A BSzKRt. kezelésében lévő Budapest-Szentlőrinci helyi érdekű Villamos
Vasút (BLVV) 1929. november 15-én hosszabbította meg Üllői úti
villamosvonalát a Szarvas csárdától a Vecsési határig (a mai Béke
térig). Ezzel egy időben a vonal végpontján pályafenntartási telepet is
létesített, amely a villamosvonal bal vágányához egy deltavágánnyal
kapcsolódott, valamint egyszerű vágánykapcsolatok is épültek. A telepre
befutó vágány az Üllői útra merőlegesen haladt és két csonkavágányra
ágazott.
Elrendezési vázlat az építés idejéből
Az időnként vecsési pályafenntartási telepnek nevezett létesítmény
vágányhálózatának elrendezése a II. világháborúig nem sokat változott.
Elrendezési vázlat 1944-ből, illetve
1947-ből
Ez az állapot az 1950-es évekig állt fenn.
Elrendezési vázlat 1952-ből
Az 1950-es években azután átépítették a pft. telep iparvágányát.
Megszüntették a delta kezdőpont felőli végét az egyszerű
vágánykapcsolattal együtt, valamint a két csonkavágány közül az egyiket
elbontották.
Elrendezési vázlat 1961-ből
A telepen szabad téren különféle pályafenntartási anyagokat tároltak.
Légifotó a telephelyről 1965-ből
A fenti légifotón a delta másik, már elbontott ágának a nyoma még
látszik.
Helyszínrajz az 1960-as évekből. A
táblázat első felében szereplő kitérőket már elbontották
Ez az állapot azután hosszú ideig nem változott, mígnem a közúti
szállítási mód előretörésével 1980. körül, még a Béke téri végállomás
átépítése előtt, az iparvágányt elbontották. A telephelyet azonban
továbbra is eredeti funkciójának megfelelően használták.
A telephely 2000. körül
A régi végállomási egyszerű vágánykapcsolat a mostani kettős
vágánykpacsolat után helyezkedett el a végpont irányába, így előtte még
elfért a kapuhoz vezető kiágazási váltó. A telephely látképe 2014-ben:
Ugyan az iparvágány már réges régen
megszűnt, de a telephely még most is a BKV tulajdonában van.