Németh Zoltán Ádám

Németh Zoltán Ádám
 
nza@freemail.hu


Saját munkáim:

Menetrendek - és vonalak bemutatása:
 
1910-es iránymutató
1915-ös vonalhálózat
Iparvágányok a '70-es években
40-51-es vonal régi és mai felvételeken
 1973-as menetrend
Moszkva tér
13-as vonal
18-as vonal
23-as vonal
63-as vonal
43-as vonal tegnap és ma

Csepel-Határ-úti HÉV

Az 5-ös vonal nyomában
(Uhi segítségével)


Küföldi fotóim:
 

Arad
Temesvár
Németország
München
Belgium
Genf
Sóller
Párizs
Orléans


Budapesti villamostípusok:
 

A PCC-ktõl a Tátrákig
Fõmûhelyek tevékenysége
Nagykörúti indításjelzés
(Vittorio Formigari)
Könyvajánlat:
Régi magyar villamosok
 TW 6000-es (Hannover)
Két szoba és fürdőszoba
A "rövid-csuklós" villamosok

Budapesti villamos motorkocsi és pótkocsitípusok - pályaszámok szerint, különbözõ korszakokban:
(a dõltbetûsek Benda György által készített lapok)

Remélem látható, hogy valamennyi a budapesti villamosvasutak személyszállító és motoros állományához tartozó jármûrõl van valamilyen szintû leírás a villamosok.hu-n! Ezzel még nem ért véget az oldalak fejlesztése, nagyon sok oldalon van még javítani- és kiegészítenivaló.

BSzKRt (1923-1949)
FVV ('50-es évek)
FVV ('60-as évek)
BKV (1968- )
1000 (BKVT V)      
1100 (BKVT N)   1100II (CSM2)  
[1200 (BKVT Q)] 1200(BLVV CI) 1200II (CSM4  
1300 (BKVT Q)   1300II (CSMG2)  
1400 (BKVT Q)     1400II (CSMG2)
1500 (BKVT F1) 1500II (F1A)   1500III (TW 6000)
[1600 (BKVT I1)] 1600 (BKVT F1)    
1700 (BKVT H3) 1700II (BKVT SI)    
1800 (BKVT S)      
1900 (BKVT S) 1900II (BBVV E) 1900III (BBVV E, BKVT VI)  
2000 (BVVV I) 2000II (BBVV U, BBVV E) 2000III (BVVV HI) 2000IV (Siemens Combino)
2100 (BVVV Bb) 2100II (BURV SS)    
2200 (BVVV B), [2200 (BVVV C)] 2200I-II (BURV)    
2300 (BVVV D)    2300II (BLVV C1I)  
2400 (BVVV E)  2400II(BLVV C2I)    
2500 (BVVV F)     2550 (BVVV FI)
2600 (BVVV G)      
2700 (BVVV H)      
2800 (BVVV K)      
2900 (BVVV L)   2950 (BVVV LI)  
3000 (BVVV M)     3050 (BVVV MI)
3100 3100II (OPI)    
3200 (O)   3200II(UV1, UV2)  
3300 (P)   3300II(UV3)  
    3400(UV4)  
3500 (RV)      
3600 (T)      
  3700 (TV) 3710 (UZ), 3720(CSM1,CSM3), 3730(CSM5), 3799 3750
  3800 (T) 3800(UV5)  
4000 (BKVT R) 4010II (BBVV A)   4000I-II-III(T5C5)
4100 (BKVT R0) 4100II (T)   4100I-II-III(T5C5)
4200 (BKVT Ra) 4220 (BHÉV P XII)   4200I-II(T5C5)
4300 (BKVT R1)     4300I-II(T5C5)
4400 (BKVT R2)      
4500 (BKVT R2) 4505I-II (BBVV U) 4510III (BBVV U)  
4600 (BKVT R3) 4630 (BURV), 4640 (BBVV E)    
4700 (BKVT R4) 4710 (BBVV A), 4720 (BHÉV P XII) 4710II (BBVV A)  
4800 (BVVV A) 4800II (BLVV CP), 
4808II (BBVV A)
   
4900 (BVVV M)      
5000 (BVVV N)      
5100 (BVVV O)      
5200 (BVVV P)      
[5300 (BKVT L,O)], 5300 (BKVT I1) 5318I-II (BKVT Q)    
5400 (BKVT Q) 5480 (BKVT H)    
5500 (BVVV C, BVVV B)      
5600 (DP)      
5700 (DVP) 5750 (EP)    
5800 (EP)      
5900 5900I-II (EP)    
  6000 (FP)    
  6100    
7000 (BKVT), 7001 (BKVT), 7002 (BKVT), 7005 (BKVT), 7007 (BKVT), 7010 (BVVV), 7010II (BKVT), 7015 (BVVV), 7020 (BVVV), 7030 7002 (BKVT), 7080, 7090 (BHÉV LHs B)    
7100 (BKVT), 7101 (BKVT), 7110 (BVVV), 7111 (BVVV), 7112 (BVVV), 7115 (BVVV) 7107 (BURV), 7118 (BLVV) 7111 (BHÉV LHs B) 7120, 7130, 7140
7200 (BURV), 7205 (BURV), 7210 (BURV), 7250 (BURV), 7290 (BURV G)   7210 (BURV)  
7300 (BLVV), 7350 (BLVV)      
7400 7410 (BVVV Bb) 7400II (BKVT Q)  
  7500 (BHÉV LHs B)    
      7600, 7650, 7660, 7671, 7680
9000 (BURV G), 9050 (BURV G)      
9100 (BURV SS)      
9200 (BURV)      
9300 (BURV)      
9400 (BURV M), 9450 (BVVV I)      
9500 (BLVV), 9550 (BVVV Bb)      
9600 (BLVV CI)      
9700 (BLVV RV)      
9800 (BLVV CP), 9850 (BVVV I), 9880 (BKVT R, BKVT Ra)      
9900 (BLVV DVP)      

Ezen kívül (amely típusok már nem érték meg a BSzKRt korszakot):
 

BVV Ba típus (BVV 59)
BVV 376-os
BKVT K, L, O pótkocsi
BVVV 62

+Sínbuszok
+Két Tátra próbakocsi Brünnből
+Gőzmozdonyok



Trolibuszok:
 
A trolibuszforgalom megindulása a történelmi Magyarországon
BSzKRt
FVV
BKV
SzKV
DKV
BKV Rt.
SzKT
DKV
 
P000 - P054 TP
   
T100 Ganz
T100 - T152 MTB-82
100 - 178 IK-280.91
198 IK-284T
199 IK-280T
9-111 - 9-157 ZIU-9
 
 
T200 - T356 IK-60T
201 - 271 IK-60T
200 - 282 IK-280.93
T4-281 IK-280.T4
T6-281 - T6-282 IK-280.T6
T7-281 IK-280.T7
283 IK-280
 
301 - 358 IK-60T
300 IK-280.T8
9-301 - 9-337 ZIU-9
300 - 314 IK-435T
341 - 345 Solaris T12
371 - 375 Solaris 12D
T470 - T471 Ganz
T.472 MÁVAG
T480 MÁVAG
400 TCS1
401 - 453 TCS2
400 IK-280T
401-404 IK-280T
400 IK-411T
 
500 - 599 ZIU-5
500 - 505 IK-280T
506 - 507 IK-280.93
   
600 IK-260.T1
601 - 606 Solaris T12
T-600 - T-610 Skoda 15Tr
T-611 - T-618 Skoda 15Tr
     
700 - 714 IK-412T
T-700 - T-709 Skoda 14Tr
T-720 Skoda 21Tr
T-750 Skoda 14Tr
   
800-972 ZIU-9
800 IK-415T
801 Skoda 21 Tr
802 IK 412T
803 Solaris 12T
804 Solaris 18T
T-800, T-810 Skoda 21Tr
T-850 Volvo
 
900-958 TP
 
 

HÉV motorkocsi, pótkocsi és mozdonytípusok:
 

1889-1925
1925 - 1958
1958-1968
1968-
  • M I (51-68)
  • L I (304 -> 16)
  • P I (1 termes BKVT, 1-2, 51-66, 71-73, 101-120, 131-137, HRV 201-202, 301-304)
   
  • M II (101-120)
  • L II (1-12)
  • P II (81-86 400 V-os motorkocsi, 87-98, 141-143)
  • M II (121-147 M III)
  • L II (10II -> 13, 16II -> 14)
  • DL II (9 L II -> 41)
  • M II (171-178 P III)
 
  • DM III (91-93 M III -> 291-293)
  • M III (205...234 M II, 235-239 P III)
  • P III (371-378)
 
  • M IV (2030-2037 BBVV U => 2070-2075)
  • L IV (2002 BBVV U)
  • P IV (351-365)
  • M IV (2036 -> 2076) 
  • L IV B (2007-2008 BKVT T3 - FVV)
 
  • M V (2038-2062 BBVV E => 1038-1039)
  • L V (2003-2004 BBVV E)
  • P V (3021-3025, 3027-3029 BBVV A)
  • M V (2063-2065 BKVT V - FVV)
  • DL V (42 L V)
  • L V B (2005-2006 BURV - FVV)
 
  • P VI (3101-3106, 3117-3118 BBVV A, A/1)
  • M VI (2231-2250 BVKV, BKVT F1)
  • L VI (31-33)
   
  • P VII (3107-3116  BBVV U)
   
 
  • P IX (3151-3154 BBVV)
 
  • M IX (801-854)
  • L IX (2009 DNyBV - DKV)
 
 
  • P X (3036-3037 M IV)
  • L X (2010 DKV)
  • M X (861-892)
  • M X A (901-1000, 1101-1150)
 
  • M XI (2066-2069, 2080-2082 BURV)
  • DL XI (45 DNyBV - DKV)
  • P XI (3190)
 
   
   
     
 
  • P XV (511-527, 530-584 HRV)
   
 
  • P XVI R (3001-3013 BKVT R - BSzKRt)
  • P XVI N (3051-3060 BKVT N - BSzKRt)
  • P XVI Q (5407-5408, 5425-5426 BKVT Q - BSzKRt)
  • DL XVI (731-737 különbözõ iparvasutak)
 
     
     
   
  • P XIX (3191-3200 BVVV M - FVV)
 
   
  • P XX (3151-3160, 3185, PKV)
 
     
   
  • P XXII (441-445 különböz? vasutak - MÁV)
 
     
   
  • P XXIV (461-462 SzCsV - MÁV)
 
   
  • P XXV (601-627)
 
     
     
  • P XXVIII (631-646)
  • P XXVIII A (651-700, 751-775)
  • Motoros hajtány (MH 1-6)
 
 
  • LHs (4011-4013 -> 2011-2013)
 

És még:

BBVV 1
"BURV A és M típus"
"BURV SS típus
Sínautók

A típusjeleket 1925-tõl használják.
Az idézõjeles kocsik nem kerültek állományba (az itteni psz-ok tervezetek).
Ha több vállalat van felsorolva az eredetnél, az elsõ cég az, ahonnét származik a kocsi, a második pedig az, ahonnét a BHÉV átvette.
A -> átszámozást jelöl;a => azt, hogy a sorozat egyes kocsijait átszámozták.
A MÁV-BEV és az FVV-s pályaszámokat (1952-1958 között) nem tûntettem fel, csak a BHÉV számrendszerét jelöltem.


Miskolc személyszállító és motoros járművei:
MDV jármûvek
Kölcsönkocsik
1897-
1906-
1941-
1958-
1969-
1-9 (Ganz)
1-3 (Ganz)
4-6 (Ganz)
7-10
1II-9II (BVV I)
   
10-12 (motorkocsivá felszerelés)
13-14 (MDV)
10II-11II (BVV Bb)
10III
11III
 
21-24 (Ganz)
23II, 20, 26 (Ganz)
25 (Ganz)
27 (SzKV)
21II
22II
26II
28 (csuklósítás)
29-31 (csuklósítás)
23III-24II (BKVT NI)
25II-32III (BURV SS)
 
32, 33, 34, 37 (SzKV)
31II-34II
32II-33II (BVV Bb)
34-36 (BKVT N)
33III-34III (BVV Bb ikresítés)
35II-36II (ikresítés)
37 (BLVV)
38 (BKVT Q)
37II-38II (BKVT N)
37III-38III (ikresítés)
   
41
40-41II
40II-41III, 42, 43, 44, 45-46, 47-49, 50-51II (Füzesi acélvázasítás)
 
50-53 (Ganz)
51-53 (Ganz)
54 (Ganz)
55 (Ganz)
56 (Ganz)
54II-55
56II
57-58 (BKVT Q)
58II-59 (BURV SS)
 
 
61-62 (Ganz)
61II, 66-67 (pótkocsivá építve)
62II-65
67II (Ganz)
68
69 (DHV)
     
71-72
73 (Ganz)
77 (BLVV)
78-79 (BBVV U)
   
 
80-86 (BKVT H3)
   
 
90-99 (KVKV)
   
100 (Ganz)
117-118 (BBVV)
100-117 (BKVT H3)
100II-104II (Füzesi)
105II-110II (FVV)
 
 
120-125 (BKVT QP)
128
129-131
   
 
130-131
132-133
 
130II-139 (Füzesi-Debrecen)
 
140-143 (BKVT R4)
 
140II-174II (Debrecen)
   
150-155 (BSzKRt RV)
 
 
170-189 (BKVT NI)
180II-197, 199 (SGP E1)
   
200-222 (BVVV M)
200II (CKD)
201II-209II (DPMK)
210II-217II (DPmML)
   
251-270 (BKVT R1)
 
   
300-309 (BKVT R3)
300II-305II (C3)
   
500-501 (BSzKRt DP)
 
 
1100--1135 (BKVT NI)
   
 
1700--1709 (BKVT H3)
   
 
2108-2109 (BURV SS)
2112 (BURV SS)
 
 
4700-4703 (BKVT R4)
   
MI (Ganz)
M2 (Dózsa)
M3 (BKVT T2)
M4 (BKVT T3)
M5 (BSzKRt)

Debrecen motoros és személyszállító járműállománya:
Kölcsönkocsik
1911-1939
1940-1959
'60
1970-
1-30 (Győr)
     
 
31 (NVV)
32-33 (NVV)
34-35 (BKVT N)
36-39 (BKVT Q)
   
 
41-42 (BKVT Q)
43-44 (BKVT J)
42II-43II (BKVT J)
43II = 44II (BKVT Q)
45, 47-48 (BKVT N)
46 (BKVT QP)
40-45II (BKVT Q)
49-50 (BKVT QP)
46-47 (PKV)
 
 
51-54 (BKVT N)
53II (BKVT Q)
51II-54II (BKVT Q, QP)
55-58 (BKVT NI)
57-60 (BKVT Q, QP)
   
 
61-62 (BKVT NI)
63-66 (ikresítés)
67-70 (BKVT QI, Q)
   
 
73-79 (BKVT Q)
71-72 (BKVT N)
72II-73 (BKVT J)
71II,74 (BKVT Q)
75II, 77II-78II, 77III (BKVT N)
76II (BKVT QP)
79II-80II (BKVT QP)
75III-76III (BKVT Q, QP)
 
 
80-83 (BKVT Q)
81II-82II (BKVT N)
87-92 (BKVT QI)
   
   
93 (PKV)
94 (BKVT J)
95 (BKVT N)
96 (BKVT QP)
97-98 (ikresítés)
 
101-110 (MBF Rt.)
   
101II-102II
111 (gőzüzemből)
112-114 (NVV)
     
 
121-124, "128-129" (BKVT R0)
125-126, "127" (BKVT Ra)
   
 
130, "132" (BKVT J)
"130"-131 (BKVT N)
132-151 (BKVT QP)
   
   
154-159 (BKVT R1)
158II
   
160-165 (BKVT R3)
166-169 (BKVT R2)
164II
 
201 (BKVT T1)
202 (BLVV)
203 (BURV)
204 (DHSV)
205 (Debrecen)
 
204II (BSzKRt)
   
210-222 (BKVT S)
 
   
251-254 (BVVV H)
251II-256 (Füzesi)
257-259 (BVVV K)
 
   
281-287 (Füzesi)
288-294 (FVV)
 
   
311-312 (BVVV K)
313-314 (BVVV G)
315-316 (BVVV H)
317-318 (BVVV G)
319-324 (BVVV G)
317II (BVVV K)
 
   
325-328 (BVVV K)
329-330 (ikresítés)
 
   
331-332 (BVVV K)
 
   
381-386 (Füzesi)
 
   
400 (BKVT)
 
     
481-484 (Debrecen)
485-489 (Debrecen)
     
490-492 (FVV)
     
500-510 (Ganz Hunslet)
     
1884+1984 (BVVV F)
   
2812--2856 (BVVV K)
 
gőztramwayok
BX 353-BX 355 (BSzKRt)
M 11 (DNyBV)
   

Szeged személyszállító és motoros járműállománya:
1908-1950
'50
'60
1970-
1-25 (Győr)
2II, 6II (BVV I)
 
 
31-38 (Schlick)
 
 
 
 
40-41 (BKVT Q) 
 
 
51-56 (Győr)
 
 
 
71-76 (Schlick)
77-78 (BVVV E)
 
 
80-81 (BKVT N)
82 (BKVT N)
81II, 83-85 (BKVT S) 
 
101-108 (Győr)
 
 
 
 
201-210 (ikresítés)
 
200-208 (KT4)
 
 
211-216 (ikresítés)
 
 
301-306 (Dózsa)
307-310 (BKVT NI)
307II-308II
309II-312II (PKV)
313-314 (BVVV F)
 
311-320 (BKVT QI)
 
 
 
321-322 (Dózsa)
 
 
   
411-420 (BKVT QI)
 
 
 
501-504 (BKVT NI)
505-514 (BKVT S)
 
 
 
521-524 (BVVV H)
525-528 (BVVV K)
 
 
 
 601-604 (Füzesi)
605-610 (FVV)
611-613 (FVV)
614 (DKV)
 
 
651-654 (Füzesi)
655-662 (Debrecen) 
 
 
 701-701 (házi)
 703-704 (házi)
 
 
 
751-756 (házi)
 
 
 
 
801-818 (Debrecen)
819-820 (FVV)
 
 
 
900-912 (T6A2)
 
4100--4169 (BKVT R0)
4704-4709 (BKVT R4)
4301-4303 (BKVT R1)
4700-4702 (BKVT R4)
 
 
5330--5345 (BKVT QP)
   
M I (házi)
M II (BURV)
M III (Füzesi)
 
SZ I-IV (MKV)
SZ 5-6 (BSzKRt F1A)
Pálfy (Krauss)
Kállay (Krauss)
Futár (MÁV gépgyár)
   
próbakocsi T6A5
T4-es tanulókocsi

Pécsi személyszállító és egyéb motoros járművek:
1913-1945
1945-1960
1-10 (Ganz)
 
 
11 (BKVT N)
21-22 (Ganz)
 
31 (Ganz)
 
51-56 (Ganz)
57
58 (BKVT QP)
59-60 (BKVT J)
 
61 (BKVT QP)
101 (Ganz)
 
 
201-204 (Dózsa)

Szombathely:
eredeti
'50
1-3 (Neuhausen)
4-5 (Roessemann)
6-7
1II-5II (BSzKRt)
6II-7II (BKVT J)
11-12 (Roessemann)
11II-17
11III-18 (Dózsa)

Sopron:
1-6 (Roessemann)
11-12 (Roessemann)

Nyíregyházai villamos motorkocsik:
1911-t?l
1950-t?l
1951-t?l
51-53 (Ganz)
Cv 151-153
Cvill 881-883
61-62 (Weitzer)
63 (házi)
Cv 161-163
Cvill 891-893
   
Cvill 812
Cvill 803
   
Cvill 813


Közreműködtem a következő oldalakon:
 

Uhi - Pécs
Nagykörúti indításjelzés
(Vittorio Formigari)
Szigeti Dániel - BLVV 21+22 felújítása
Elégedetlenséga 41-es villamosúj végállomásával
A villamos vágya



[vissza a tetejére]