|
Külföldi IK-280-as trolibuszok |
|
|
|
|
|
|
1988. után Moszkvában a SZVARZ (Szokolnyicseszkij Vagonoremontnij Zavod - Szokolnyicseszkij Járműjavító Gyár) tervei alapján autóbusz kocsiszekrényekbe trolibusz berendezést szereltek. Az elektromos alkatrészeik a ZIU-kkal megegyezőek voltak a Dinamo gyárból. Maga a SZVARZ már 1984-től átállt járműgyártásról - pl. csuklós trolibuszokat is építettek - az Ikarus buszok nagyjavítására. Hamarosan az összeszerelő munka átkerült az MTRZ-be (Moszkovszkij Trollejbusznoremontnij Zavod - Moszkvai Trolibuszfelújító Üzem). Összesen 58 példányt készült, az eredeti autóbuszok származása általában követhetetlen.Ikarus - SZVARZ trolibuszok Moszkvában
Lista a moszkvai IK-280-as és IK-283-as autóbuszokból
átalakított trolibuszokról.
A SZVARZ-Ikarus
trolibuszokról - orosz nyelven
További Ikarus trolibuszokról Moszkvában: a 0010-esről,
a 0011-esről, és a 0049-esről.
Oroszország mellett Lengyelországban is alakítottak át autóbusz szekrényből trolibuszt. Az első ilyen jármű Słupsk részére készült a helyi Kapena gyárban. 1988-93. között Gdynia számára gyártottak hasonlóan kilenc trolibuszt. Lublinban pedig szaggatós berendezés került három troliba, bár itt sem sokáig voltak ezek csuklósok forgalomban.Lengyelország
Lista a lengyelországi IK-280-as trolikról.
A lublini
Ikarusokról - lengyelül
A
lublini autóbuszközlekedésről - angolul
Gdyniáról - lengyelül
Szófiában három 280.02-es típusú buszt szereltek fel a Skoda 9Tr-ből kiszerelt villamos berendezéssel. Az átalakítás 1977-79-ben történt. A helyi vállalat 401-403-as számokat adott nekik. Ezeket a trolibuszokat a '80-as években selejtezték.Szófia
Z. Nesiba
|
|
Három csuklós Ikarus trolibuszt építettek szintén Phenjan számára is, a valószínűleg helyi SINRIH vállalatnál. Ezek közül legalább egy igen különleges, mert a képek alapján ítélve két szóló IK-260-asból készült. Ezen túl van egy negyedik szóló Ikarus trolijuk is.Észak-Korea
W. Sprengler
|
W. Sprengler
|
|
A járműnek az utánfutó részen is a hajtott tengelyhez hasonló ikerkerekei vannak, eszerint a C-tengely nem kormányzott. Maga a tengely is szokatlanul elöl van, utalva arra, hogy a hátsó rész újkorában még egy IK-260-as busz volt. |
W. Sprengler
|
W. Sprengler
|
(A pályaszám bizonytalan, a fotós 174-est jelölt meg, a képen viszont 171 látszik.) |
|