Küföldi fotóim:
Temesvár |
München |
Genf Sóller |
Orléans |
Budapesti villamostípusok:
|
|
(Vittorio Formigari) |
Régi magyar villamosok |
|
|
|
|
Budapesti villamos motorkocsi és pótkocsitípusok
- pályaszámok szerint, különbözõ korszakokban:
(a dõltbetûsek Benda György által
készített lapok)
Remélem látható, hogy a budapesti villamosvasutak személyszállító és motoros állományához tartozó jármûrõl van valamilyen szintû leírás a villamosok.hu-n! Ezzel még nem ért véget az oldalak fejlesztése, nagyon sok oldalon van még javítani- és kiegészítenivaló.
|
|
|
|
1000 (BKVT V) | |||
1100 (BKVT N) | 1100II (CSM2) | ||
[1200 (BKVT Q)] | 1200(BLVV CI) | 1200II (CSM4) | |
1300 (BKVT Q) | 1300II (CSMG2) | ||
1400 (BKVT Q) | 1400II (CSMG2) | ||
1500 (BKVT F1) | 1500II (F1A) | 1500III (TW 6000) | |
[1600 (BKVT I1)] | 1600 (BKVT F1) | ||
1700 (BKVT H3) | 1700II (BKVT SI) | ||
1800 (BKVT S) | |||
1900 (BKVT S) | 1900II (BBVV E) | 1900III (BBVV E, BKVT VI) | |
2000 (BVVV I) | 2000II (BBVV U, BBVV E) | 2000III (BVVV HI) | 2000IV (Siemens Combino) |
2100 (BVVV Bb) | 2100II (BURV SS) | ||
2200 (BVVV B), [2200 (BVVV C)] | 2200I-II (BURV) | ||
2300 (BVVV D) | 2300II (BLVV C1I) | ||
2400 (BVVV E) | 2400II(BLVV C2I) | ||
2500 (BVVV F) | 2550 (BVVV FI) | ||
2600 (BVVV G) | |||
2700 (BVVV H) | |||
2800 (BVVV K) | |||
2900 (BVVV L) | 2950 (BVVV LI) | ||
3000 (BVVV M) | 3050 (BVVV MI) | ||
3100 | 3100II (OPI) | ||
3200 (O) | 3200II(UV1, UV2) | ||
3300 (P) | 3300II(UV3) | ||
3400(UV4) | |||
3500 (RV) | |||
3600 (T) | |||
3700 (TV) | 3710 (UZ), 3720(CSM1,CSM3), 3730(CSM5), 3799 | 3750 | |
3800 (T) | 3800(UV5) | ||
4000 (BKVT R) | 4010II (BBVV A) | 4000I-II-III(T5C5) | |
4100 (BKVT R0) | 4100II (T) | 4100I-II-III(T5C5) | |
4200 (BKVT Ra) | 4220 (BHÉV P XII) | 4200I-II(T5C5) | |
4300 (BKVT R1) | 4300I-II(T5C5) | ||
4400 (BKVT R2) | |||
4500 (BKVT R2) | 4505I-II (BBVV U) | 4510III (BBVV U) | |
4600 (BKVT R3) | 4630 (BURV), 4640 (BBVV E) | ||
4700 (BKVT R4) | 4710 (BBVV A), 4720 (BHÉV P XII) | 4710II (BBVV A) | |
4800 (BVVV A) | 4800II
(BLVV CP),
4808II (BBVV A) |
||
4900 (BVVV M) | |||
5000 (BVVV N) | |||
5100 (BVVV O) | |||
5200 (BVVV P) | |||
[5300 (BKVT L,O)], 5300 (BKVT I1) | 5318I-II (BKVT Q) | ||
5400 (BKVT Q) | 5480 (BKVT H) | ||
5500 (BVVV C, BVVV B) | |||
5600 (DP) | |||
5700 (DVP) | 5750 (EP) | ||
5800 (EP) | |||
5900 | 5900I-II (EP) | ||
6000 (FP) | |||
6100 | |||
7000 (BKVT), 7001 (BKVT), 7002 (BKVT), 7005 (BKVT), 7007 (BKVT), 7010 (BVVV), 7010II (BKVT), 7015 (BVVV), 7020 (BVVV), 7030 | 7002 (BKVT), 7080, 7090 (BHÉV LHs B) | ||
7100 (BKVT), 7101 (BKVT), 7110 (BVVV), 7111 (BVVV), 7112 (BVVV), 7115 (BVVV) | 7107 (BURV), 7118 (BLVV) | 7111 (BHÉV LHs B) | 7120, 7130, 7140 |
7200 (BURV), 7205 (BURV), 7210 (BURV), 7250 (BURV), 7290 (BURV G) | 7210 (BURV) | ||
7300 (BLVV), 7350 (BLVV) | |||
7400 | 7410 (BVVV Bb) | 7400II (BKVT Q) | |
7500 (BHÉV LHs B) | |||
7600, 7650, 7660, 7671, 7680 | |||
9000 (BURV G), 9050 (BURV G) | |||
9100 (BURV SS) | |||
9200 (BURV) | |||
9300 (BURV) | |||
9400 (BURV M), 9450 (BVVV I) | |||
9500 (BLVV), 9550 (BVVV Bb) | |||
9600 (BLVV CI) | |||
9700 (BLVV RV) | |||
9800 (BLVV CP), 9850 (BVVV I), 9880 (BKVT R, BKVT Ra) | |||
9900 (BLVV DVP) |
Ezen kívül (amely típusok már nem érték
meg a BSzKRt korszakot):
|
|
|
|
+Sínbuszok
+Két
Tátra próbakocsi Brünnből
+Gőzmozdonyok
|
|
SzKV DKV |
SzKT DKV |
|
|||
|
|
198 IK-284T 199 IK-280T 9-111 - 9-157 ZIU-9 |
|
201 - 271 IK-60T |
T4-281 IK-280.T4 T6-281 - T6-282 IK-280.T6 T7-281 IK-280.T7 |
|
|
|
9-301 - 9-337 ZIU-9 |
341 - 345 Solaris T12 371 - 375 Solaris 12D |
|
T.472 MÁVAG T480 MÁVAG |
401 - 453 TCS2 |
401-404 IK-280T |
|
|
|
|
|
|
T-611 - T-618 Skoda 15Tr |
||
T-700 - T-709 Skoda 14Tr T-720 Skoda 21Tr T-750 Skoda 14Tr |
|||
|
801 Skoda 21 Tr 802 IK 412T 803 Solaris 12T 804 Solaris 18T T-800, T-810 Skoda 21Tr T-850 Volvo |
||
|
|
HÉV motorkocsi, pótkocsi és mozdonytípusok:
|
|
|
|
|
|||
|
|||
|
|
||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|
||
|
|
||
|
|
|
|
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|
|
|
|
|
És még:
|
|
|
|
A típusjeleket 1925-tõl használják.
Az idézõjeles kocsik nem kerültek
állományba (az itteni psz-ok tervezetek).
Ha több vállalat van felsorolva az eredetnél,
az elsõ cég az, ahonnét származik a kocsi,
a második pedig az, ahonnét a BHÉV átvette.
A -> átszámozást jelöl;a =>
azt, hogy a sorozat egyes kocsijait átszámozták.
A MÁV-BEV és az FVV-s pályaszámokat
(1952-1958 között) nem tûntettem fel, csak a BHÉV
számrendszerét jelöltem.
1906- |
|
|
|
1-3 (Ganz) 4-6 (Ganz) 7-10 |
|
||
13-14 (MDV) |
|
11III |
|
23II, 20, 26 (Ganz) 25 (Ganz) 27 (SzKV) |
22II 26II 28 (csuklósítás) 29-31 (csuklósítás) |
25II-32III (BURV SS) |
|
|
32II-33II (BVV Bb) 34-36 (BKVT N) 33III-34III (BVV Bb ikresítés) 35II-36II (ikresítés) 37 (BLVV) 38 (BKVT Q) 37II-38II (BKVT N) 37III-38III (ikresítés) |
||
|
|
|
|
51-53 (Ganz) 54 (Ganz) 55 (Ganz) 56 (Ganz) |
56II 57-58 (BKVT Q) 58II-59 (BURV SS) |
|
|
61II, 66-67 (pótkocsivá építve) 62II-65 67II (Ganz) 68 69 (DHV) |
|||
73 (Ganz) |
78-79 (BBVV U) |
||
|
|||
|
|||
117-118 (BBVV) |
|
105II-110II (FVV) |
|
128 129-131 |
|||
|
132-133 |
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
||
|
201II-209II (DPMK) 210II-217II (DPmML) |
||
|
|
||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|
||
|
|||
|
M3 (BKVT T2) |
|
|
Debrecen motoros és személyszállító
járműállománya:
Kölcsönkocsik
|
|
|
|
|
|||
32-33 (NVV) 34-35 (BKVT N) 36-39 (BKVT Q) |
|||
43-44 (BKVT J) 42II-43II (BKVT J) 43II = 44II (BKVT Q) 45, 47-48 (BKVT N) 46 (BKVT QP) 40-45II (BKVT Q) 49-50 (BKVT QP) |
|
||
53II (BKVT Q) 51II-54II (BKVT Q, QP) 55-58 (BKVT NI) 57-60 (BKVT Q, QP) |
|||
63-66 (ikresítés) 67-70 (BKVT QI, Q) |
|||
71-72 (BKVT N) 72II-73 (BKVT J) 71II,74 (BKVT Q) 75II, 77II-78II, 77III (BKVT N) 76II (BKVT QP) 79II-80II (BKVT QP) |
|
||
81II-82II (BKVT N) 87-92 (BKVT QI) |
|||
94 (BKVT J) 95 (BKVT N) 96 (BKVT QP) 97-98 (ikresítés) |
|||
|
|
||
112-114 (NVV) |
|||
125-126, "127" (BKVT Ra) |
|||
"130"-131 (BKVT N) 132-151 (BKVT QP) |
|||
|
|
||
166-169 (BKVT R2) |
|
||
202 (BLVV) 203 (BURV) 204 (DHSV) 205 (Debrecen) |
|
||
|
|||
251II-256 (Füzesi) 257-259 (BVVV K) |
|||
288-294 (FVV) |
|||
313-314 (BVVV G) 315-316 (BVVV H) 317-318 (BVVV G) 319-324 (BVVV G) 317II (BVVV K) |
|||
329-330 (ikresítés) |
|||
|
|||
|
|||
|
|||
485-489 (Debrecen) |
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
M 11 (DNyBV) |
Szeged személyszállító és motoros járműállománya:
|
|
|
|
---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
307-310 (BKVT NI) |
309II-312II (PKV) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
|
505-514 (BKVT S) |
|
|
|
525-528 (BVVV K) |
|
|
|
605-610 (FVV) |
614 (DKV) |
|
|
|
|
|
|
703-704 (házi) |
|
|
|
|
|
|
|
|
819-820 (FVV) |
|
|
|
|
4704-4709 (BKVT R4) |
4700-4702 (BKVT R4) |
||
|
|||
|
M III (Füzesi) |
|
SZ 5-6 (BSzKRt F1A) |
Kállay (Krauss) Futár (MÁV gépgyár) |
T4-es tanulókocsi |
Pécsi személyszállító és egyéb motoros járművek:
|
|
---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
58 (BKVT QP) 59-60 (BKVT J) |
|
|
|
|
|
|
|
---|---|
4-5 (Roessemann) 6-7 |
6II-7II (BKVT J) |
11II-17 |
|
Sopron:
|
|
Nyíregyházai villamos motorkocsik:
|
|
|
---|---|---|
|
|
|
63 (házi) |
|
|
Cvill 803 |
||
|
Közreműködtem a következő
oldalakon:
|
(Vittorio Formigari) |
|
A villamos vágya |