december 6-án új megállóhelyet létesítenek
Pék utca elnevezéssel. Különlegessége, hogy a keskeny
peron miatt egyszerre két villamos nem állhat be
mellé. /Fotó: Komjáthy
Zoltán/
|
Ugrás: 1980. 1981. 1982. 1983. 1984. 1985. 1986. 1987. 1988. 1989. 1990-1999. 2000-2009. 2010-2019. 2020-2029. | Vázlat
mód |
Vissza a kezdőlapra