+
Pályafelújításokkal Szöveges bemutató |
Ugrás: 1980-1989. 1990. 1991. 1992. 1993. 1994.
1995. 1996. 1997. 1998.
1999. 2000.
2001.
2002. 2003.
2004. 2005.
2006. 2007.
2008. 2009.
2010-2019, 2020-2029. |
2009. |
|
|
|
2009.
november
30. |
Egy pályafelújítás
alkalmával kiépítik a 37-es vonalából a BNV felé vezető használaton
kívüli pálya kiágazását. |
2009.
október
31-től |
A 2-es villamos újra a
teljes vonalon közlekedik és ismét jár a 2A. |
2009. október 27-30. |
A 2-es vonal déli ágán
szünetel a
villamosközlekedés a Boráros tér-Czuczor utca között az összekötés és a
Czuczor utcai ideiglenes végállomás elbontása miatt. |
2009. október 17-30. |
A 2-esen a
Havas utcai ideiglenes végállomás megszüntetése, a kettéosztott vonal
összekötése. Az északi ág közlekedése ezalatt szünetel. |
2009. október 6-tól |
A
Margit híd felújítása maitt a hídon a villamosok az ideiglenes déli
oldali vágányokon közlekednek. |
2009.
augusztus
22. |
Típuscsere a 24-esen
KCSV-ről Ganz csuklósra, a 21-esen és 21A-n pedig Ganz csuklósról
KCSV-re. |
2009.
augusztus
21-től |
A Margit híd felújítása
miatt szünetel a Margitsziget megállóhely forgalma. |
2009.
augusztus
16. |
Egy pályafelújítás után
megszűnik a Festetics utcai egyszerű vágánykapcsolat. |
2009. július 31. |
A budai főgyűjtő csatorna építése
elérkezett abba a fázisba, hogy a budai rakparton újra indul a
villamosközlekedés. Ettől a naptól a 19-es újra jár a Kelenföldi
pályaudvar és a Batthyány tér között, a 41-es pedig ismét Kamaraerdő és
a Batthyány tér között közlekedik. A Lánchíd és Ybl Miklós tér
megállóhelyeket összevonják Clark Ádám tér néven. |
2009. július 1. |
Megkezdődik a Ganz csuklós
járművek forgalomból történő kivonása. |
2009. április 4. |
Pályafelújítás keretében
megszüntetik Újpesten az István úton a Szent István tér előtti egyszerű
vágánykapcsolatot. |
2009. február 1. |
Életbe lép a közúti vasutak
új F1-F2 Jelzési és Forgalmi uatsítása. Ezzel együtt a villamosnál is
bevezetik a feltételes megállók rendszerét. |
2009.
folyamatosan |
A 4-es metró Baross téri
állomásának építése miatt 2005-2009. között fokozatosan elbontják a tér
teljes villamos vágányhálózatát. |
2008. |
|
|
|
2008. december |
Kiszedik a Baross kocsiszín
előtt a Baross u. irányába folytatódó használaton kívüli pálya
kiágazását. |
2008. december 20. |
Újra megnyitják a Szabadság
hidat a villamosforgalom előtt. A 47-es és 49-es villamosok Ganz
csuklós motorkocsikkal újra eredeti útvonalukon járnak. A
18-es villamos a Savoya park-Moszkva tér között közlekedik. A 19-es
villamos a rakpart építése miatt szünetel, a 41A megszűnik. Az 56-os
villamos szünetel, a 61-es pedig a Móricz Zsigmond körtér és Hűvösvölgy
között közlekedik. A 41-es kiadását Budafok kocsiszín veszi vissza. A
28-as és 37-es villamosokat ismét Baross kocsiszín adja forgalomba iker
T5C5 járművekkel. |
2008. december 6. |
Megépült az új kettős
összekötővágány a Móricz Zsigmond körtéren a Fehérvári út és a Villányi
út között. A körtéren a Fehérvári úti pálya a végleges helyére került.
A 18-as és 56-os villamosok újra Hűvösvölgy és a dél-budai végállomások
között közlekednek. A rakparti
vágányzár miatt a 19-es villamos a Döbrentei térig közlekedik, a 41-es
és 41A villamosok pedig a Moszkva térre járnak. |
2008.
november
10-december 5. |
Vágányzár a Móricz Zsigmond
körtéren a Villányi út felől a Fehérvári út felé menő kiágazás
beépítése és a metróállomás építése miatti végleges nyomvonalra
helyezés miatt. Egyúttal a budai főgyűjtő csatorna építése miatt
szünetel a villamosközlekedés a Döbrentei tér- Jégverem utca között is.
A vágányzár alatt a 41-es és 56-os villamosokat Budafok kocsiszín adja
ki Ganz csuklóssal. |
2008. október 24-31. |
Vágányzár
a Móricz Zsigmond
körtéren a Villányi út felől a Fehérvári út felé menő keresztezések
beépítése miatt. |
2008. szeptember 20-tól |
A budai
főgyűjtőcsatorna
építése miatt a 19-es, 41-es és 41A villamosok a Batthyány tér helyett
csak a Jégverem utcáig közlekednek. |
2008. szeptember 6-tól |
A 2008. évi paraméterkönyvi
változások II. ütemeként a 14-esen hétvégente 3 T5C5 helyett csak iker
Tátrák járnak, valamint megszűnik a 67V villamospótló autóbuszjárat. |
2008. szeptember 1-től |
A 28-as
ismét Ganz csuklósokkal közlekedik, melyeket Ferencváros kocsiszín
üzemelteti. |
2008. augusztus 21. |
Bevezetésre kerül a 2008.
évi paraméterkönyvi változások I. üteme. Típuscsere a 17-es
viszonylaton Ganz csuklósról KCSV-re. A 30-as és 30A viszonylatok
száma 21 és 21A-ra változik. A 37-es villamos ezentúl csak hétköznap
csúcsidőben közlekedik, egyéb időszakokban a 37A jár. Az 50-es
viszonylaton a TW 6000-resek mellett megjelennek Ganz csuklósok is. Az
59-es villamos
kora reggel és késő este 59A jelzéssel csak Moszkva tér-Farkasrét
között közlekedik. A Fogaskerekű
60-as viszonylatszámot kap. A 62-es villamos hétköznap csúcsidőben
meghosszabbodik a Kőbányai úton a Népszínház utcáig. Új járatként a
62-es korábbi útvonalán a 62A viszonylat közlekedik. A Mézeskalács tér
végállomás neve Rákospalota MÁV-telepre változik (vissza). Mindezeken
felül számos menetrendi változás
is életbe lép. |
2008. július 1. |
Teljes típuscsere a 42-es
és 52-es viszonylaton Ganz csuklósról TW 6000-re, változatlanul Száva
kocsiszínből. |
2008. július 1-augusztus 31. | A 28-as kocsikiadását Baross kocsiszín vette vissza Ferencvárostól, teljes 2 T5C5 típuscserével. |
2008. április 7-től |
A 28-as
kocsikiadását
Baross és Ferencváros kocsiszínek közösen végzik. Baross kocsiszín 2
szerelvény 2 T5C5-öt ad forgalomba. |
2008. február 11-június 20. |
Hétköznapokon
a Nagykörúton ismét megjelennek nagyobb számban a csatolt Ganz
szerelvények. A 6-os viszonylaton közlekedő 7 szerelvény a Combino
villamosok klímaberendezés beszerelése miatti kiesését pótolja. |
2008. február
2-tól |
Hétvégi típuscsere a
28-ason Ganz csuklósról KCSV-re, a 42-esen pedig Ganz csuklósról TW
6000-re. |
2008.
január
1-től |
Befejeződött a régi típusú
villamos holdfényjelzők leszerelése, csak 3 lencsés Siemens optikák
vannak üzemben. |
2007. |
|
|
|
2007. szeptember 29. |
Ideiglenes
vágánykapcsolat beépítése Újpesten a Szent
István téren a
pályafelújítás
előkészítéseként, ami egyelőre a felújítás után is bent maradt. |
2007. szeptember 1-től |
A kettévágott 2-es
viszonylat északi részének üzemeltetését
Ferencvárostól Kelenföld kocsiszín vette át. |
2007. augusztus 21. |
Lezárták a Szabadság hidat,
ezzel
együtt teljesen átszervezték a budai villamoshálózatot. A 47-es és
49-es viszonylatok közlekedése
szünetel,
a 118-as megszűnt. A 18-as villamos meghosszabbodott Savoya
park-Hűvösvölgy között jár, az 56-os Hűvösvölgy és Budafok, Városház
tér között jár. Az 56-os villamoson ismét feltűntek a hagyományos
Tátrák, melyeket Budafok kocsiszín ad forgalomba. Az 59-est
Farkasrétről a Szent János kórházig
hosszabbították. Új járat indult 41A jelzéssel hétköznap csúcsidőben a
Batthyány tér és Albertfalva, Forgalmi utca között,
melyre Kelenföld kocsiszín küld Ganz csuklós villamosokat. Nem közlekedik többé UV típusú villamos Budapesten. Az utolsó forgalmi kocsi a 47-es viszonylaton a 3885-6036-3888-as volt, mely utóljára 00:37 h-kor indult a Városház térről. Utána még egy ünnepi különvillamos közlekedett (3816-5940-3836). A Moszkva téren üzemen kívül helyezték az 56-os hurokvágányát. |
2007. augusztus 18. |
A budai
villamos-átszervezést
megelőzően Tátra járművek felszabadítása miatt a 28-as viszonylaton
típuscsere történt 2 T5C5-ről Ganz csuklósra, üzemeltetését pedig
Baross kocsiszíntől Ferencváros ksz. vette át. |
2007. július 23. |
A Fehérvári út teljes hosszában
újra indult a villamosközlekedés, miután a metróépítők a Bocskai úti és
körtéri állomások födémszerkezetét megépítve helyreállították a
vágánykapcsolatot a Bartók Béla út és a Kanizsai utca között. A 18-as,
41-es és 118-as viszonylatok az eredeti útvonalukon járnak, míg a 47-es
villamos Budafok és a Kálvin tér (Lónyay utca) között. Az ideiglenes 18A viszonylat megszűnt. Ezzel
egyidejűleg a 41-es viszonylaton típuscsere történt 2 UV-ról Ganz
csuklósra és üzemeltetését Budafoktól Kelenföld kocsiszín
vette át. |
2007. június 25. | Megkezdődött a 4-es metró Fővám téri állomásának építése. Emiatt a 2-es villamos két szakaszban: Közvágóhíd Czuczor utca, és Havas utca-Jászai Mari tér között közlekedik. Az északi szakaszra Ferencváros kocsiszín hagyományos Ganz csuklós villamosokat ad forgalomba. |
2007. június 23-24. | Vágányzár
a
2-esen, ideiglenes végállomások épülnek a Czuczor és Havas utcáknál. A Jászai Mari térnél
összekötővágány létesül a Nagykörúttal. |
2007. tavasz |
Megszűnik a volt Budafoki Erőmű iparvágánya. |
2007. május 8. |
Befejeződött a típuscsere a
Nagykörúton, csak Combinó közlekedik. |
2007. április 2-től | A 4-es metró Kálvin téri állomásának építése miatt a 49-es villamos lerövidül a Lónyay utcáig. Ezzel együtt típuscsere UV+pót+UV-ról Ganz csuklósra. Kelenföld kocsiszín nem ad több UV-t forgalomba. |
2007. március 31- április 1. |
Ideiglenes végállomás kialakítása a Lónyay
utcánál. |
2006. |
|
|
|
2006.
december 1-től |
Ismét
használható a Bécsi-út Vörösvári út közötti külső összekötő vágány. |
2006.
november 13. |
Típuscsere a 19-es
viszonylaton UV+UV-ról Ganz csuklósra (az utolsó két üzemnap UV+pót+UV
szerelvények közlekedtek). |
2006. október 14-15, 21-22. |
A
Gubacsi úton a Koppány utcánál
lévő
vágánykapcsolatot áthelyezik az utca északi oldalára. Itt új
megállóhelyi peronok épülnek. Egyúttal elbontják a volt 31-es villamos
Vágóhíd végállomása és a kocsiszín
felé vezető kiágazó váltókat. |
2006.
szeptember 16. |
Megszűnik a Tóth Árpád
utcai hurokvágány. A
42-es villamosok az új Tulipán utcai fejvégállomáson
fognak vissza. |
2006. augusztus |
Csomópontépítési munkákhoz
kapcsolódóan megszűnik a Közvágóhídnál
a villamos-HÉV üzemi kapcsolat. |
2006. augusztus 28-tól |
Megkezdődik
a maratoni vágányzár a 4-es
metró építése miatt a Fehérvári úton.
Körtér és Kanizsai u. között szünetel a villamosforgalom. Délről a 18A,
41-es és 47-es viszonylatok csak a Kanizsai
utcáig közlekednek. Budafok
kocsiszín és a környező vonalak üzemi kapcsolat hiányában ideiglenesen
leszakadnak a hálózatról. |
2006. augusztus 21-27. |
Előkészítő
vágányzár a Fehérvári úton, a Kanizsai utcai végállomás kiépítése
miatt. Típuscsere a 19-es viszonylaton UV+pót+UV-ról UV+UV-re. |
2006. augusztus 1. | Típuscsere a 42-es és 52-es
viszonylatokon UV+UV-ról Ganz csuklósra (a Nagykörútról felszabaduló
csuklósokkal) Száva kocsiszín UV állománya megszűnt. UV már csak Budán maradt. |
2006. július 16-25. | A
Margit hídon kidőlt egy felsővezeték-tartó oszlop. Ideiglenes
végállomás építése a Nagykörúton a Jászai Mari térnél 17-től a 4-6-os villamosok a dél-budai végállomások és a Jászai Mari tér között közlekedtek. |
2006. július 1 | Forgalomba álltak az első Siemens Combino típusú villamosok a Nagykörúton (egyelőre 2 szerelvény hétvégén a 4-es vonalán). |
2006. május 20. | Megszűnt a Moszkva
téren a Széna tér-> 61-es végállomása
közti összekötővágány, Megszűnt a Móricz Zsigmond körtéren a 6-os villamos hurokvégállomása. Új fejvégállomás kiépítése kezdődött meg. |
2006. április 4-10. |
Új ideiglenes végállomás épült a 2-es villamos vonalán a Március 15. téren, és 5-től a villamosok a Közvágóhídtól csak idáig közlekedtek (a Duna áradása miatt). |
2006. április 2. | Új megállóhely létesült a 14-es villamos vonalán Atlétikai stadion néven. |
2006. február |
A Bécsi
út-Vörösvári út csomópontban útépítést követően használhatatlanná vált
a külső összekötő vágány. |
2005. |
|
2005. november |
A Farkasréti tér neve
Márton Áron térre változik (59-es vá.) |
2005. november 23. |
Megszűnik a 3-as 52-es
vonalon a "Köteles u." megállóhely. |
2005. november 14. |
Új megállóhely átadása a
41-es vonalon "Kőérberek" néven. |
2005. október 29. |
Részleges típuscsere az
52-esen: este és hétvégén UV helyett TW 6000-re. |
2005. szeptember 24-október 18. |
A Szilágyi
utca átépítése 2*1 sávossá, villamospálya nyomvonal
módosítás. Megszűnik a Szilágyi utcai megállópár. |
2005. szeptember 3-30. |
Megkezdődik
a kapcsolat nélkül maradt Kelenföld
kocsiszín átépítése. A 19-49-es
viszonylatot ideiglenesen
Baross kocsiszín adja. |
2005. szeptember 3. |
A 37 és 37A viszonylatok kocsikiadását a kocsiszín átépítése miatt Hungáriától Ferencváros veszi át. Ezt megelőzően Ferencváros kocsiszínben új tárolóvágányok épültek. |
2005. szeptember-től |
Hungária kocsiszín
átépítése a Combinok fogadására készülve |
2005. szeptember 1-től |
A 37A villamos rövidebb
útvonalon, Blaha Lujza tér-Sörgyár közt közlekedik. |
2005. július |
Angyalföld kocsiszín
átépítése, vágányhosszabbítások. |
2005. július 4. |
Lerövidül a 30-as Ferenc
körút-Szabó telep között jár. |
2005. június 19-augusztus 29. |
Ideiglenes
típuscsere a 17-esen Ganz csuklósról KCSV-re, a K-Ny-i metró felújítása
miatt. |
2005. február 1-től |
Meghosszabbodott a 18-as a Savoya parkig. A 118-as
délután is közlekedik. |
2004. |
|
2004. október 2. |
Elbontják a Kispest, Határ
útról az Ady Endre útra vezető "dozátor" vágányt. |
2004. szeptember |
Elbontják a Vörösvári úton
a Bogdáni út felé, valamint a volt Óbuda kocsiszín felé vezető kiágazó
váltókat. |
2004. május 21- június 4. |
A Fehérvári úti vonalba
Budafok kocsiszínnél új
kiágazás
beépítése a Savoya park irányába. |
2004. május 14-15. |
A Hungária körúton a Salgótarjáni utcánál lévő
volt végállomási kettős vágánykapcsolat
elbontása. |
2004. május 11-től |
Szépilona kocsiszín csak
korszerűsített Tátra villamost (T5C5K) ad forgalomba. |
2003. |
|
2003. november 1. |
A 41-es villamos
meghosszabbítása a Körtér helyett a Batthyány térig. A Batthyány téren
az üzemen kívüli jelzőberendezés elbontása, segédvezetékes villanyváltó
beépítése. |
2003. október 20- december 6. |
A 4-es villamos Lágymányosi
ltp. végállomásának átépítése. 2 egyszerű helyett egy kettős
vágánykapcsolat beépítése, vágányok meghosszabbítása, jelzőberendezés
telepítése. |
2003. október 20-26. |
Angol váltó kiépítése a Fehérvári
út-Ulászló utca kereszteződéséből. |
2003. október 16-19. |
Egyszerű vágánykapcsolat
létesítése a budai rakparton az Erzsébet
híd alatt. |
2003. október |
Típuscsere az 56-oson
T5C5-ről T5C5K-ra. |
2003. szeptember 8. |
118-as jelzéssel új
villamosjárat indul a reggeli csúcsidőben: minden második 18-as
Albertfalva kitérőtől Budagyöngyéig közlekedik |
2003. július 25-október 21. |
A Haller utcai villamospálya átépítése a
Soroksári út-Telepy utca között. Ezzel együtt a vágányok középre
helyezése (Budapesten itt szűnt meg utóljára az úttest két szélén futó
vágány), a Mester
u-Haller
utca
csomópontban a 2-es kiálló vágányának
megépítése (Mester u->Soroksári út). A 30-as viszonylaton új
megállóhely építése a Drégelyvár utcánál (Szakorvosi rendelő, csak
egyik irányban). |
2003. július |
Típuscsere a 61-esen
T5C5-ről T5C5K-ra. |
2003. június 15- július 30. |
Fehérvári úti vágányépítés a Körtér és a
Bocskai út között, új
végállomás
kialakítása. |
2003. május 12. |
Selejtezik a MUV-okat. |
2003. április 28-tól |
Forgalomba állnak az első
korszerűsített Tátra (T5C5K típ.) villamosok az 59-es viszonylaton. |
2003. április |
Elbontották az Andor utcai
vontatóvágányt, a Fehérvári úti vágánykeresztezés megszűnt. |
2003. március 31- szeptember 7. |
A
Bocskai úti aluljáró építése miatt a 18-as, 41-es, 47-es villamosok a
Bocskai útnál kettévágásra kerültek. Mindkét
oldalon végállomás, közte átgyaloglás. |
2003. március 26-30. |
Ideiglenes végállomások beépítése a
Fehérvári úton a Bocskai út mindkét oldalán. |
2003. február |
Kiépítették a Liget téren a
Kápolna utca felé vezető (volt 36-os) elágazás kiágazó váltóit. |
2003. február 7-től |
MUV típusú járműveket
többet nem adnak forgalomba. |
2003. február
4-6 |
A 41-es villamosok Kamaraerdő és a Deák Ferenc tér között közlekedtek havazás és váltó-eltömődés miatt. |
2003. január 21-től |
A Park Hotel elkészült, a 24-es villamos
végállomását visszahelyezték a Baross térhez. Ezzel együtt új forgalmi rendet alakítottak ki: felszállás már a csonkavágányon. |
2003. január 7-10 |
A 41-es
villamosok Kamaraerdő és a Deák Ferenc tér között közlekedtek havazás
és váltó-eltömődés miatt. |
2002. |
|
2002. november |
Leszerelik az üzemen kívüli
tabulátort és fényjelzőket Rákospalota Kossuth utca végállomáson. |
2002. október 17. |
A pályafelújítás
befejeztével típuscsere a 69-esen UV+pót+UV-ról TW 6000-re. Zugló
kocsiszín nem ad több UV-t forgalomba. |
2002.
szeptember
28-29. |
Ideiglenes végállomás átépítése újra
a
Fehérvári úton a Körtér előtt. |
2002. szeptember 21-22. |
Ideiglenes végállomás átépítése a
Fehérvári úton a Körtér előtt. |
2002. június 22-
szeptember 1. |
A
Móricz
Zsigmond körtér és a Szent
Gellért tér teljes átépítése. |
2002. június 15-16. |
Ideiglenes végállomás beépítése a
Fehérvári úton a Körtér előtt. |
2002. március 25. |
Befejeződött a típuscsere a
62-esen TW 6000-re. |
2002. március 24-28. |
Kiépítik az Orczy térnél az
Orczy útból a Kőbányai út felé vezető kettős összekötővágány kiágazását. |
2002. márciustól |
A Park
hotel átépítése miatt a 24-es villamos végállomását a Festetics utcában
a Mosonyi utcán túlra, az egyszerű vágánykapcsolathoz helyezik át. |
2002. március 4-től |
Részleges
típuscsere a 62-esen
UV+UV-ról TW 6000-re (egyelőre 10 TW és 4*2UV). |
2002. február 4-től |
Az 50-es viszonylaton
befejeződött a típuscsere, csak TW 6000-et adnak forgalomba. |
2001. |
|
2001. december 1. |
A 19-es viszonylaton UV+UV
helyett hosszú idő után ismét UV+pót+UV szerelvényeket állítanak
forgalomba. Ezt az 50-esről kivont pótkocsik tették lehetővé. |
2001. november 20. |
Az
50-es viszonylatra TW
6000-ret is beosztanak. |
2001. október 24-2002. február 28. |
Száva kocsiszín átépítése a
TW 6000-res típus fogadására. |
2001. október 3. |
Megszűnik a 13-as és 63-as
villamos.
Helyettük új járat indul 3-as jelzéssel a Mexikói út és a Gubacsi út
közt, elsőként az új Hannoveri TW 6000-res motorkocsikkal. A 62-es villamos meghosszabbodik a Mázsa térig. Másik végállomásának neve Rákospalota MÁV telepről Mézeskalács térre változik. A 69-es villamoson egy szerelvénnyel kevesebb közlekedik, de hétköznap mindegyiket ismét UV+pót+UV összeállításban adják forgalomba. Hétvégén UV+UV szerelvények járnak. |
2001. október 1-2. |
A
13-as és 63-as villamosok Örs vezér téri végállomása megszűnik, a két
vonalat összekötik. |
2001. október 1. |
Típuscsere a 30-ason 2
UV-ról Ganz csuklósra (Ferencváros kocsiszínből). |
2001. szeptember 14-23. |
Új végállomás épül a
62-esnek a Mázsa téren. |
2001. augusztus 1. |
A 30-as üzemeltetését Száva
kocsiszíntől Ferencváros ksz. veszi át (2 UV). |
2001. július 27. |
Az Erzsébet királyné útján
a Mexikói útnál az egyszerű vágánykapcsolat megszűnik, valamint
kiépítik a pályából a volt 67-es villamos irányába kiágazó váltókat. A Fehér úton a főműhely előtti egyszerű vágánykapcsolat irányát megfordítják. |
2000. |
|
2000. december 18. |
Új, 1A jelzésű betétjárat
indul a Bécsi út-Népliget között hétköznap csúcsidőben. |
2000. december 16. |
Meghosszabbodik az 1-es
villamos a Salgótarjáni úttól a Lágymányosi hídig. Megszűnik a 23-as,
új járat indul 30A jelzéssel a Ferenc körút és a Könyves Kálmán körút
között Ganz csuklóssal Ferencváros kocsiszínből. |
2000. december 15. |
Típuscsere a 37-esen
T5C5-ről Ganz-ra, üzemeltetését Barosstól Hungária kocsiszín veszi át.
Utolsó T5C5: 4087-4089. Ezzel együtt a 17-es üzemeltetését Hungária helyett Ferencváros veszi át. |
2000. november |
Vajda Péter utcai
használaton kívüli vágányok elbontása. |
2000. november |
Akna utcai használaton
kívüli MÁV-BKV kapcsolat bontása. |
2000. október |
A korábban megszűnt Bogdáni
úti HÉV-villamos összekötővágány elbontása. |
2000. október 15-től |
Az 1A villamos
végállomásának kiépítése miatt a 23-as villamos csak a Ferenc
körút-Ferencváros MÁV állomás között közlekedik. |
2000. szeptember 4. |
Új, 63-as viszonylat
beindítása az Örs vezér tere-Mexikói út között iker UV-val, 10
percenként (Zugló ksz.). |
2000. szeptember 1-3 |
Új kanyarodó vágányok
beépítése a Nagy Lajos király útjáról az Erzsébet királyné útra (a
Mexikói út felé). |
2000. július-szeptember | Vágóhíd UV műhely, kocsiszín,
HÉV dízel műhely elbontása. |
2000. június 24. |
Megszűnik a
Goldman György téri félreállóvágány. |
2000. június 13-augusztus 30. |
A Budafoki
útnál középperon
épül, a körtéren megszűnik a Fehérvári úti összekötővágány, valamint a
6-os hurkon kívüli összes egyéb csatlakozó és kiágazó vágány. |
2000. május 29-től |
A Könyves Kálmán körút
átépítése miatt a 23-as villamos csak a Ferenc körút-Üllői út között
közlekedik. |
2000. május 20. |
Az Üllői útnál új
visszafogó váltót építenek be a 23-as vonalába. |
2000. május 19. |
Felhagyják a 13-as Örs
vezér téri hurokvágányát. Ezzel megszűnik az utolsó olyan viszonylat
is,
mely mindkét végén hurokvágányon fordult. |
1999. |
|
1999. október 10. |
Megszűnik
a 80-as viszonylat. |
1999. szeptember |
Kőbányai út-Orczy tér
átépítése, megszűnik a Kőbányai útról az Orczy útra kanyarodó két
vágány Kőbányai úti kiágazása. |
1999. augusztus 30. |
Megkezdődött
a Déli pályaudvar átépítése, a vonatok csak Kelenföldig járnak. Emiatt
új villamosjárat indul 80-as jelzéssel Etele tér-Szt. János kórház
között (2 T5C5). |
1999. augusztus 25. |
Megszűnik a Róbert Károly
körúton a Domus előtti egyszerű vágánykapcsolat. |
1999. július 6. |
Üzembe
helyezik az új, két vágányos hűvösvölgyi villamosvégállomást. |
1999. május 4-július 6. |
A Déli
pályaudvarnál lévő
osztályozó 4 vágányról 3 vágányúra épül át, a Nagyenyed utcai
osztályozó megszűnik. A Déli pályaudvari MÁV összekötővágány megmarad,
de a visszafogó vágánykapcsolat megszűnik. |
1998. |
|
1998. ősszel |
Átszervezik a
forgalomirányítást, megszűnnek a menetirányítók. A villamosokat URH
rádióval szerelik fel. |
1998. november 20. |
A Margit körúton a Kisrókus
utcánál lévő visszafogó vágánykapcsolat kiépítése a pályából. |
1998. október 17. |
A hűvösvölgyi
villamosvégállomás átépítése megkezdődik, a hurokvágány megszűnt. |
1998. október 7. |
Új visszafogó vágánykapcsolat létesítése a Budaörsi útnál a 61-es vonalán. |
1998. szeptember 1. |
Típuscsere a 23-ason
T5C5-ről Ganz csuklósra, üzemeltetését Baross kocsiszíntől Ferencváros
ksz. veszi vissza. |
1998. augusztus 1. |
A 14-es villamos
meghosszabbítása Káposztásmegyer, Szilas pataktól Káposztásmegyer,
Megyeri útig. |
1998. július 14-augusztus 1. |
Újpesten, a Szilágyi
utcában a visszafogó vágánykapcsolat, a MÁV kapcsolat és a használaton
kívüli
iparvágány-kapcsolat elbontása. |
1998. tavasz |
A Salgótarjáni úton a
Hungária körút és a Zách utca közötti egyszerű vágánykapcsolat
megszüntetése. |
1997. |
|
1997. november 12. |
Átadták az Etele téri új
kétvágányú villamos fejvégállomást, a Vasút utcát kétvágányúsították, a 19-es és a 49-es villamosok ismét az
Etele térig közlekednek. |
1997. október 18. |
Újjáépült az Újköztemető
főbejáratnál lévő gyalogos aluljáró, a Főbejáratnál lévő ideiglenes
végállomás megszűnt, a 28-as ismét a Kozma utcáig, a 37-es pedig az
Izraelita temetőig közlekedik. |
1997. október 1. |
Megszűnt a 69/A viszonylat, a
69-est reggel 5 percesre sürítették. Hivatalosan ettől a naptól (gyakorlatilag 07.22-től) szűnt meg az utolsó éjszakai villamosjárat Budapesten, a 14É (a 182É busszal együtt). Helyettük indult a 14É és 50É buszjárat, egymással átlapolva. |
1997. szeptember 22. |
Megkezdődött az Etele tér
átépítése. Ezzel együtt megszűnt a Somogyi utcai vonalszakasz és az
Etele téri hurokvágány. A 49-es
ideiglenesen a Somogyi utcáig, a 19-es a Körtérig közlekedik. |
1997.
július
22-október 1. |
A Lehel úton
a Róbert Károly körútnál a Lehel tér felőli és a Bulcsú utcai egyszerű
vágánykapcsolat megszüntetése. A Margit körútról a Török utcán keresztül a Frankel Leó út felé haladó összekötő vágány mindkét csatlakozó kitérőjének felbontása (a másik irány megmaradt). A Kisrókus utcánál az iparvágány-kiágazás elbontása (a visszafogó vágánykapcsolat ekkor még bent maradt). |
1997. július 10-augusztus 16. |
A Szent
István körúton a Jászai Mari téri egyszerű vágánykapcsolat
megszüntetése. |
1997. július 1. |
A Szilágyi Erzsébet
fasorban a Nyúl utcai egyszerű vágánykapcsolat megszüntetése. |
1997. június 12. |
Elszabadul egy vezető
nélküli villamos Baross kocsiszínből. Személyi sérülés szerencsére nem
történt. |
1997. május 7-október 8. |
A Népszínház
utcában a megállókban a villamos idő-szigetek helyett negatív öblök
épülnek. A végállomási egyszerű vágánykapcsolat megszűnik. |
1997. március 11. |
Megszűnik a 67-es villamos.
Helyette 67V jelzéssel villamospótló buszt indítanak. Új járat indul 69A jelzéssel a Kacsóh
Pongrác út-Rákospalota MÁV telep között. |
1996. |
|
1996. november 25. |
Típuscsere a 23-as
viszonylaton, Ganz helyett 2 T5C5-re, ezzel együtt üzemeltetését
Ferencvárostól Baross kocsiszín veszi át. |
1996. november 15. |
Megszűnik a teherszállítás a BKV-nál (villamos és
HÉV). |
1996. október |
Filatorigát HÉV
teherpályaudvar megszüntetésével együtt megszűnik a Bogdáni úti
összekötővágány is. |
1996. szeptember |
A 29-es és 29Y jelzésű
villamosok a BNV 100 éves fennállásának tiszteletére 100-as, illetve
100Y viszonylatjelzéssel közlekedtek. Viszont utoljára, ugyanis a
következő évtől már nem indították el a BNV-hez vezető
villamosjáratokat. |
1996. augusztus 11-október 22. |
Módosul a
vágányhálózat a Mester utcánál. Megszűnik a Tompa utca-Angyal
utca- Mester utca beállási útvonal és a Mester utcai visszafogóhely,
helyette a Mester utcába közvetlen bekanyarodó vágány épül. A Mester
utcai végállomáson az átszelési kitérő helyett egyszerű kitérőt
építenek be. A Goldman György téren a hurokvágány körtér felőli vége megszűnik, egyszerű csonkavágánnyá épül át. |
1996. augusztus 11-október 16. |
A Fehérvári
úton megszűnik a két iparvágány-kiágazás (BHG és Budalakk) és a Prielle
Kornélia utcai visszafogó vágánykapcsolat. |
1996. július 22. |
Este 22 h körül a
Népszínház
utcában egy vezető nélküli 6-os villamos hátulról beleütközik a Blaha
Lujza tér felé haladó 37-esbe. A balesetben szerencsére senki nem sérül
meg. |
1996. június 15. |
Az Újköztemető főbejáratnál
lévő
gyalogos aluljáró életveszélyes állapota miatt egy visszafogó váltót
építenek be a megállóhely elé; a 28-as, 37-es villamosok a Blaha Lujza
tértől idáig rövidülnek. |
1996. április 1. |
Megszűnik Óbuda forgalmi telep
és a 49É jelzésű villamos (Etele tér-Moszkva tér). A 17-esen típuscsere
történik 2 MUV-ról Ganz csuklósra, üzemeltetését pedig Óbuda ksz.
helyett Hungária ksz. veszi át. Ezzel együtt megszűnik a Margit híd
budai hídfőnél lévő hurokvágány. A Vidra utcában lévő egyszerű
vágánykapcsolat egyik váltóját kiépítik, ezzel a hurok kiiktatásra
kerül. |
1996. március 1. |
Megszűnik a 28É és az 50É
villamosviszonylat. |
1995. |
|
1995. december 27. |
Megszűnik a csak hétköznap
közlekedő 11-es viszonylat, a 12-es pedig lerövidül Angyalföld forgalmi
telepig. |
1995. december 24. |
Megszűnik a 44-es villamos.
Az utolsónak közlekedő szerelvény a 3896-3897-es volt. |
1995. szeptember |
A Könyves Kálmán krt-Mester
utca kereszteződésbe beépítik a Lágymányosi hídra vezető villamospálya
kiágazását. Megszűnik a Vágóhídi UV műhely. |
1995. július 29. |
A 37-es villamos az
Izraelita temetőig rövidül. |
1995. július 24. |
Megszűnik a 31-es villamos. |
1995. július 18-28 között |
Az Izraelita temető
végállomás átépítése. |
1995. július 17-én |
Az 1-es villamos
meghosszabbítása a Kerepesi úttól a Salgótarjáni útig. |
1995. június |
A Lehel útról a Bulcsú
utcába kanyarodó vágány kitérőjének megszüntetése. |
1995. március 25. |
A Salgótarjáni úton a
Hungária körút irányába kiágazó kitérők beépítése. |
1995. január 1. |
Megszűnik az 50A
betétviszonylat. |
1994. |
|
1994. ?? |
Megszűnik a Mexikói úton a
Thököly útnál lévő használaton kívüli csonkavágányos végállomás. |
1994. november |
A Móricz Zsigmond körtéren
a Bartók Béla útról a 61-es felé menő váltó kiépítése a pályából. |
1994. november 24. |
Befejeződik a Könyves
Kálmán körúton a villamospálya átépítése és középre helyezése az Üllői
út és a Mester utca között. Ferencváros kocsiszín csatlakozó
vágányainak teljes átépítése, beleértve a Lenkei közt is. Megszűnik az
Üllői útnál lévő egyszerű vágánykapcsolat. Elkészül az új villamospálya a Mester utca-Gubacsi út között is, a 30-as villamos újra közlekedik. Új végállomása Pesterzsébet Pacsirtatelep lett. Új, egyszerű vágánykapcsolatot létesítenek a Mester utcában a Könyves Kálmán körúti megálló előtt. |
1994. október |
Pályaépítéssel egybekötve
megszűnik a 18-as vonalán a Krisztina körúton a Délinél lévő visszafogó
vágánykapcsolat. |
1994. szeptember 30. |
A Móricz Zsigmond körtéren
a 6-os villamos felől a Bartók Béla út irányába kanyarodó vágányok
csatlakozó kitérőjének kiépítése (a 6-os vonalából). |
1994. szeptember 1. |
Megszűnik a Gubacsi úton a
vasúti hidak közelében lévő iparvágány-keresztezés. A 36-os jelzésű villamosok közlekedése meghatározatlan ideig szünetel. |
1994. április |
Megszűnik a Boráros téren a
villamos-HÉV üzemi kapcsolat. A 2-es, 24-es villamosok Közvágóhíd végállomásának átépítése. |
1994. január 1-től |
A 37-es villamosok késő
esti lerövidített menetei
új, 37A jelzést kapnak. |
1993. |
|
1993.
december
19. |
Újra indul a 31-es villamosjárat. Külső végállomása változik: Pesterzsébet, Pacsirtatelep helyett Szabótelepig jár csak. |
1993. december 17. |
Elkészülnek az első
korszerűsített, két vezetőállásos UV villamosok, a MUV-ok.
Pályafutásukat a 17-es vonalon kezdik, Óbuda kocsiszínből. |
1993. november 29. |
A Lágymányosi híd
építésének előkészítéseként megkezdődnek az átépítések a Mester
u-Gubacsi út között és a Közvágóhíd térségében. A 30-as villamosok
közlekedése szünetel. Megszűnik a
Markusovszky lejtő és a Máriássy utcai hurok. Új fejvégállomás épül ki
a 31-es villamosoknak a Közvágóhídnál. |
1993. november 27. |
Változik a 23-as útvonala:
Baross tér, Keleti pu - Közvágóhíd helyett Ferenc körútig közlekedik. |
1993. november 26. |
Megszűnik a Ferenc
körút-Pesterzsébet, Pacsirtatelep között iker UV szerelvénnyel
közlekedő 31É éjszakai villamosjárat. |
1993. november |
Ismét átépítik a
Salgótarjáni útról a
Hungária kocsiszín felé kanyarodó vágányokat. |
1993. október 12. |
Meghosszabbodik az 1-es
villamos a Thököly úttól a Kerepesi útig. A Kerepesi útnál egy
nagyvonalú végállomás épül ki. |
1993. október 11. |
Beépítik az első korszerű,
Hanning típusú váltóhajtóművet a Fiumei út-Salgótarjáni út elágazásba. |
1993. szeptember 1-30. |
Beépítik
a Thököly útba a
Hungária körúti vágánykeresztezéseket, egyúttal megszüntetik az 1-es
vonalán a Kacsóh Pongrác útnál lévő egyszerű vágánykapcsolatot. |
1993.
augusztus
8. |
Hungária kocsiszín új
kiálló vágányt kap a Sport utca-Salgótarjáni út között. |
1993.
augusztus
1-22. |
Nosztalgia
villamosok közlekednek a 2A vonalon hétvégenként. |
1993. május 30. |
Meghosszabbodik a 41-es
villamos Budafok, forgalmi teleptől a Móricz Zsigmond körtérig. |
1993. május |
A Fertő utcában megszűnik
az
iparvágány, majd elbontják a Bihari úti csatlakozásával együtt. |
1993. május 7. |
Megszüntetik a Móricz
Zsigmond körtéren a Bartók Béla úti összekötővágányok csatlakozásait,
valamint a Gerlóczy utcai egyszerű vágánykapcsolatot. |
1992. |
|
1992. |
Megszűnik Kispest Határ útnál az
Ady Endre úton lévő egyszerű vágánykapcsolat. |
1992. | Megszűnik Kispest Tóth Árpád utcánál az Ady Endre úti egyszerű vágánykapcsolat. |
1992. ?? |
Megszűnik a 37-es villamos
vonalán az Izraelita temető és a Gránátos utca közötti csúcsfelőli
egyszerű vágánykapcsolat. |
1992.
október
22. |
Kiépítik a pályából a
Madách téren a 3., félreálló vágány kiágazó kitérőjét. |
1992. szeptember
29-november 11. |
A
Görgey Artúr utcai pályafelújítással egyidejűleg megszüntetik a Pamutipar iparvágányának
kiágazását a hozzá tartozó egyszerű vágánykapcsolattal, valamint a
Rákospalota-Újpest MÁV állomásnál lévő visszafogó vágánykapcsolatot. |
1992. május 8. |
A Haller utcai
pályafelújítást követően a Nagyvárad téri egyszerű vágánykapcsolatot
áthelyezik a tér túloldalára. |
1992.
április
22. |
Valószínűleg
ekkoriban szűnik meg a budafoki iparvágányok kiszolgálása, és a
Városház téren a BKV-MÁV kapcsolat. |
1992.
március
18-tól |
Menetregisztrálók
alkalmazása
villamosokon. |
1992.
március
2-tól |
Baross kocsiszín is küld
3-as
Tátrát az 1-esre, egyelőre 4 szerelvényt. |
1992. január 6. |
A 37-es villamosok késő
esti meneteit lerövidítik a Kozma utcáig. Típuscsere a 11-es viszonylaton 3-ról 2 T5C5-re. |
1991. |
|
1991. ?? |
Megszűnik a 13-as villamos
Gubacsi úti végállomásán a HÉV
kapcsolat. |
1991. december 6-tól |
Az 1-es villamos Vörösvári
úti
végállomása vágányutas biztosítási rendszerben működik, így az ott
történő közlekedést az általánostól eltérően szabályozzák. |
1991. december 1-től |
A 23-as kocsikiadását
teljes egészében Ferencváros kocsiszín veszi át. |
1991.
október
1. |
Átszervezik a villamos
üzemegységeket. A korábbi öt helyett hármat hoznak létre. |
1991. augusztus 22-től |
A 18-as kocsikiadását csak
Budafok és Szépilona kocsiszín végzi. |
1991.
augusztus
3-szeptember 15. |
Nosztalgia
villamosok közlekednek a 2A és a 19-es vonalán (utóbbinál a Batthyány
tér-körtér között) hétvégenként. |
1991. január 7. |
Súlyos villamosbaleset a
Vajda Péter utca-Orczy út sarkán. |
1990. |
|
1990. folyamatosan |
Számos utca és közterület
neve változik, mely érinti a villamosok útvonalát, megállóhelyeit,
végállomásait is. |
1990. év folyamán |
Az Epreserdő utcai
iparvágány egyik vágányát felbontják. |
1990. év végére |
Átépül a Szépilona
kocsiszín előtti vágányhálózat. |
1990. december 15. |
Új viszonylatot indítanak
11-es jelzéssel Angyalföld forgalmi telep és a Káposztásmegyeri
lakótelep között hétköznap csúcsidőben 3 kocsis Tátra szerelvényekkel.
Egyúttal megszűnik a 3V villamospótló autóbuszjárat. |
1990. október 25-28. |
A
taxisblokád miatt megbénul a főváros villamosközlekedése. |
1990. október 15-től |
Nappal is kötelező a
tompított fényszóró használata a villamosokon. |
1990. október 10-november 9. |
Új végállomást építenek ki
a majdani 11-es villamosnak Angyalföld forgalmi telep előtt. |
1990. szeptember 19-30. |
Valószínűleg
ekkor építik ki a pályából a Karinthy Frigyes útról a
Gellért tér felé kanyarodó vágány kitérőjét. |
1990. szeptember 17. |
Életbe lép a Moszkva téri
új forgalmi rend. A 4-es, 6-os, 59-es villamosok hurokvégállomása
megszűnik. |
1990. július 1. |
Az 1-es villamos
meghosszabbítása a Thököly útig. |
1990. június 15. |
Valószínűleg ekkor építik
ki a pályából Rákospalota MÁV-telepnél a volt 65-ös villamos kiágazását. |
1990.
május 8. |
Megszűnik az egyvágányú
szakasz a Kőbányai úton a MÁV híd alatt. |
1990.
április
14. |
Megszűnik a Somogyi utcában
az Etele téri hurokvágány kiágazó kitérője. |
1990. április 4. |
Forgalomba áll a 3750-es
pályaszámú kísérleti BKV villamos a 36-os viszonylaton. |
+
Pályafelújításokkal Szöveges bemutató |
Ugrás: 1980-1989. 1990. 1991. 1992. 1993. 1994. 1995. 1996. 1997. 1998. 1999. 2000. 2001. 2002. 2003. 2004. 2005. 2006. 2007. 2008. 2009. 2010-2019, 2020-2029. |
Vissza a kezdőlapra